بازدید 8120
۵

جزئیات بازدید اهالی رسانه از استان البرز/ البرز، میزبان بلندترین پل خاورمیانه

امروز ۱۲ آذر ۱۴۰۲ اهالی رسانه از پروژه‌های مهم استان البرز بازدید کردند. بازدید از پروژه‌های پل B0و B1، فاز یک پروژه آزادراه شمالی کرج (شهید سلیمانی)، گازرسانی‌ به روستاهای صعب‌العبور جاده کرج_ چالوس، دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان سیدالشهدا، ورزشگاه شش‌هزار نفری‌ انقلاب کرج، بیمارستان دولتی فردیس (شهید سلیمانی)، قطار شهری کرج، از جمله برنامه‌های این سفر بود.
کد خبر: ۱۲۰۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳ 03 December 2023

جزئیات بازدید از پروژه‌‌های مهم در استان البرز

به گزارش‌ تابناک سیاسی، بازدید از پروژه‌های پل B0و B1، بازدید از فاز یک پروژه آزادراه شمالی کرج (شهید سلیمانی)، بازدید از پروژه گازرسانی‌ به روستاهای صعب‌العبور جاده کرج_ چالوس، بازدید از پروژه دانشگاه علوم پزشکی، بازید از پروژه بیمارستان سیدالشهدا، بازدید از پروژه ورزشگاه شش‌هزار نفری‌ انقلاب کرج، بازدید از بیمارستان دولتی فردیس (شهید سلیمانی)، بازدید از پروژه قطار شهری کرج، از جمله برنامه‌های این سفر بود.

مجتبی عبداللهی، استاندار البرز، درباره جزئیات پروژه پل B0 گفت: سازه این پل از ترکیب با کابل ساخته شده است و ادامه اتوبان شهید همت به حساب می‌آید. همچنین طول آن حدود ۶۳۰ متر و ۳۵ متر ارتفاع برآورد می‌شود. 

او ضمن اشاره به منحصربفرد بودن پروژه ادامه داد: در ادامه این مسیر، ۲۱ پل وجود دارد. حدود چهارماه پیش‌ کار این پروژه توسط پیمانکار آغاز‌ و با ایجاد ورودی‌ها و خروجی‌های متعدد به نام شهید سلیمانی‌ مزین شد.

عبداللهی بیان کرد: با وجود اینکه آغاز کار این پروژه از حدود هشت سال پیش بوده، عملا فاز اجرایی آن مربوط به چهار ماه پیش است.

استاندار البرز درباره هزینه‌های این پروژه افزود: ۷۰ درصد هزینه این پروژه تامین مالی شد و هزینه ۳۰ درصد باقی مانده حدود ۷ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود. این پروژه با همکاری ۵۰ درصدی شهرداری و دولت، هزینه تملک و اجرای پروژه را بر عهده گرفته است.

وی اعلام کرد: این پروژه به احتمال زیاد در ایام دهه فجر سال آینده افتتاح خواهد شد و در روز‌های آینده مورد بازدید رئیس جمهور قرار خواهد گرفت.

عملکرد گازرسانی در سال 1401 معادل 40 سال گذشته است

در ادامه از پروژه گازرسانی به روستا‌های صعب‌العبور جاده کرج_ چالوس بازدید شدد و استاندار البرز مطرح کرد: در دور اول سفر ریاست جمهوری طرح اتمام گازرسانی مطرح و امروز پیش سفر دوم ایشان یعنی زودتر از موعد گازرسانی انجام شده است.

وی ادامه داد:  در سال ۱۴۰۱ معادل ۴۰ سال گذشته در حوزه گازرسانی به ۱۲۰ روستا عملکرد مثبت داشتیم و معادل هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.

بازدید از فاز یک آزادراه شمالی کرج (شهید سلیمانی) از دیگر برنامه‌های امروز بود. استاندار البرز درباره این آزادراه گفت: بزرگراه شمالی کرج از انتهای آزاد راه شهید همت، تقاطع جاده چالوس آغاز و به آزادراه کرج - قزوین منتهی می‌شود. این بزرگراه که به طول حدود ۱۸ کیلومتر است از سال ۱۳۹۵ در دست ساخت قرار گرفته و اکنون حدود ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی بیان کرد: فاز نخست این بزرگراه که ۶/۷ کیلومتر از بخش میانی پروژه، در حد فاصل تقاطع طالقانی شمالی تا تقاطع بلوار انقلاب شمالی است، آماده بهره‌برداری می‌باشد.

وی عنوان کرد: با تکمیل این پروژه بیش از ۴۰ درصد از ترافیک ورودی به البرز کاهش می‌یابد و این پروژه در واقع مکمل ادامه آزادراه همت در استان البرز است. همچنین عبداللهی اعلام کرد: کل این پروژه در سال آینده افتتاح خواهد شد.  

استاندار البرز از پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت استان بازدید کرد

استاندار البرز در بازدید از دانشکده علوم پزشکی استان، از ساختمان جدید این دانشکده که توسط یک خیر ساخته شده است، بازدید کرد. وی در این بازدید گفت: این ساختمان یکی از بزرگترین پروژه‌های خیرساز کشور در حوزه سلامت است و از نظر تجهیزات، امکانات و فنی کم نظیر است.

وی افزود: این ساختمان در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع و با زیربنای 22 هزار و 500 متر مربع ساخته شده است و برای ساخت آن حدود 1200 میلیارد تومان توسط خیرین هزینه شده است.

سرپرست دانشکده علوم پزشکی استان نیز در این بازدید گفت: این ساختمان شامل 17 کلاس 40 تا 150 نفره، سالن آزمون الکترونیک، آمفی تئاتر با ظرفیت 300 نفر، سالن جلسات با ظرفیت 100 نفر، 9 آزمایشگاه تخصصی، لانه حیوانات، مرکز مهارت‌های بالینی، کتابخانه الکترونیکی و اتاق اساتید است. وی همچنین گفت: این ساختمان در برابر زلزله 8 تا 9 ریشتر مقاوم است و از ابتدای مهرماه کلاس‌ها در آن برگزار می‌شود.

استاندار البرز در ادامه این بازدید از پروژه‌های بیمارستان سیدالشهداء و بیمارستان دولتی فردیس نیز بازدید کرد و گفت: این بیمارستان که عملیات عمرانی آن از سال 91 آغاز شده است، در حال حاضر 69 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تأمین اعتبار لازم، در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار البرز در بازدید از بیمارستان دولتی فردیس نیز گفت: این بیمارستان در سال 92 کلنگ‌زنی شده است و در حال حاضر 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تأمین اعتبار لازم، در اسرع وقت به بهره‌برداری خواهد رسید. وی با اشاره به اهمیت تکمیل پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت، گفت: تکمیل این پروژه‌ها در راستای ارتقای سطح بهداشت و درمان استان البرز ضروری است.

 ۵۰ درصد عملیات ساخت بیمارستان دولتی فردیس در یک سال اخیر محقق شد

احمد افضلی، معاون عمرانی استانداری البرز، نیز در بازدید از بیمارستان دولتی فردیس (شهید سلیمانی) گفت: این بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی است که تا ۳۰۰ تختخواب قابلیت افزایش دارد.

وی افزود: با تأمین اعتبار لازم، برنامه این است که این پروژه در هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد. در زمان‌بندی قبلی، قرار بود این پروژه در سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری برسد که با پیگیری‌های دولت، این مدت کوتاه‌تر شده است.

افضلی عنوان کرد: این پروژه با مبلغی بالغ بر هزار و صد میلیارد تکمیل می‌شود که بخشی از اعتبارات آن در سال‌های مختلف تأمین شده و برای تکمیل، نیاز است حدود ۴۰۰ میلیارد دیگر به این پروژه تزریق شود.

وی در ادامه به تشریح روند ساخت این بیمارستان پرداخت و گفت: بیمارستان دولتی فردیس در سال ۱۳۹۲ کلنگ‌زنی شد و دولت سیزدهم آن را با حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفت.

افضلی توضیح داد: بیمارستان فردیس که در ابتدای کار ساخت آن در زمینی به مساحت ۱۷ هزار متر مربع آغاز شد، با همکاری مدیریت شهری فردیس و دولت، مساحت اراضی آن به ۲۷ هزار متر مربع رسید.

وی با بیان اینکه این بیمارستان با زیربنای ۲۱ هزار متر مربع در پنج طبقه ساخته شده است، گفت: بیمارستان فردیس دارای بخش‌های مختلف تخصصی و فوق تخصصی پزشکی است.

افضلی همچنین گفت: بیمارستان فردیس در قالب سه بلوک و به صورت عمومی ساخته شده است و ظرفیت تعداد تخت‌های آی سی یو بیمارستان فردیس از هفت تخت به ۳۷ تخت افزایش یافته است.

وی در پایان با اشاره به نقش دولت سیزدهم در تکمیل این پروژه گفت: ۶۷ درصد اعتبارات ساخت این بیمارستان در طول ۲۰ ماه گذشته توسط دولت سیزدهم تأمین شد است و درواقع موتور محرک تکمیل این پروژه به نام این دولت به ثبت رسید. همچنین ۵۰ درصد عملیات ساخت تنها بیمارستان دولتی فردیس در یک سال اخیر محقق شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵
وقتی رییس جمهور مملکت واسه افتتاح یه دونه ایستگاه مترو یه شهر میره یعنی ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
آنهم پروژه هایی که اکثر کارهای مطالعاتی و اجرایی اش

در دولت روحانی انجام گرفته بود و رئیسی فقط برای

گرفتن عکس بریدن روبان افتتاح و دادن پوز عالی میروند !!!؟
جناب استاندار محترم البرز
اين پروژه ها خيلي خوب و عالي هستند . ولي فراموش نكنيد كه أب شرب براي ما مردم استان بيشتر اهميت دارد .
چندين بار هم به طرق مختلف به سمع و نظرتان رسيد كه بخش زيادي از روستاهايي نظير آغچه حصار و آغلان تپه كه در بافت روستايي نيز قرار دارند ، هنوز آب شرب براي خوردن وجود ندارد .
( براي مثال : ميدان سيدالشهدا كوچه بوستان دوم ) و ....
چه فایده ساختن برا پولدارها و دلالان و سرمایه گذاران مردم توانه ن خرید ن قسطشو ندارن الان که بتونن اجاره بدن و شکم سیر کنن اونم با بدبختی
قیچی کردن پروژه هایی که تو دولت قبل کارهای اصلی آنها انجام شده و اینا فقط روبان قیچی میکنن .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست