بازدید 3467

لایحه حجاب؛ ۷۰ ماده و بیش از ۲۰۰ ایراد!

لایحه "حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب" که در جامعه به عنوان "لایحه حجاب" شناخته می‌شود، تابستان ۱۴۰۲ با کلی سر و صدا به تصویب کمیسیون قضایی مجلس رسید تا به زعم تصویب کنندگان، بتوانند از راه‌های قهری و ابداعات عجیب و غریب تقنینی، فرهنگ حجاب را در جامعه گسترش دهند.
کد خبر: ۱۲۰۶۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹ 26 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از عصر ایران، همان زمان بسیاری از دلسوزان جامعه گفتند و نوشتند که این سبک از قانون نویسی، آکنده از اشکال است و نهایتاٌ به ایجاد تنش در جامعه می‌انجامد و بهره‌ای به حجاب و عفاف نمی‌رساند.

مختصر این که تقریباً تمام منتقدان به سبک مألوف، به اتهامانی مانند حمایت از لا ابالی گری و بی حجابی و ... نواخته شدند تا این که شورای نگهبان متن کامل ایرادات خود به این مصوبه نامتعارف را منتشر کرد که طی آن در بیش از ۱۰۰ بند حدود ۲۰۰ نقد شکلی و ماهوی از جمله ابهام و مغایرت با شرع و قانون اساسی بر این مصوبه وارد شده است.

آنچه شگفتی و تأثر را به اوج می‌رساند این است که لایحه مصوب آنان، کلا ۷۰ ماده بوده و بیش از ۲۰۰ ایراد دارد. به عبارت دیگر هر ماده این قانون به طور متوسط حاوی ۳ اشکال جدی از نطر شورای نگهبان است؛ حال بماند اشکالات فرهنگی و اجتماعی و سیاسی و امنیتی که این لایحه در بطن خود دارد.

واقعاً تاسف بار است که عده‌ای در مقام قانونگداری چنین متنی را که نمره اش زیر صفر است نوشته و تصویب هم کرده اند و انتطار داشته اند جامعه ۸۵ میلیونی ایران اجرایش کند؛ شاید هم باید این رکورد را خدمت شان تبریک بگوییم!

زیاده عرضی نیست!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۶
امیدوارم کل مشکلات مملکت درست شه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
امید خوبه ولی نه در ایران و نه با این نوابغ همه فن حریف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
نمیان راجع به دلار 50000 تومانی قانون تصویب کنند و لایحه بدن که دولت حق نداشته باشه دلار را گرانتر کنه فقط گیر میدن به مردم. یک نفر در این مملکت پیدا نمیشه که به این مجلسی های بی سواد بفهمونه که کشور یک قانون اساسی داره و بر
اساس اون باید عمل بشه و در قانون اساسی به صراحت موارد از قبیل آزادی های فردی و اجتماعی قید شده تازه خیلی از آزادی های دیگری هست که الان بطور غیر قانونی و به وسیله قوه قهریه از مردم سلب شده، نظیر آزادی بیان و آزادی فکر و عقیده
واقعا سطح پایین تر از این لایحه به عمرم ندیدم
آخه "تقنینی" یعنی چی؟ مگه شما زبانتون فارسی نیست. چرا نمیگید "قانون گذاری"؟
چقدر اون امر به معروف بیکار را قشنگ طراحی کردند.اما ما هر چی امر میبینیم یکی از یکی زشت تر
برقراری قانون و شرع با تعارف لوس بازی که نمیشود همه خلافکارها خودشان بهتر میدانند کارشان خلاف است و عمدا بخاطر نفع و هوای نفس بازهم انجام میدهند. در مقطع فعلی واقعا قاطعیت و برخورد پشیمان کننده لازم است تا جلوی اب لجنی را که به راه انداختند را گرفت تا به سیل تبدیل نشود دیدن زنان بی حجاب در شهرها دارد به صحنه یومیه عادی تبدیل میشود و باعث شرم است اینکه وضعیت مملکت اسلامی نمیشود . امروز با قوه قهریه جلویش را بگیرید جمع که شد بعدا کار فرهنگی بکنید نصیحت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
شما چرا از بلاد کفر که مظهر به قول خودتان آب لجن است، تشریف نمیارید در معیت دوستانتان بگیر و ببند راه بیاندازید؟!!!!!
اسد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
شما از اهل بیت خودت شروع کن که ونکوور رو آباد کردن
حمید جامی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
فرموده اید دیدن زنان بی حجاب در شهرها دارد به صحنه یومیه عادی تبدیل میشود و باعث شرم است اینکه وضعیت مملکت اسلامی نمیشود . اما مگر اسلامی شدن فقط به حجاب نیم بند بانوان هست!؟ این همه ظلم و بی عدالتی و فقر و فرار سرمایه های مادی و معنوی و رباخواری و دروغ و ریا و... موجب شرم نیست و یا مانع اسلامی شدن کشور نیست؟
با این اوصاف تمام قوانینی که این مجلس نشینان تصویب کرده اند دورو بر صفر نمره می گیرد . کل اقثصاد و امنیت کشور را با این قوانین عهد بوقی ویران کرده اند و حالا به اجتماع رسیده اند .
یعنی این مجلس با 270 نماینده همه هم ماشالله هزار ماشالله دکتتتتتتتتتتر نتوانستند چهاتا ماده قانونی بی ایراد بنویسند؟؟مگر شورای نگهبان وخط وربط فکریش را نمیشناسند؟ مگر کمیسون حقوق وقضایی ندارند تا بتواند چند ماده قانونی وفق قانون بنویسند؟ ومهمتر از همه این بگیر وببندها .جرائم خودرو های با سرنشین بی حجاب در اجزای کدام قوانین است
حتما باید در انتخابات مجلس انقلابی شرکت کنیم .
وقتی ده تا نماینده که جمعا ده هزار تا رای ندارن و سواد و دانش کافی هم ندارن کاری کنن بهتر از این نمیشه
واقعا باید تشکر کرد از شورای نگهبان که چنین نمایندگانی را تایید صلاحیت کرده است که به چنین لایحه پراشکال دولت رای مثبت داده اند .
تابی جون داستان چیه که یکی در میون خبرات مربوط به حجابه؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار