بازدید 17166
ششصد و سی و نهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

تلفات سنگین ارتش اوکراین با ضد حملات روسیه+ فیلم/اعزام گربه های اوکراینی به جبهه نبرد با روسیه+عکس

ششصد و سی و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۹ 04 December 2023

تلفات سنگین ارتش اوکراین با ضد حملات روسیه+ فیلم

بین الملل تابناک: ششصد و سی و نه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حمایت بیش از 40 درصدی اوکراینی‌ها از مذاکره با روسیه
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ - ۲۰:۴۳

چهل و چهار درصد اوکراینی‌ها معتقدند دولتشان باید به دنبال راه‌حل سازش در درگیری با روسیه بر سر میز مذاکره باشد؛ در طرف دیگر، حدود نیمی از اوکراینی‌ها معتقدند کی یف باید باید مذاکره را رد کند و به جنگ ادامه دهد.

در نظرسنجی جدید Rating که سایت خبری اوکراینی Strana.ua گزارش کرد ۴۴ درصد اوکراینی‌ها از راه‌حل مذاکره شده با مشارکت کشورهای دیگر حمایت کردند در حالی که ۴۸ درصد گفتند جنگ باید تا آزادسازی اراضی ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اغلب کسانی که مذاکره را رد کردند بین ۳۶ تا ۵۰ سال دارند و ۵۰ درصد آن‌ها در غرب اوکرین ساکن هستند. برعکس، ۴۵ درصد کسانی که از مذاکره برای رسیدن به راه‌حل حمایت کردند در سنین ۱۸ تا ۳۵ سال هستند و ۵۱ درصد آن‌ها در شرق اوکراین (در همسایگی روسیه) زندگی می‌کنند. 

کمترین میزان حمایت از مذاکره در همین نظرسنجی در فوریه و ژانویه با ۳۵ درصد ثبت شد. در حالی که بیشترین میزان حمایت در ماه مارس ۲۰۲۲ با ۶۹ درصد درست بعد از آغاز درگیری‌ها بود. بیشترین میزان رد مذاکرات با ۶۰ درصد در ژوئن ۲۰۲۲ و همچنین در فوریه و ژوئن ۲۰۲۳ بود. 

کاخ سفید: پولمان برای کمک به اوکراین تمام شده است
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ - ۲۰:۴۳

مدیر بودجه کاخ سفید طی نامه‌ای به نمایندگان کنگره آمریکا با بیان اینکه پول ما برای کمک به اوکراین تمام و تقریباً وقت ما نیز رو به اتمام است، تاکید کرد که بودجه دولت برای ارسال سلاح به اوکراین تمام شده است.

 شالاندا یانگ روز دوشنبه در نامه‌ای به مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان کنگره آمریکا هشدار داد که زمان و پول ایالات متحده برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه تمام شده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ماه اکتبر از کنگره حدود ۱۰۶ میلیارد دلار برای حمایت تسلیحاتی از اوکراین و اسرائیل درخواست کرده بود.

یانگ در این نامه خاطر نشان کرد که کاهش بودجه برای ارسال سلاح به اوکراین به احتمال زیاد روسیه را در موقعیت پیروزی قرار خواهد داد.

وی نوشت: من می‌خواهم واضح بگویم: بدون اقدام کنگره، تا پایان سال منابع ما برای تهیه تسلیحات و تجهیزات بیشتر برای اوکراین و تهیه تجهیزات از ذخایر نظامی ایالات متحده تمام خواهد شد.

یانگ اضافه کرد: هیچ ظرف جادویی از بودجه برای این لحظه در دسترس نیست. پول ما تمام شده است و تقریباً وقت ما نیز رو به اتمام است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به کنگره این کشور هشدار داده است که برای جایگزینی تسلیحاتی که واشنگتن به اوکراین فرستاده با مشکل مواجه است و بودجه لازم در این خصوص را در اختیار ندارد.

در نامه پنتاگون به رهبران کنگره آمده است که وزارت دفاع آمریکا مجبور شده تا تامین مجدد برخی از نیروها را کاهش دهد و از کنگره خواسته است تا بودجه لازمه برای اوکراین را تامین کند.

در این میان، دستیاران بایدن سعی دارند نبود بودجه برای اوکراین را کم اهمیت جلوه دهند. یک مقام کاخ سفید در این خصوص گفت: رئیس مجلس نمایندگان حمایت خود را از کمک به اوکراین اعلام کرده است.

بایدن نیز تاکید کرد که انتظار دارد تلاش دیگری برای تصویب کمک به اوکراین در کوتاه مدت صورت گیرد.

ژنرال اوکراینی با گلایه از زلنسکی، مهمات و بودجه بیشتری از پنتاگون خواست
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ - ۲۰:۴۲

یک رسانه اوکراینی گزارش داد، کی‌یف در جریان سفر رئیس پنتاگون به این کشور اعلام کرده که اوکراین برای ادامه جنگ به میلیون‌ها سلاح دیگر و نیرو و ابزاری به ارزش ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار نیاز دارد، چیزی که حیرت پنتاگون را در پی داشته است.

 لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر خود به اوکراین در ماه نوامبر مطلع شده که این کشور «برای ادامه جنگ به ۱۷ میلیون گلوله توپ نیاز دارد و نیرو و منابعی به ارزش ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار هم برای آزادسازی تمامی اراضی اوکراین ضروری است.»

بنابر گزارش پایگاه اوکرایینسکا پراودا، والری زالوژنی، فرمانده ستاد کل ارتش اوکراین در جریان سفر اخیر آستین به کی‌یف برخی از ایده‌ها برای برنامه‌ریزی در جنگ را با او در میان گذاشت.

این رسانه در ادامه گزارش داد که محاسبات ستاد کل نشان می‌دهد، رئیس‌جمهوری اوکراین «برای انجام وظایف خود به منظور پس گرفتن کل خاک اوکراین به نیرو و ابزاری به مبلغ ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیارد دلار نیاز دارد.»

همچنین وزیر دفاع آمریکا در مورد نیاز به ۱۷ میلیون گلوله توپ مطلع شده و او، مات و مبهوت شده است، زیرا نمی‌توان این همه سلاح را به‌راحتی در سراسر جهان جمع‌آوری کرد.

به گفته منابع آگاه، آستین به‌علاوه در سفر به کی‌یف گفت که زالوژنی به خاطر مداخله دفتر رئیس جمهوری اوکراین از او شکایت کرده است. این منبع آگاه افزود: آستین سپس به ما گفت که زالوژنی از اینکه چگونه همه - دفتر رئیس جمهور - مانع او شده‌اند، شکایت کرده است. خب، واضح است که رئیس جمهور نیز از چنین گفت‌وگوهایی مطلع شده و آنها اعتماد نمی‌کنند.

پایگاه خبری  اوکرایینسکا پراودا در ادامه گزارش داد که در این میان، دفتر رئیس جمهوری اوکراین تمایل دارد بر این باور باشد که برکناری زالوژنی به کار سیاسی او کمک خواهد کرد.

این منابع آگاه علاوه‌ بر این خاطر نشان کردند که اطرافیان ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین این را به خوبی درک می‌کنند، بنابراین بخش قابل توجهی از تیم او قاطعانه مخالف استعفای فرمانده کل فعلی است.

اعزام گربه های اوکراینی به جبهه نبرد با روسیه+عکس
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ - ۲۰:۴۰

روزنامه بیلد آلمان در گزارشی استفاده از گربه‌ها در جنگ اوکراین برای مقابله با وجود جانوران جونده در جبهه‌ها را مورد توجه قرار داد.

 زمستان در جبهه‌های جنگ اوکراین از راه رسیده است اما سربازان اوکراینی نه‌تنها با سرمای فزاینده و گرسنگی شدید، از مشکلات جنگی سخت، دست‌وپنجه نرم می‌کنند، حالا با مشکل وجود جانوران جونده، گرفتار طاعون موشها شده‌اند و به ناچار، گربه‌ها در این میان ماموریت یافت‌اند.

تلفات سنگین ارتش اوکراین با ضد حملات روسیه+ فیلم

روزنامه آلمانی بیلد در این باره نوشت: پناهگاه‌های ارتش اوکراین و محل استراحت آن‌ها بیش از پیش با مهمان‌های ناخوانده روبه‌رو می‌شود. در ویدیوهای متعددی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، شاهدیم که موش‌ها و مارها، به ویژه در مناطق جنوبی وارد سنگرها می‌شوند. مشکلی که مسلما، سربازان روسی نیز باید با آن کنار کلنجار بروند.

مشکل فقط حضور این حیوانات جونده نیست، آن‌ها مزاحم خواب سربازان می‌شوند، کیسه‌های خوابشان را گاز می‌گیرند و هر چیزی را که زیر دندانشان بیاید، از جمله تجهیزات سربازان را می‌جوند.

سربازان اوکراینی برای حل این مشکل از گربه‌ها استفاده می‌کنند و سربازان برخی از آن‌ها را، مستقیما، به جبهه‌ها می‌برند. یکی از این گربه‌ها به نام «شایبیک» به دلیل «کمک به ارتش» مدال افتخار نیز دریافت کرد.

نیویورک‌پست: راهبرد بایدن احتمالا به شکست اوکراین و اسرائیل می‌انجامد
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ - ۲۰:۳۱

نیویورک پست در گزارشی راهبرد دولت آمریکا در قبال اوکراین و اسرائیل را بیش از اندازه سست ارزیابی و پیش‌بینی کرد که ادامه آن حتی به شکست اوکراین و اسرائیل نیز بیانجامد.

به گزارش این روزنامه آمریکایی، سستی دولت بایدن در هر دو جنگ اسرائیل و اوکراین بیش از اندازه زیاد بوده و می‌تواند به شکست هر دو (اوکراین و اسرائیل) منجر شود.

این گزارش با اشاره به اظهارات هفته گذشته آنتونی بلینکن وزیر امورخارجه آمریکا پس از اظهارات یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل که گفته بود "کل جامعه اسرائیل برای نابودی حماس یکصدا هستند، حتی اگر چنین چیزی ماه‌ها به‌طول بینجامد،" خطاب به او نوشت: «دیپلماسی باید اولویت باشد و من فکر نمی‌کنم شما برای این کار حمایت لازم برخوردار باشید».

این روزنامه آمریکایی منظور بلینکن از این اظهارات را چنین تفسیر کرد: دولت بایدن در صورت طولانی شدن جنگ اسرائیل با حماس، در کنار اسرائیل نمی‌ایستد.

براساس این گزارش، وزیر امورخارجه امریکا همچنین در ادامه، فهرستی از درخواست‌های دولت بایدن از اسرائیل ارائه کرد و از این رژیم خواست به آنها عمل کند؛ درخواست‌هایی که از نظر این روزنامه تحقق آنها غیرممکن است، از جمله "تلفات گسترده غیرنظامیان و آوارگی گسترده‌ای که در شمال غزه رخ داد نباید در جنوب این منظقه نیز تکرار شود و اسرائیل باید به وضوح مناطق امن غیرنظامی را تعیین و از آوارگی ادامه‌دار جلوگیری کند».

وی در ادامه با طرح این ادعا که حماس نمی‌تواند غزه را پس از جنگ در کنترل خود داشته باشد، به صراحت اعلام کرد که بایدن در صورت طولانی‌شدن این جنگ از اسرائیل حمایت نمی‌کند، حتی اگر این امر با کاهش تلفات غیرنظامیان همراه باشد.

نیویورک پست در بخش دیگری از این مطلب، واکنش دولت بایدن به حملات برخی گروه‌ها به نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه را سبب جسورتر شدن آنها ارزیابی کرد.

این روزنامه به حملات هفته گذشته نیروهای یمن به یک کشتی جنگی آمریکایی اشاره کرد و نوشت: حمله روز گذشته به ناو آمریکایی در دریای سرخ خود نشانه و هشداری به واشنگتن بود که هنوز باید منتظر بدتر از این حملات باشد، دستکم تا زمانی که جنگ اسرائیل و حماس ادامه دارد.

نیویورک پست در ادامه مدعی شد که ایران با تسلیح یمن سعی در تشدید تنش‌ها دارد؛ یعنی درست همان چیزی که بایدن از آن هراس دارد.

این رسانه خاطرنشان کرده است: بایدن نگران گسترش این جنگ و یا حتی وقوع جنگ جهانی سوم است، به همین دلیل با اعمال فشار بیشتر بر تل آویو سعی دارد هرچه سریعتر به این جنگ خاتمه دهد.

تلفات سنگین ارتش اوکراین با ضد حملات روسیه+ فیلم

وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، ۳۰ پهپاد اوکراینی را سرنگون کرده و در ۱۰۷ منطقه با نیروهای رژیم کی‌یف درگیر شدند. 

این وزارتخانه در بیانیه‌ای گفت که ۱۰ عملیات تهاجمی نظامیان اوکراینی به مواضع نیروهای روسیه در محورهای جنوب دونتسک، کوبیانسک، زاپروژیا، کراسنی‌لیمان و خِرسون طی یک روز گذشته دفع شدند.

تعداد بازدید : 1031

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه در ادامه توضیح داد که در جریان مقابله نیروهای روس با حملات ارتش کی‌یف در محورهای مذکور، حداقل ۸۰۵ نظامی اوکراینی کشته و حجم زیادی از تجهیزات جنگی آنها نابود شد.

در این بیانیه آمده است که ۱۶ نفربر و خودروی زرهی، ۱۸ وسیله نقلیه نظامی، ۳ قبضه توپخانه چندگانه ارتش اوکراین طی این حملات روز گذشته از بین رفتند.

طبق این گزارش، از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) تاکنون ۵۴۵ فروند هواپیمای جنگی، ۲۵۶ بالگرد رزمی، ۹ هزار ۳۹۱ فروند پهپاد، ۴۴۲ سامانه پدافند موشکی، ۱۳ هزار ۷۷۵ دستگاه تانک و خودروهای زرهی، ۱ هزار و ۱۸۷ دستگاه موشک‌انداز چندگانه، ۷ هزار ۲۲۷ قبضه توپخانه و خمپاره‌انداز، و همچنین ۱۵ هزار ۸۹۴ دستگاه خودروی نظامی نیروهای مسلح رژیم کی‌یف منهدم شده‌اند.

شکست‌های پی در پی عملیات‌های تهاجمی نظامیان اوکراین علیه روسیه در حالی است که رژیم کی‌یف با طرح این ادعا که حمله روس‌ها به کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین کلیپ‌های زیر را از پروازهای عملیاتی جنگنده‌های «سوخو-۳۵» نیروی هوافضای این کشور علیه ایستگاه‌های راداری و محل تجمعات نظامیان اوکراینی را منتشر کرد.

هشدار جان بولتون به کنگره آمریکا درباره جنگ اوکراین

مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا در مصاحبه‌ای خطاب به کنگره این کشور خواست تا برای حمایت از اوکراین در بحبوحه جنگ با روسیه به سرعت اقدام کند. وی با اشاره به درگیری‌ها در غزه خاطرنشان کرد که جنگ در خاورمیانه ممکن است، سبب انحراف توجه آمریکایی‌ها شود.

وی در این گفت‌وگو تاکید کرد: «اگر به اوکراینی ها کمک نکنیم، در نهایت روسیه پیروز می شود».

بولتون سپس ادامه داد: «به عقیده من، اعضای مجلس نمایندگان و سناتورها باید جو بایدن را برای ایجاد یک راهبرد برنده بیشتر تحت فشار قرار دهند تا نه تنها از شکست اوکراین جلوگیری کند، بلکه دریابد که چگونه می‌توانند پیروز شوند».

اظهارات این مقام سابق آمریکایی در حالی مطرح شده که در ماه‌های اخیر اختلاف میان دموکرات‌ها و برخی از جمهوری‌خواهان بر سر ادامه حمایت از کی‌یف بیشتر شده است. این امر باعث دودستگی جمهوری‌خواهان شده و همین امر تائید کنگره بر سر تداوم حمایت از اوکراین را دشوارتر کرده است.

با شروع زمستان و کُند شدن سرعت جنگ، شنیده ها حاکی است که ارتش اوکراین در جنگ مقابل روسیه به بن بست رسیده است. علاوه بر این نتایج ضدحملات کی‌یف که از تابستان گذشته شروع شده بود، چندان رضایت بخش نبوده است.

بولتون در بخش دیگری از مصاحبه خود اضافه کرد: «من فکر می‌کنم اوکراینی‌ها نگران از دست دادن احتمالی بخشی از حمایت آمریکا هستند. امیدوارم راهی پیدا کنیم تا به آنها حمایت نظامی بیشتری که نیاز دارند برسانیم».

مشاور سابق امنیت ملی آمریکا نگرانی فزاینده در خصوص اوکراین را پیروزی کرملین در حفظ سرزمینی دانست که به گفته وی در شرق اوکراین و به طور غیرقانونی به قلمرو روسیه اضافه شده است.

وی در پایان مدعی شد: «ما باید در مورد تهاجم دیپلماتیک روسیه که تلاش می‌کند در میز مذاکره علیرغم پیروز نشدن ارتش خود در میدان جنگ برنده شود، بسیار نگران باشیم. این ممکن است در هر زمانی رخ دهد، بنابراین ما باید برای آن آماده باشیم».

فایننشال تایمز: وعده‌های غرب در حمایت از اوکراین مبهم است

نشریه فایننشال‌تایمز با اشاره به تشدید اختلاف‌ها میان اعضای اتحادیه اروپا بر سر حمایت‌های مالی از اوکراین و توقف طرح تایید بسته کمک‌های مالی آمریکا به این کشور، ‌تحقق وعده‌های غرب برای پشتیبانی از کی‌یف در مقابل مسکو را در هاله‌ای از ابهام ارزیابی کرد.

 این روزنامه انگلیسی نوشت: ‌در حالی است که بسته پیشنهادی ۶۰ میلیارد دلاری دولت آمریکا برای کمک به اوکراین به طور ناگهانی در کنگره‌ آن کشور متوقف شد، اعضای اتحادیه اروپا نیز ممکن است به‌دلیل افزایش اختلافات میان خود از وعده ماه‌ها پیش برای حمایت ۵۰ میلیارد یورویی از اوکراین که امروزه در مقطعی بسیار حساس و خطرناکی از رویارویی با روسیه قرار دارد، دست بکشند.

فایننشال تایمز با استناد به اظهارات مقامات اروپایی درگیر در این موضوع نوشت: کشورهای عضو این اتحادیه تا رسیدن به توافق بر سر تکمیل بودجه مشترک میان خود از جمله تخصیص ۵۰ میلیارد یورو برای کمک اوکراین پیش از برگزاری نشست سران اتحادیه در بروکسل در ۱۴ و ۱۵ دسامبر، هنوز فاصله زیادی دارند.

گفتنی است، پیروزی یک حزب راست افراطی در انتخابات ماه گذشته هلند و حکم اخیر دادگاه آلمان در محدود کردن استقراض دولتی، ‌تلاش‌ها برای دستیابی به توافق بر سر آینده کمک به اوکراین را با دشواری‌هایی مواجه کرده است.

این در حالی است که ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان نیز هشدار داد آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را وتو خواهد کرد.

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵۸
با این اوصاف الان ارواح دارند با ارتش روسیه می جنگند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
ارواح چیه
به احتمال زیاد آمریکا برای اوکراین کلی سرباز فرستاده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
ارواح نه عزیزم
سربازایی از آمریکا ، انگلیس، فرانسه ، آلمان، ایتالیا، استرالیاو.... با همه تجهیزاتشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
فقط کافی بود چندتا شلوارک پوش از ایران پی رفتند .جنگ رو دو سه روزه برای اوکراین در می اوردند .
لطفاً صلح کنید
پوتین روسیه را به باتلاق برد. تا تجزیه روسیه چیزی باقی نمونده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
حرفی نیست که روسیه کشور خوبی است یا نه
اما تا موقعی که با کفار غربی می‌جنگد به نفع ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
شتر در خواب بیند پنبه دانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
این حرف رو نزن،، قلب ساندیس خورها به درد میاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
بازهم ساندیس خورها پای خرفشان هستند و از مردم مسلمان دفاع می کنند و میجنگنند اما دلار بگیرها فقط پشت میز شعار می دهند شما در کمک به یار باوفایتان اسرائیل چکار کردید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
پوتین افسر قهار اطلاعاتی رژیم جهنمی و زندقه کمونیستی شوروی دارد با کفار میجنگند؟؟؟؟

کافرتر و بی عاطفه تر از پوتین کیه
یعنی گربه های اوکراینی هم باید فدای غربی ها بشن؟ آخه اوکراین رو چه به غرب؟ البته پوتین هم جنایت زیاد کرده
آمریکا خیلی داره سعی میکنه تو تایوان هم همین داستان رو پیاده کنه نمیدونم از خدا نمیترسن اینا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
آمریکای شیاد پلید که در یک گودال آلوده و کثیف غرق شده زیاذ ماندنی نخواهد بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
راز اصلی پایداری سیستم حکومت آمریکا ایجاد بحرانه
با همه حال بنازم به اوکراین بزرگترین ارتش دنیا را زمین گیر کرده است درود بر ریس جمهورجوان پرتوان اوکراین روز اول حنگ گفت من مبایل ماهواره ای و ماشین برای فرار نمی خواهم مهمات اسلحه برای دفاع می خواهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
اوکراین یا ناتو؟ تنها کاری که زلنسکی کرد اوکراسن رو داد دست ناتو تا از اون طریق با روسیه بجنگن و مردم اوکراین رو با غربگدایش نابود کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
خخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
:زلنسکی
!!!!منو میگی؟
خوب دقت کنید ابرقدرت شرقی هواپیمایی که توی فیلم نشون میده اوج افتخار بعضی ها برای خرید تجهیزاته ولی خودشون با چسب پنج سانتیمتری تجهیزات کنترلی جلوی خلبان رو چسبوندند!!!! یعنی اینقدر مهندسی این کشور پیشرفته است! تازه معلوم نیست از پرواز یک هواپیمای نسل سه قدیمی سوخو 27 چطوری میشه فهمید اوکراین اینقدر تلفات داده! هواپیما رفت بالا یک موشک زد که معلوم نیست به کجا برسه و برگشت و تمام!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
در مزخرف بودن حرفات همین بس که نمیدونی سوخو 27 هواپیمای نسل 4 هست... میدونم بی سواد هستید ولی حداقل یه سرچ بزن.
ژنرال بلند پایه روسی به هلاکت رسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
با آرزوی هلاکت زلنسکی جاسوس سیا و نتانیاهو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
جاسوس سیا هم باشه فعلا داره دلیرانه از وطنش دفاع میکنه با چنگ و دندون
حالا برخی کورن یا نمیخوان حقیقتو قبول کنند بماند
امریکای دوره بایدن نشانی از ابرقدرتی امریکا نداره و به همین خاطر جنگها در نقاط مختلف خاورمیانه اروپا و قفقاز و حتی جنگ کره ها و تایوان و چین ممکنه اتفاق بیفته ، فردی در این سن واقعا چرا باید در راس امور باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
باور کن بایدن هم در مقابل کارتل های نفت و اسلحه کاره ای نیست
خب دیگه آماده شیم برای گفتگو البته پس از اینکه کشور اوکراین با خاک یکسان شده و آمریکا هم منابع انرژی رو با چندین برابر قیمت فروخته به اروپایی ها.
عملا ادامه جنگ اسرائیل با غزه به نفع روسیه است و غرب با وجود اسرائیل دیگر توان کمک به اکراین را ندارد و بزودی اکراین سقوط خواهد کرد
آنوقت آنچه که آمریکا و اروپا و غرب در اکراین پنبه کرده است رشته می شود

برای غرب زور دارد که هم هزینه های هنگفت نظامی کند و هم در اکراین متحمل سنگین ترین شکست ها شود و از همه بدتر روسیه دیگر روسیه قبل نخواهد بود
و روسیه شبیه یک مار زخمی است که از هر فرصتی بر علیه غرب استفاده خواهد کرد

نتیجه باز کردن گره با دندان همین است
غرب در اسرائیل هم دچار همین اشتباه است و در این موضوع در آینده بیشتر صحبت خواهم کرد
می‌دونید اوکراینی‌ها کی مذاکره رو شروع میکنن؟
هر زمان که کمک‌های غرب قطع بشه و اوکراین عقب نشینی کنه و روسیه هم شروع به پیشروی. مطمئنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
اکراین که از خودش اختیار مذاکره نداره آمریکا باتحریک و راه انداختن این جنگ قصد تضعیف روسیه رو داره
زلنسکی که یه دلقک دست پرورده سازمان سیا چیزی بیشتر نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
روسیه تا هر کجا که لازم می دانسته پیشروی کرده و دیگر پیشروی نمی کند
مرگ بر اسراییل و مرگ بر روسیه که هر دو جنایت می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
اسراییل و آمریکا
به دنیا ثابت شد این اسرائیله کا نباید بمب اتم داشته باشه نه ایران. البته به مردم ثابت شد نه دولت های مافیایی غربی
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
با خودت چند چندی
این جنگ با حمله اتمی روسیه به آمریکا و اروپل به پایان خواهد رسید
هرچند 4 بمب اتمی روسیه هم برای نابودی آمریکا کافی است
نیویورک و لس آنجلس و شیکاگو و واشنگتن با خاک یکسان خواهند شد و 20 مرتبه هم شخم زده خواهند شد
مرگ بر آمریکای کافر آلوده جنایتکار فاسد مرتد تروریست حرامی که منبع بیشتر فتنه ها و شرارت های زمین هستش
پاسخ ها
خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
یکم ارومتر اخوی یه نفس عمیق بکش اکسیژن به مغزت برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
هنوز سوئد و اسراییل از خواب بیدار نشدن بیان منفی بزنن مثبتا بیشتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
خدا رحمت کنه مرحوم سبزواری با این شعر زیبایش
ای ز شراره ستم شعله به عالم زده
امن و امان جهان یکسره بر هم زده
به امید هلاکت و جهنم فرستادن سریع آمریکایی ها
اللهم عجل لولیک الفرج
یکی از کاربر ها تو صفحه قبلی از خودرو حرف زده بود
مگر تو میدان جنگ با ماشین سواری می‌جنگند؟ جنگ مدل جدیده؟
کره شمالی که اصلاً ماشین نداره و به انواع سلاح مجهره
اللهم عجل لولیک الفرج
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
غربگدایان بعد از خبر فرستادن آهن قراضه های تاد و لئوناردو و همیارس و.... : کار روسیه دیگر تمام است
یک سال بعد : وای هیچ کاری از دست این ها برنیامد.
ارتش روسیه دارد به پایتخت اوکراین می‌رسد سریع بفرستید اف16 ها رو هم دیگه...
طرفدار روسيه يا آمريكا نيستم عده اى ميگويندارتش دوم جهان كه روسيه باشد پوشالى ست ومقابل اوكراين كم آورده ظاهرا نميدونن اوكراين توسط بيش از54كشورتامين تسليحاتى لجستيكى و..ميشه. متجاوز و اشغال گرى بحثى ديگه ست
به فضل الهی روسیه پیروز است ، مرگ بر آمریکای خبیث و هم پیمانان پلیدش
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
کاش فقط تاریخ دبیرستانتو خونده بودی
یک سوال دارم از نظردهندگان عزیز
چطور روسیه با ده ها و شاید صد ها ماهواره تجاری و جاسوسی که در فضا داره یکی از جلساتی که زلنسکی با فرماندهان ارشد نظامیش داره را با موشکهاش بمباران نمی کنه تا شیرازه سیاسی و نظامی اوکراین از هم بپاشه
با توجه به اینکه روسه میراث دار شوروی سایق و کا گ ب است و هم ماهواره های نظامی داره هم موشک های مناسب برای این کار و هم مسلما جاسوسانی در رده های بالای سیاسی و نظامی اوکراین پس چرا این کار رو نمی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
روسیه بدنبال پایان جنگ از راه یک توافق نامه است ترور زلنسکی این هدف را به تعویق می اندازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
ترور زانسکی و فرماندهان ارشد نظامی اوکراین یعنی از هم پاشیدن ساختار سیاسی و نظامی کشور جنگ زده اوکراین
تلفات سنگین ارتش اوکراین با ضد حملات روس
تابناک عزیز چرا داری تبلغ هواپیمای روسی رو نشون میدی مارو گرفتی ؟
سوخو ۳۵ رو بگیریم یه دستی به سر و روش بکشیم ،مثل سوخو ۲۲ غنیمتی که از عراق گرفتیم الان مجهز شده به موشک کروز ۱۵۰۰ کیلومتری
مرگ بر پوتین ظالم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
ظالم نیست از امنیت کشورش در مقابل ناتو دفاع میکنه
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
استدلال را بنازم
وضعیت جنگ در بن بست کامل است هنوز یک عده شعار میدن
اهدافه روسیه را در اول جنگ نگاه کنید قرار بودبا یک عملیات یک هفته ای اکراین رو تصرف کامل بکنه بعدبا آمریکا واروپا سرمیزمذاکره بنشینه وبرسر مرزهای ناتو شرط بگذاره ولی بعد فهمید نمیتونه وحالامجبورشده دواستان نیمه اکراینی نیمه روسی روتصرف وعقب نشینی کنه ومنتظره تا اکراین خسته بشه وتقاضای مذاکره کنه که فعلا با توجه به توان جبهه مقاومت این قضیه منتفیه وباید منتظر تجزیه وتفرقه داخل روسیه یودتا کل برنامه عوض شه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست