بازدید 2575

مفقودی ۳۰ روزه دانش‌آموز مبتلا اوتیسمی با عملکرد عجیب ۲ کلانتری!

کد خبر: ۱۲۰۷۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۸ 28 November 2023

"ابوالفضل گرجی" دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم است که از تاریخ ۷ آبان پس از تعطیلی از مدرسه به خانه بازنگشته است اما ماجرای گم شدن او و دو بار یافتن او توسط کلانتری و گرفتن تست اعتیاد توسط مراکز غربالگری بهزیستی و رها کردن او، حکایت بسیار قابل تاملی دارد!

به گزارش تسنیم، این گزارش، ماجرای عجیبی است که پدر یک دانش‌آموز مبتلا به اوتیسم، از بازنگشتن فرزندش به خانه پس از تعطیلی مدرسه (زودتر از ساعت مقرر) از تاریخ 7 آبان تا به امروز برای خبرنگار تسنیم روایت کرده است.

ابوالفضل گرجی دانش‌آموز پایه نهم مدرسه شهید امام جعفر صادق منطقه 15 (مدرسه مخصوص دانش‌آموزان اوتیسم) است؛ در روز 7 آبان مدرسه حدوداً یک ساعت زودتر از روزهای دیگر (ساعت 11) دانش‌‌آموزان را تعطیل می‌کند و ابوالفضل به دلیل نزدیکی محل کار پدرش به مدرسه به سمت آنجا حرکت می‌کند.

ایرج گرجی، پدر این دانش‌آموز در شرح اتفاقاتی که روز 7 آبان برای پسرش ابوالفضل رخ داد گفت: محل کارم به مدرسه نزدیک است به همین دلیل هر روز صبح ابوالفضل را به مدرسه می‌بردم و ظهر پس از تعطیلی او را به محل کار می‌آوردم و شب به همراه یکدیگر به خانه می‌رفتیم.

در روز 7 آبان که دانش‌آموزان مدرسه زودتر از ساعت معمول تعطیل می‌شوند، مدرسه به پدر ابوالفضل اطلاع نمی‌دهد.

پدر این دانش‌آموز می‌گوید: مدیر مدرسه به آموزش و پرورش منطقه گفته است که به من اطلاع داده است اما پرینت تلفن، نشان می‌دهد تماسی از سوی مدرسه نداشته است!

مفقودی ۳۰ روزه دانش‌آموز مبتلا اوتیسمی با عملکرد عجیب ۲ کلانتری!پس از تعطیلی مدرسه، ابوالفضل به سمت محل کار پدر حرکت می‌کند اما مسیر را گُم کرده و آنقدر پیاده می‌رود که از شهرک سجادیه منطقه 15 به شهرک ولیعصر در یافت آباد تهران می‌رسد!

ایرج گرجی پدر این دانش‌آموز در شرح ادامه ماجرا می‌گوید: کلانتری 153 ابوالفضل را می‌گیرد و برای غربالگری اعتیاد به مرکز انجام غربالگری می‌فرستند.

ابوالفضل را برای غربالگری اعتیاد به جاده قدیم کرج خیابان فتح 29.1 می‌برند و از او تست اعتیاد می‌گیرند بعد از منفی شدن تست اعتیاد و در حالیکه پزشک آنجا متوجه مشکل ذهنی ابوالفضل می‌شود، بدون تماس با خانواده، او را رها می‌کنند!

پدر این دانش‌آموز می‌گوید: پسرم شماره تماس من را حفظ است و حتی اعلام کرده که نام پدرم ایرج است، با وجود آنکه ما به کلانتری اعلام مفقودی کردیم اما اصلاً نسبت به موضوع حساسیت نشان ندادند تا حداقل با خانواده تماس گرفته شود.

مفقودی ۳۰ روزه دانش‌آموز مبتلا اوتیسمی با عملکرد عجیب ۲ کلانتری!

تصویری از دستور قضایی برای بررسی وضعیت ناپدید شدن ابوالفضل گرجی

اما ماجرا وقتی تلخ‌تر می‌شود که ابوالفضل پس از خروج از مرکز تست اعتیاد در جاده قدیم کرج به سمت تهرانسر حرکت می‌کند و  کلانتری تهرانسر برای بار دوم او را بازداشت می‌کند و مجدداً از او تست اعتیاد گرفته می‌شود، اینبار هم پس از منفی شدن اعتیاد او به حال خود در خیابان رها می‌کنند و در نهایت از شب 7 آبان 1402 تا به امروز به خانه مراجعه نکرده و خبری از او نیست!

پدر این دانش‌آموز می‌گوید: مرکز غربالگری اعتیاد می‌گوید که ابوالفضل را رها کردند، دادگاه از آنها فیلم دوربین‌های مدار بسته را خواسته اما می‌گویند که دوربین‌ها قطع است، مشخص نیست در آنجا چه اتفاقی برای پسرم افتاده است، از آن روز تا به حال در جست و جوی ابوالفضل هستیم اما تا به امروز خبری از او نشده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی