بازدید 1955

حدود ۵۴ درصد از مبتلایان به ایدز، بانوان هستند!

مدیر گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: حدود ۵۰ درصد مبتلایان به ایدز خودشان از ابتلای آنها به این بیماری خبر ندارند.
کد خبر: ۱۲۰۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 03 December 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سعید صحبتی صبح شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز بیان کرد: بیش از ۴۰ سال از شناسایی نخستین مورد مبتلا به HIV می‌گذرد و اقدامات زیادی برای درمان آن انجام شده است.
کانال عصر ایران در تلگرام

وی تاکید کرد: با توجه به داروها و درمان‌های کشف شده، اکنون به مرحله‌ای رسیده‌ایم که در مورد پایان این بیماری صحبت می‌کنیم.

صحبتی تاکید کرد: حدود ۵۰ درصد مبتلایان به ایدز خودشان و سیستم درمان از ابتلای آنها به این بیماری خبر ندارند.

مدیرگروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه داد: متأسفانه هنوز مردم آگاهی‌های لازم را درباره ایدز ندارند.

وی گفت: همچنان دانسته‌های مردم برای پیشگیری و راه‌های ابتلاء و درمان بیماری اچ آی وی مثبت ناکافی است.

صحبتی اظهار کرد: برآورد ما این است که حدود ۴۵ تا ۴۶ هزار نفر در کشور مبتلا به HIV مثبت وجود دارد اما تقریباً ۲۳ هزار و ۹۰۰ نفر آنها شناسایی شده‌اند.

وی با ابراز تأسف از اینکه بیماران مبتلا به HIV هنوز اَنگ بدنامی ایدز را به دوش می‌کشند، گفت: لازم است مسؤولان و سیاست گذاران به موضوع ایدز توجه کنند چراکه هنوز معضلات فراوانی در این زمینه داریم.

صحبتی ایدز را یک بیماری اجتماعی و رفتاری دانست و بیان کرد: رسانه‌ها می‌توانند در رفع انگ، تبعیض و افزایش آگاهی جامعه کمک کنند.

مدیرگروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی کرمان بر لزوم ورود خیران در زمینه ایدز تاکید کرد و گفت: در بیش از ۹۰ درصد بیماران HIV درمان موفق بوده و دیگر خطری برای دیگران ندارند.

صحبتی همچنین خاطرنشان کرد: در گذشته ۹۰ درصد بیماران مبتلا در حوزه تحت پوشش این دانشگاه آقایان معتاد (تزریقی) و بالای ۳۰ سال سن داشتند اما اکنون حدود ۵۴ درصد موارد جدید مبتلایان مربوط به خانم‌هاست.

مدیر گروه بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تشریح روش‌های ابتلاء به HIV مثبت، گفت: در موارد جدید در استان کرمان و کشور، بیشترین روش ابتلاء از طریق روابط جنسی حفاظت نشده است.

وی در پایان دوران نهفتگی بیماری را پنج تا ۲۰ سال عنوان و خاطرنشان کرد: مراودات معمول اجتماعی باعث انتقال ایدز نمی‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی