بازدید 3458
۱

نشست آنلاین اوپک پلاس برگزار شد/ کاهش عرضه نفت تمدید می‌شود؟

نشست اوپک پلاس آغاز شد و قرار است درباره میزان عرضه نفت تصمیم‌گیری شود. سه جلسه آنلاین نشست اوپک، JMMC و سپس نشست اوپک پلاس در دستور کار برگزاری است.
کد خبر: ۱۲۰۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷ 30 November 2023

تفاوت اوپک با اوپک پلاس چیست؟

به گزارش تابناک اقتصادی، در نشست آنلاین اوپک پلاس که امروز، پنجشنبه ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳، برگزار شد، پیش‌بینی‌ها حاکی است که اعضای این سازمان، بر تمدید کاهش تولید نفت تا پایان سال ۲۰۲۳ توافق کنند. این کاهش تولید از اواخر سال ۲۰۲۲ آغاز شده است و قرار بود در پایان سال ۲۰۲۳ به پایان برسد.

همچنین به نظر می‌رسد اعضای اوپک پلاس میزان کاهش تولید را از ۵ میلیون بشکه در روز به ۴.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. این کاهش تولید به منظور جلوگیری از افزایش بیش از حد عرضه نفت و کاهش قیمت‌ها انجام شده است.

دلایل تصمیمات اوپک پلاس

اعضای اوپک پلاس دلایل مختلفی برای تمدید کاهش تولید نفت تا پایان سال ۲۰۲۳ داشتند؛ یکی از این دلایل، نگرانی‌های آن‌ها از احتمال مازاد عرضه نفت در ماه‌های پیش‌ روی بود.

در سال‌های اخیر، تولید نفت در جهان پیوسته در حال افزایش بوده است. این افزایش تولید به دلیل عوامل مختلفی از جمله افزایش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت، بهبود شرایط اقتصادی و افزایش تقاضا برای نفت بوده است.

اعضای اوپک پلاس نگران هستند که اگر میزان تولید نفت در جهان بیش از حد افزایش یابد، قیمت‌ها کاهش یابد، چون این امر می‌تواند تأثیرات منفی بر اقتصاد کشور‌های صادرکننده نفت داشته باشد.

دلیل دیگر تصمیمات اوپک پلاس، تلاش آن‌ها برای حمایت از اقتصاد جهانی است. در حال حاضر، اقتصاد جهانی با چالش‌های مختلفی از جمله جنگ در اوکراین، تورم و رکود اقتصادی مواجه است.

اعضای اوپک پلاس معتقدند که قیمت‌های بالای نفت می‌تواند به تشدید این چالش‌ها کمک کند؛ بنابراین، آن‌ها تصمیم گرفتند که با کاهش تولید نفت، قیمت‌ها را در سطح مناسبی نگه دارند.

 

پیامدهای تصمیمات اوپک پلاس

انتظار می‌رود که تصمیمات اوپک پلاس، تأثیر مثبتی بر بازار نفت داشته باشد و قیمت‌ها را در سطح مناسبی نگه دارد. کاهش تولید نفت به میزان ۴.۸ میلیون بشکه در روز، می‌تواند به کاهش عرضه نفت در جهان کمک کند. این امر همچنین می‌تواند باعث افزایش قیمت‌ها شود.

البته تأثیر این تصمیمات بر قیمت‌ها به عوامل مختلفی از جمله وضعیت تقاضا برای نفت و شرایط اقتصادی جهانی بستگی دارد. در مجموع، می‌توان گفت که تصمیمات اوپک پلاس برای تمدید کاهش تولید نفت تا پایان سال ۲۰۲۳، نشان‌دهنده تلاش این سازمان برای حمایت از قیمت‌های نفت و اقتصاد جهانی است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
وقتی که اسرای فلسطینی رو از توی شبکه خبر می‌بینم خیلی تعجب می‌کنم! رنگ موی روشن، تناسب اندام، صورت گرد و چاق، درحال خوشحالی و... کاشکی ما رو هم اسیر میکردن.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست