بازدید 4542

۳ نفر در پارس‌آباد مغان بر اثر گاز گرفتگی جان باختند

سه نفر در شهرستان پارس‌آباد مغان بر اثر استنشاق گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست دادند.
کد خبر: ۱۲۰۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۲ 02 December 2023

به گزارش تابناک، این حادثه دیشب در روستای مرتضی کندی از توابع بخش تازه‌کند شهرستان پارس‌آباد در شمال استان اردبیل رخ داد.

بنا به گزارش اولیه حادثه ، نشت گاز مونوکسید کربن از بخاری گازی منزل مسکونی، این حادثه ناگوار را رقم زده است.

با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و استفاده خانواده‌ها از انواع وسایل گرمایشی به‌ویژه بخاری گازی، انتظار می‌رود که شهروندان نکات ایمنی را رعایت کرده و از سالم بودن وسایل گرمایشی اطمینان حاصل کنند.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، کم‌دقتی در استفاده از وسایل گرمایشی در مکان های سربسته و منازل مسکونی و عدم رعایت هشدارهای امنیتی و سهل‌انگاری را از جمله علل گازگرفتگی اعلام کرده است.

گفتنیست، در روزهای اخیر در پی سرد شدن هوا، استفاده از وسایل گرمایشی در اردبیل آغاز شده و مخاطرات استفاده از این تجهیزات نیز افزایش یافته است.

به‌رغم هشدارهای صادر شده توسط شرکت گاز و مرکز فوریت‌های پزشکی، همه ساله افراد زیادی دچار مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن می‌شوند.

کارشناسان استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، بررسی باز بودن دریچه‌ها و لوله‌های بخاری، فراهم سازی شرایط تهویه هوا در منازل دارای بخاری و نیز نصب بخاری و آبگرمکن در فضایی که امکان انتقال گاز مونو اکسید کربن به هوای بیرون را فراهم کند، از جمله راه‌های پیشگیری از حوادث مربوط به گاز گرفتگی اعلام کرده‌اند.

منبع: ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست