بازدید 1927

افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر در دریای خزر

کد خبر: ۱۲۰۸۰۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹ 03 December 2023

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج تا ۲ متر در دریای خزر و خطر غرق شدن شناگران و پاره‌شدن تورهای صیادی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۴ و ۱۵ آذر) افزایش سرعت بیشینه وزش باد تا ۲۴ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج بیش از ۱.۵ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، در دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی خطر غرق‌شدن شناگران و پاره‌شدن تورهای صیادی، اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به شناورها به‌ویژه شناورهای تفریحی، سبک و نیمه‌ سنگین، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحلی وجود دارد.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی منع شنا و غواصی و تردد قایق‌های سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی ، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بندر، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط کلیه فعالان دریایی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی