بازدید 13748
ششصد و سی امین روز از حمله روسیه به اوکراین

حملات کم سابقه پهپادی روسیه به پایتخت اوکراین/افشای طرح محرمانه آمریکا و آلمان برای پایان دادن به جنگ اوکراین

ششصد و سی روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۰ 25 November 2023

حملات کم سابقه پهپادی روسیه به پایتخت اوکراین

بین الملل تابناک: ششصد و سی روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

زلنسکی: اوکراین برای حفاظت از صادرات غلات به دفاع هوایی بیشتری نیاز دارد
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۲۲:۳۹

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین، گفت: کی‌یف برای حفاظت از مسیرهای صادرات غلات خود و همچنین مناطق هم مرز با روسیه به دفاع هوایی بیشتری نیاز دارد.

زلنسکی در نشستی بین‌المللی در مورد امنیت غذایی که با حضور مقامات ارشد کشورهای اروپایی در کی‌یف برگزار شد، تصریح کرد: کمبود پدافند هوایی وجود دارد و این بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: شرکای خارجی ما کشتی‌هایی را برای همراهی و تضمین امنیت کاروان‌ کشتی‌های باری از بنادر اوکراین ارائه می‌کنند.

زلنسکی همچنین گفت که کی‌یف امیدوار است کمبود دفاع هوایی خود را به واسطه‌ی عرضه‌های جدید از سوی شرکا و افزایش ظرفیت تولید خود برطرف کند که به ادعای او پیشرفت‌هایی در این زمینه حاصل شده است.

رئیس‌جمهور اوکراین افزود: سامانه‌های پدافند هوایی خاصی وجود دارد که ما برای آنها درخواست کرده‌ایم و دلیلش این است که آنجا هم کریدور [غلات] و هم مردم مهم هستند.

بر اساس این گزارش، مبداء کریدورهای فعلی صادرات غلات دریای سیاه اوکراین همگی از بنادر در منطقه جنوبی اودسا اوکراین است.

سوئیس: در بلندمدت از اوکراین حمایت خواهیم کرد
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۲۱:۴۳

طبق بیانیه منتشر شده در وب‌سایت دولت سوئیس، آلن برست، رئیس جمهور سوئیس که امروز (شنبه) به کی‌یف سفر کرده است، در دیدار با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین تعهد کشورش برای حمایت از اوکراین در بلندمدت را اعلام کرد.

برست که برای شرکت در یک نشست بین المللی در مورد امنیت غذایی به میزبانی اوکراین به کی‌یف سفر کرده است، تاکید کرد که کشورش حاضر است در بحران‌های متعدد و طولانی مدت از اوکراین حمایت کند.

بعد از این نشست زلنسکی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد و نوشت: در گفت‌وگو با رئیس جهور سوئیس موضوعاتی از جمله پاکسازی مین، پیشنهادهای صلح و استفاده از سود حاصل از دارایی های مسدود شده روسیه نیز مورد بحث قرار گرفت.

سوئیس قبلاً گفته بود که حدود ۷.۵ میلیارد فرانک از دارایی های روسیه را مسدود کرده است.

برست در سفرش به اوکراین از یادبود کشته شدگان دوران جنگ جهانی دوم هم بازدید کرد.

وی همچنین گفت که سوئیس کمک‌های بیشتری به اوکراین ارسال خواهد کرد که از جمله آنها می‌توان به ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۶ ماشین آتش‌نشانی اشاره کرد.

سوئیس بر خلاف قانون اساسی خود مبنی بی‌طرفی در تمام جنگ‌های دنیا، از تحریم‌های اروپایی ضدروسی حمایت کرده و بارها کمک‌های غیرنظامی به اوکراین ارسال کرده است. مقامات دولتی این کشور می‌گویند کمک‌های این کشور به اوکراین تنها شامل ابزارهای غیرنظامی می‌شود.

هشدار مقام ارشد امنیتی اوکراین درباره وابستگی به غرب
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۱۹:۵۷

دبیر شورای امنیت و دفاع ملی اوکراین درباره وابستگی دائمی به کمک‌های مالی غرب برای پیش‌برد امور این کشور جنگ‌زده هشدار داد.

 «الکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت و دفاعی اوکراین به هم‌میهنان خود هشدار داد که غرب نمی‌تواند تا مدتی نامعلوم، اوکراینی‌ها را «تغذیه کند» و هشدار داد که دوران سخت‌تری پیش روی این کشور است.

شبکه راشاتودی در این باره گزارش داد که دانلیوف هشدار داد اوکراینی‌ها نباید با تصور این که غرب با کمال میل، هزینه‌های آن‌ها را در دراز مدت پرداخت خواهد کرد، خود را فریب بدهد.

او پیش‌بینی کرد که هرچه جنگ روسیه با اوکراین طولانی‌تر شود، هزینه‌های کی‌یف سنگین‌تر خواهد شد.

اظهارت این مقام ارشد امنیتی اوکراین به دنبال اظهارات مشابهی از سوی همکاران او، از جمله «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین مطرح می‌شود که اخیرا گفته بود که ضدحملات نه‌چندان درخور اوکراین در تابستان گذشته ممکن است تمایل غرب برای حمایت بیشتر از کی‌یف را کاهش دهد.

دانیلوف، اخیرا در گفت‌وگویی تلویزیونی  گفته بود در آغاز جنگ اوکراین،‌ تعداد کمی در غرب باور داشتند که کی‌یف بتواند در برابر حمله روسیه دوام بیاورد. او افزود که بیشتر دولت‌های غربی انتظار نداشتند جنگ بیش از یک سال طول بکشد که این به معنای سخت‌تر شدن کار کی‌‎یف در دریافت کمک‌های مالی از متحدان خود است.

دانیلوف بیان کرد: «هرچه پیش برویم، کارمان سخت‌تر خواهد شد. ما باید به این موضوع واقف باشیم.»

این مقام امنیتی اوکراین با اشاره به هم‌میهنان خود تاکید کرد: «ما باید بزرگ شویم و تصمیم بگیریم که چطور می‌خواهیم کشورمان را بسازیم.»

در این میان، «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا، روز دوشنبه، در گفت‌وگویی با شبکه سی‌ان‌بی‌سی اوکراین را «تماما متکی» به کمک‌های مالی غرب تلقی کرد.

با این وجود،‌ دولت بایدن نتوانست تاییدیه بسته کمکی ۱۰۵ میلیارد دلاری را از کنگره بگیرد که بخش قابل توجهی از آن قرار بود به کی‌یف برسد.

اکونومیست: روسیه در جنگ الکترونیک بر اوکراین برتری دارد
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۱۹:۵۵

بیشترین توجه و تمرکز به جنگ اوکراین بر روی سخت‌افزارهایی نظیر تانک‌ها، جنگنده‌ها، موشک‌ها، سیستم‌های دفاع هوایی و مهمات بوده است اما ظاهرا ضعف اوکراین به دلیل «جنگ الکترونیکی» است؛ مسئله‌ای که حامیان غربی اوکراین تاکنون علاقه و اشتیاق کمتری نسبت به آن نشان داده‌اند.

 «ست جونز» تحلیلگری از مرکز استراتژیک و مطالعات بین‌الملل، اندیشکده‌ای در واشنگتن می‌گوید: روسیه سالهاست تمرکز بسیاری را بر استفاده از قابلیت‌های جنگ الکترونیکی گذاشته است. اما اوکراین به گفته فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور خود را در شروع این جنگ با سیستم‌های جنگ الکترونیکی دوران شوروی می‌بینید.

نشریه اکونومیست می‌گوید: اوکراین در ماه مارس متوجه شد گلوله‌های هدایت‌شونده Excalibur ناگهان از اهداف خارج می‌شوند و مورد مشابهی برای بمب‌های هدایت‌شونده JDAM-ER نیز پیش آمد که آمریکا به نیروی هوایی اوکراین داده بود. اما نگران‌کننده‌تر از این توانایی فزاینده روسیه در حوزه جنگ الکترونیکی برای مقابله با پهپادهایی است که اوکراین از آن‌ها استفاده می‌کند.

اوکراین ارتشی از ۱۰ هزار خلبان پهپاد را آموزش داده است؛ خلبانانی که اکنون درگیر بازی با اپراتورهای جنگ الکترونیکی روسیه شده‌اند. پهپادهای اوکراینی ارزان هستند و قیمت هر یک از آن‌ها به بیش از یک هزار دلار نمی‌رسد. این درحالیست که روسیه با سرمایه‌گذاری چند ساله خود، موفقیت روزافزونی را در جنگ پهپادها کسب کرده است و سیستم‌های جنگ الکترونیکی این کشور قادر خواهند بود تا پهپادهای اوکراینی بیشتری را منهدم کنند.

این نشریه در پایان می‌گوید: علاوه بر این، روسیه مزایای دیگری دارد. آسمان‌ها بر فراز میدان نبرد پر از پهپادهای روسی است. سربازان اوکراینی تخمین می‌زنند که در حوالی باخموت، روسیه دو برابر توانایی اوکراین قادر است پهپادهایی را مستقر کند.

«نیکو لانگ» کارشناس اوکراین در کنفرانس امنیتی مونیخ نیز معتقد است: توانایی‌های ائتلاف نظامی ناتو شاید به اندازه توانایی‌های روسیه خوب نباشد. در ضمن، هنگامی که صحبت از سیستم‌های مدل جدید می‌شود، فکر می‌کنم که روسیه عملکرد و اطلاعات بهتری نسبت به آمریکایی‌ها دارد.

افشای طرح محرمانه آمریکا و آلمان برای پایان دادن به جنگ اوکراین
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۱۹:۵۵

روزنامه بیلد نوشت: صدراعظم آلمان و رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواهند جنگ روسیه و اوکراین را به زودی به پایان برسانند.

 رسانه‌های آلمانی روز جمعه گزارش دادند که آلمان و آمریکا با کاهش تحویل تسلیحات بر اوکراین برای مذاکره با روسیه فشار خواهند آورد که ضربه بزرگی به امیدهای کی‌یف برای «پیروزی» خواهد بود.

بیلد به نقل از منابعی در دولت آلمان، از یک طرح آلمانی-آمریکایی «محرمانه» برای وادار کردن اوکراین به آغاز مذاکرات صلح گزارش داد.

بر اساس این طرح، واشنگتن و برلین تسلیحات کافی برای حفظ خط مقدم فعلی را به اوکراین ارائه خواهند کرد، اما برای بازپس گیری سرزمین‌های اشغال شده کافی نیست. آنها امیدوارند ولودیمر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را به سمت میز مذاکره با ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه سوق دهند.

یک منبع دولتی آلمان با اشاره به توقف حمله متقابل اوکراین علیه روسیه در شرق، به بیلد گفت: «زلنسکی باید متوجه شود که نمی‌تواند به این شکل ادامه دهد. او باید به ملت خود توضیح دهد که نیاز به مذاکره وجود دارد.»

منابع دولتی آلمان همچنین به بیلد گفتند که کاخ سفید با آلمان در مورد نیاز به تغییر تمرکز از تحویل تسلیحات به مذاکرات موافق است.

تا جمعه شب هیچ پاسخی از سوی کاخ سفید به این گزارش داده نشد. واشنگتن بارها قول داده است که از تلاش‌های اوکراین برای اخراج نیروهای روسیه حمایت کند. بیلد خاطرنشان کرد که به عنوان بزرگترین تامین کننده تسلیحات و تدارکات دفاعی برای نیروهای اوکراینی، درخواست آلمان و ایالات متحده باید توسط زلنسکی جدی گرفته شود.

دولت آلمان فوراً به گزارش بیلد واکنش نشان نداد، زیرا مقامات در کی‌یف همچنان به تلاش برای پیروزی کامل نظامی بر روسیه، امید دارند.

بیلد همچنین گزارش داد که در دولت آلمان شکافی بین اولاف شولتس، صدراعظم و بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع او وجود دارد. از زمان روی کار آمدن شولتس، وزارت دفاع تحت نظارت دفتر صدراعظم فدرال بوده است. تصمیم‌های زیادی در آنجا گرفته می‌شود. یک مقام دفاعی ناشناس به بیلد گفت که به نظر می‌رسد تلاشی برای دور کردن وزیر از طرح ادعایی آلمانی-آمریکایی باشد.

فراتر از آلمان، در کشورهای ناتو نگرانی‌هایی وجود دارد که ضدحمله اوکراین «بیش از حد تبلیغاتی» شده است و تمایل به مدیریت آینده در مورد مرحله بعدی جنگ وجود دارد.

طرح صلحی که نابود شد
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ - ۱۹:۵۴

در حالی که جنگ اوکراین در بیست و یکمین ماه خود قرار دارد و چشم‌انداز پایان زودهنگامی هم ندارد، مذاکره‌کننده ارشد کی‌یف در مذاکرات صلح استانبول دیوید آراخامیا افشا کرده که مسکو به کی‌یف توافق صلحی را در مارس ۲۰۲۲ پیشنهاد داده و حاضر بود به جنگ تحت شروطی پایان دهد. 

این قانونگذار اوکراینی که ریاست گروه پارلمانی حزب «خدمتگذار مردم» حزب رئیس‌جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی را برعهده دارد، توضیح داد مهمترین شروط روسیه پذیرش بی‌طرفی از سوی اوکراین، مانند کاری که فنلاند زمانی انجام داد و تعهد به عدم پیوستن به ناتو بود. 

او درباره چرایی محقق نشدن چنین توافقی اینطور استدلال کرد که موافقت با بی‌طرفی و کنار گذاشتن عضویت اوکراین در ناتو مستلزم تغییر قانون اساسی این کشور بود و دیگر این که اعتمادی به روس‌ها وجود نداشت که به تعهدات خود عمل کنند. او اما خودش توضیح می‌دهد که با دریافت ضمانت‌های امنیتی می‌شد تعهد طرف روس را تضمین کرد. 

آراخامیا در ادامه سخنانش همسو با گزارش مه ۲۰۲۲ یک روزنامه اوکراینی درباره نقش انگلیس در به هم زدن مذاکرات صلح در استانبول، افزود در جریان مذاکرات، نخست‌وزیر وقت انگلیس بوریس جانسون به کی‌یف سفر کرد و به مقامات اوکراینی گفت «به جنگ ادامه دهید و هیچ توافقی را با مسکو امضا نکنید». 

گرچه لندن و واشنگتن هرگز رسماً به فشار بر کی‌یف برای عقب‌نشینی از توافقی که پیش‌نویس آن را با روس‌ها امضا کرده بودند، اذعان نکرده‌اند رئیس‌جمهور روسیه ولادیمیر پوتین ژوئن امسال پیش‌نویس این توافق را در مقابل دوربین‌ها به نمایش گذاشت که نشان می‌دهد جنگ در چند هفته اول امکان صلح داشت. 

پوتین توضیح داد به محض عقب‌نشینی نیروهای روسیه از حومه کی‌یف در چند هفته اول جنگ به عنوان حسن نیت، اوکراین از توافق انصراف داد. مقام‌ها و رسانه‌های غربی این عقب‌نشینی را پیروزی اوکراین تعبیر کردند و بعد از آن ارسال تسلیحات و تجهیزات برای اوکراین با هدف شکست راهبردی روسیه در زمین اوکراین را آغاز کردند.

 

حملات کم سابقه پهپادی روسیه به پایتخت اوکراین

مقامات نظامی اوکراین گفتند، روسیه امروز شنبه، بزرگ ترین حمله پهپادی خود را از ابتدای عملیات نظامی‌اش در فوریه سال ۲۰۲۲ انجام داده است.

«ژنرال میکولا اولشچوک» فرمانده نیروی هوایی اوکراین در پیام‌رسان تلگرامش نوشت: کی‌یف اصلی‌ترین هدف بوده است.

وی مدعی شد: روسیه در کل ۷۵ پهپاد علیه اوکراین پرتاب کرده است که ۷۴ تا از آن‌ها توسط دفاع هوایی منهدم شدند.

«سرهی پوپکو» رئیس اداره مدنی و نظامی کی‌یف نیز گفت: این حمله شدیدترین حمله هوایی توسط پهپادها به کی‌یف بوده است.

«یوری ایهنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین هم تایید کرد که صبح امروز، سیستم دفاع هوایی ۶۶ هدف هوایی را بر فراز کی‌یف، پایتخت اوکراین منهدم کردند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از شهرداری کی‌یف گزارش داد، دست کم پنج غیرنظامی در جریان این حملات مجروح شده‌ و چندین ساختمان از جمله یک مهدکودک آسیب دیده‌اند؛ از جمله این افراد مجروح می‌توان به یک کودک ۱۱ ساله اشاره کرد.

سرهی پوپکو افزود، این حمله پهپادی روز شنبه ساعت ۴ صبح به وقت محلی آغاز شد و تقریبا تا شش ساعت ادامه داشت و موجب قطعی برق در ۷۷ ساختمان مسکونی و ۱۲۰ نهاد شد.

وزیر انرژی اوکراین گفت، در نتیجه این حمله پهپادی، ۱۷ هزار تن در قطعی برق گذراندند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در پیام‌رسان تلگرام نوشت: متاسفانه سربازان ما نه همه، اما اکثر پهپادها را منهدم کردند. ما به تقویت دفاع هوایی خود ادامه می‌دهیم و پهپادهای بیشتری را منهدم می‌کنیم؛ این حمله در صبح روز یادبود «هولودومور» یا قحطی بزرگ اوکراین انجام شد؛ یک قحطی در جمهوری شوروی سوسیالیستی در کشور اوکراین کنونی بود که در سال‌های ۱۹۳۲ و ۱۹۳۳ توسط سیاست‌های دولت اتحاد جماهیر شوروی در دوران ژوزف استالین ایجاد و منجر به مرگ میلیون‌ها اوکراینی شد.

نشریه اکونومیست اخیرا در گزارشی نوشته است: بیشترین توجه و تمرکز به جنگ اوکراین روی سخت‌افزارهایی نظیر تانک‌ها، جنگنده‌ها، موشک‌ها، سیستم‌های دفاع هوایی و مهمات بوده است؛ اما ظاهرا ضعف اوکراین به دلیل «جنگ الکترونیکی» است؛ مساله‌ای که حامیان غربی اوکراین تاکنون علاقه و اشتیاق کمتری نسبت به آن نشان داده‌اند و روسیه در این مساله بر اوکراین برتری دارد.

مخالفت حداکثری مردم آمریکا با تداوم حمایت از اوکراین

 در حالی که قانون‌گذاران آمریکایی همچنان در حال بررسی ارسال میلیاردها دلار در راستای حمایت دولت فدرال از کی‌یف برای مقابله با روسیه هستند، نزدیک به نیمی از مردم این کشور در یک نظرسنجی تاکید کردند که میزان حمایت‌های دولت بایدن از اوکراین در برابر روسیه، بیش از حد معمول بوده و بهتر است این هزینه صرف نیازهای داخلی شود.  

نظرسنجی‌ آسوشیتدپرس نشان می‌دهد، اکثریت آمریکایی‌های مخالف ارائه کمک نظامی و مالی به اوکراین از حامیان حزب جمهوری‌خواه بوده و میزان مخالفت‌ها در میان قانونگذاران محافظه‌کار در کنگره بر سر تلاش های بایدن جهت تصویب بخش جدیدی از کمک‌ها به اوکراین تا چه میزان جدی است؛ به ویژه آنکه اکثریت آنها بر این باورند که بهتر است این کمک‌ها برای اولویت‌های داخلی هزینه شوند.

با این حال، میزان مخالفان کمک به اوکراین نسبت به ماه گذشته تا حدی کاهش پیدا کرده است، به گونه ای که درصد میزان مخالفان کمک به اوکراین از ۵۲ درصد در ماه اکتبر به ۴۵ درصد رسیده است. به نظر می رسد، این تغییر هم بیشتر از جانب جمهوری خواهانی باشد که اکنون ۵۹ درصدشان مخالف کمک با اوکراین هستند، در حالی که این رقم در ماه اکتبر ۶۹ درصد بود.

با وجود روند کاهشی این ارقام، میزان مخالفت‌های جمهوری‌خواهان در برابر ادامه کمک آمریکا به اوکراین همچنان زیاد است. برخی از شرکت کنندگان در این نظرسنجی عنوان کرده‌اند، آمریکا در حالی حمایت‌های خود از اوکراین را ادامه می‌دهد که در داخل کشور مسائل و مشکلات زیادی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی و رسیدگی به وضعیت بی خانمان وجود دارد.

کاخ سفید تاکنون بارها و بارها قانون گذاران آمریکایی را تحت فشار قرار داده تا بسته‌های مربوط به هزینه‌های اضطراری ۱۰۶ میلیارد دلاری را که دولت بایدن در ماه اکتبر پیشنهاد داده بود، تصویب کنند. نزدیک ۶۱ میلیارد دلار از این بسته برای حمایت از اوکراین در نظر گرفته شده و مابقی هم برای حمایت از اسرائیل در جنگ با حماس و مدیریت بحران مهاجرت در مرز جنوبی آمریکا عنوان شده است.  

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۲
علیرضا زاکانی، شهردار تهران:
هرچند که در حوزه‌های اقتصادی و غیره دست برتر منطقه را داریم، اما در حوزه فرهنگی عقب ماندیم؛ دشمن نیز با جنگ نرم بر روی این حوزه دست گذاشته است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
خودشیرینی (به انگلیسی: Ingratiation ) یک روش روانشناختی است که در آن یک فرد تلاش می‌کند تا دیگران را تحت تأثیر خود قرار دهد تا به هدف خود برسد. این اصطلاح توسط ادوارد جونز، روانشناس اجتماعی ابداع شده‌است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
استخدام حجاب بان با حقوق ماهی 12 میلیون تومان توسط شهرداری، به واسطه همین طرز فکر زاکانی است. آن قدر وضع اقتصادی خوب است و وضع فرهنگی خراب که برای پاسداشت حجاب از جیب مردم هزینه می کند!
تهرانی قدیمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
جناب زاکانی شما فعلا شهردار مستقر تهران هستید

بهتر است تا بجای زدن حرفهای نابخردانه و جهت دار که

بیشتر باعث تعجب و حتی خنده میگردد

به اوضاع و احوال اسفبار و فلاکت بارتر شهر تهران بپردازید

که با آمدن شما و دوستانتان عملا رها شده است و در

نابسامانی و هرج و مرج و شلختگی و بی نظمی و

آلودگی شهر و هوا و جوی های آب و لجن و خرابی و

کمبود تاکسی و اتوبوس از سر و کول شهر بالا میرود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
اینو که راست گفته توی حوزه فرهنگی کلی عقب مونده داریم که اگه جنگی بشه طرف دشمنو میگیرن تا کشور خودشون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
در تمام حوزه ها در منطقه، حتی در جهان در رتبه های آخر هستیم. فقط یک مورد را ذکر می کنم:

بر اساس آمار سازمان خوار و بار و کشاوزی سازمان ملل متحد (فائو) سرانه مصرف گوشت قرمز سالانه هر فرد در غنا ۹، گینه ۵.۶، نیجریه ۵.۸، هندوستان ۵.۳، عراق ۸.۷، تانزانیا ۱۰ کیلوگرم، یمن ۶.۱۴ و کره شمالی ۸.۱۰ کیلوگرم است.

سرانه مصرف گوشت قرمز در ایران هم اکنون 4 کیلوگرم است.
ناشناس
| Germany |
۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
تازه اگر هم مصرف گوشت ایرانی ها ۴ کیلوگرم در سال باشد، ۳٫۵ کیلو گرم آن را بالا شهری ها مصرف میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
قیاس بنفس کرده معلوم است کی بی فرهنگه
جالبه که
پهبادهایی که برای،کشتن مردم اکراین استفاده شده ایرانی است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
که چی ؟؟؟؟
خیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
جالبه که شما یک بار هم از کشته شدن مردم غزه حرف نزدی ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
جالبتر اینکه در همین پهپادهای ایرانی قطعات کانادایی هم وجود داره. راستی پهپادهایی که روس ها را می کشد کجایی هستند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
پهباد های ایرانی در یک جنگ کاملا حرفه ای و نظامی داره استفاده می شه
از پهباد ها و بمب های آمریکا و انگلیس و فرانسه هم بگو که به اسراییل میدن البته مهم نیست بابا فقط 6 هزار کودک کشته شدن و یه 1200 کودک هم زیر آوارن
مردم دیگه اینقدر ساده نیستن جای جنایتکارو با دیگران عوض کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
روسیه،
پهبادهای ایرانی را خریده و از آن استفاده می کند، برای اینکه می خواست برای خودش در جنگ اوکراین شریک داشته باشد.
آیا روسیه که سوخو 57 می سازد، توانایی ساخت پهباد شاهد را ندارد؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
09:15
روسیه صنایع پهپادی نداشته است
فرزاد ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
یکی از هزاران دروغ اوکراین در خبر های فوق: روسیه در کل ۷۵ پهپاد علیه اوکراین پرتاب کرده است که ۷۴ تا از آن‌ها توسط دفاع هوایی ما منهدم شدند
در ادامه : وزیر انرژی اوکراین گفت، در نتیجه این حمله پهپادی، ۱۷ هزار تن در قطعی برق گذراندند (خخخخخ از 75 پهباد 74تاش سرنگون شده و همون یکی که به هدف خورده باعث قطع برق 17000 نفر شده)
و باز در ادامه: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در پیام‌رسان تلگرام نوشت: متاسفانه سربازان ما نه همه، اما اکثر پهپادها را منهدم کردند
باقی اخبارشون هم مانند انهدام تانکها و نفربرها و کشتن سربازان روس و... مثل همین کذب و سرکاریه
سردار رضا طلایی‌، سخنگوی وزارت دفاع:

دستمان روی ماشه است. اگر آمریکا غلطی کند، فرمان آقا را پیاده می‌کنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
چرا در 7 هفته اخیر ماشه را نچکاندید؟
آیا موقعیت از این بهتر پیدا می شد؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
وجود 10 میلیون مشمول سربازی غایب نشان می دهد که جوانان کشور حتی در زمان صلح هم از سربازی و امور نظامی خوششان نمی آید و به آن تن در نمی دهند. چه برسد به زمان جنگ.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
نه جنگ می کنیم و نه مذاکره!
ایرانی واقعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
ایرانی همیشه آماده دفاع از کشورشه و دیگه مثل قاجار
هم نیستیم گول انگلیس و دیگران رو بخوریم
و بگیم نفت بد بو . . . هم از برنامه موشکی کشور حمایت می کنیم و هم از هسته ای و هم آماده دفاع از خاک چند هزار ساله هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
به ایرانی واقعی:

اژدر؟ کدام اژدر؟ یعنی فکر می کنی مجهزترین و مدرترین ترین زیر دریایی جهات را با اژدر گازوییلی می توانی نابود کنی؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
به ایرانی واقعی:

از طرف خودت صحبت کن.
ایرانی واقعی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
بله از طرف خودم صحبت میکنم یعنی یه ایرانی واقعی نه یه خائن
البته شما ها که اسراییلی هستین و فارسی یاد گرفتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
خوب خدا رو شکر بعد از البانی منافق معاند اغتشاشگر حالا به هموطنان نسبت اسراییلی هم میدهید. در ضمن مردم از دادن این همه هزینه خسته هستن اگر حرفی هم میزنن نتیجه و انعکاس رفتار مسولین و مدیران است و دیگر هیچ
علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه:

سرعت شناورهای ما سه برابر سرعت شناورهای آمریکایی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
سرعت باید با قدرت و کیفیت همراه باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
چه طور می توان با زیردریایی هسته ای کلرادو آمریکا که هم اکنون در آبهای منطقه حضور دارد، مقابله کرد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
زیر دریایی رو با اژدر میزنن به همین سادگی عزیزم خیلی نترس
الان خودباخته ها میگن مگه میشه اونا پدافند خیلی خیلی پیشرفته دارن
ما هم هم اژدر پیشرفته داریم هم راه عبور از پدافندشون
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
شما در همه موارد در قله اید امریکا کیلویی چنده
جمیله علم‌الهدی، همسر ابراهیم رئیسی:

آن چیزی که می‌ترسیدیم با بمب‌های هسته‌ای اتفاق بیفتد به وسیله فساد و فحشا در حال رخ دادن است. در جهان امروز زمین و محیط‌ زیست در حال نابودی است. نسل بشر در خطر فحشا و فساد افتاده و خانواده در حال فروپاشی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
متاسفانه چشم اکثر مسئولان دچار عارضه دوربینی است. یعنی دور را خوب می بینند، اما نزدیک را نه.
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
در تمام دنیا و در همه طول تاریخ تمام اندیشمندان و

بزرگان دین و صلحا و دانشمندان و علما

صحه گذاشته اند که : ریشه و عامل اصلی بروز فساد و

فحشاء و منکر و جنایت و دروغگویی و خشونت و

نفرت و بیسوادی و جهل و بد بختی و عذاب وووو

از وجود و گسترش فقر و تبعیض و بیعدالتی بوده و
هست و خواهد بود

لذا اگر واقعا قصد ریسه کنی این ها را دارید ؟؟

اقداماتی برای ریشه کنی فقر و تبعیض و بیعدالتی

انجام بدهید و با شعار دادن هیچ مشکلی در دنیا حل

نشده است که حتی بیشتر شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
فرهنگ تمسخر دیگران رو اینقدر توی ذهنمون تقویت نکنیم بیاین حرف دیگران رو بررسی کنیم بعد جواب بدیم
بی راه نگفته چارلی چاپلین هم صد سال پیش هشدار داده که لختی و فحشا درد بشر عصر جدیده
مغز براندازان هم اکنون
روسیه با اینکه ۲۵ درصد خاک اوکراین رو گرفته، بازنده اصلی این جنگه.

مغز براندازان همچنین
اسراییل با کشتار ۱۴ هزار غیر نظامی شامل چند هزار کودک، و بمباران مدارس و بیمارستان ها، پیروز این جنگه.

تشخیص
درمان موثری یافت نشده است. توصیه می شود که فاصله اجتماعی را رعایت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
توام.که هیچ وقت درمانی نداری چجور متخصص بیسواد و سهمیه ای هستی برو ادامه بده فوق تخصص بگیر بعد بیا درمان کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
جناب متخصص مغز
تو شاید متخصص مغز و اعصاب باشی( البته از نوع مجازی و توهمی اش) ولی دارای عقده های کودکی زیادی هستی.
اتفاقا برای بیماری روانی تو درمان وجود داره چند جلسه
روان درمانی وضع روحی روانی تو بهتر می کنه
البته به شرطی زود خوب میشی که با دکتر درمانگر خودت روراست باشی و اونو محرم اسرارت بدونی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
این مرده باد و زنده باد های شما آخرش یه روز ما رو به خاک سیاه میشونه
متخصص مغز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
مغز اغتشاشگران : این قدر به مرگ گفتن بر آمریکا و انگلیس ادامه ندهید چون مرگ گفتن خوب نیست

هم زمان شعارشان :مرگ بر روسیه و مرگ بر کره شمالی! تشخیص : درمان ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
در این کشتی فرسوده. و اشفته همه با هم غرق خواهیم شد هرچند اگر چند صباحی اوضاع برای عده ای خاص گل و بلبل و سفرهاشان رنگین باشد
پوتین جانی
پاسخ ها
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
چیه ؟؟ حالا که از بای بای پوتین ناامید شدید به ناله و نفرین افتادید ؟؟؟؟؟؟
از اول جو گیری بودید و نخواستید واقعیت رو ببینید .
خلاصه حرف پوتین و کیم ومادورو و اسد و کوبا و لوچاشنکو و دوحه نشین ها و البانی نشین ها و یونیورس نشین ها و....... این هست که در هر صورت ولو کلا در باتلاق اکراین گیر کرده باشیم یا اقتصاد کشور را فقیر تر حتی از بنگلادش و ویتنام و پاکستان و.... کرده باشیم باز ما پیروزیم و نظر ما دقیق و ثابت هست و از ما باهوش تر در دنیا نیست و هر کس هم موافق صد در صد و چشم بسته ما نباشد و شکر داشتن افرادی مانند ما را نکند اجنبی و خاین و مزدور و وطن فروش هست! غیر از این هم نیست. مدارکش هم می توانند از اپل های روی میز کارشان پرینت بگیرند و 320 سناریو در درست بودن نظرشان و وطن فروش بودن منتقدانشان که می گویند فرصت خدمت شما کافی است تدوین کنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
بیا پایین بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
کانادایی باز شروع کرد به پرت و پلا نوشتن و دری وری گفتن
لعنت به پوتین و پوتینی ها که بی هیچ دلیل موجهی این جنگ را راه انداخت بزودی به سراغش خواهند آمد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
چرا بی دلیل؟!!!! یه کم تاریخ بخوان تاریخ همین چند سال اخیر نه چندهزار سال پیش. عجبا! چقدر خوب گفتند قدیمی‌ها که اگر کسی خودش را به خواب زد بیدار کردنش غیر ممکن است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
آقای تاریخ خوانده مگر روسیه بخشهای وسیعی از کشور خود ما را جدا نکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
از نظر من هرکسی به غرب وحشی و بی ریشه که همه جنایت های امروز زیر سر اوناست ضربه بزنه یه قهرمانه
درود بر پوتین درود بر چین و درود بر ایران بزرگ
داود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
پاسخ ۳۱۶
یکم تاریخ خواندم. میگه روسیه جنایات بی شماری در قفقاز داشته. تاریخ میگه آنقدر سلاح آمریکیی از ایران به روسیه رفت که اسم ایران شد پل پیروزی
تاریخ جدید میگه روسیه سالی یک میلیون یهودی اسراییل
ارسال میکنه
اوکراین اگر می خواهد به مقابله با روسیه بپردازد نمی تواند با شرايط فعلی حتی سرزمین‌هایی که تحت حاکمیت کی‌یف هست حفظ نماید بنابراين صلح تنها گزینه‌ی پیشروی زلنسکی است
از سوی دیگر سرنوشت روسیه به تصمیمات و زندگی شخصی پوتین گره خورده است.
پوتین سرطان دارد و مرگی زودرس پس از خاتمه‌ی جنگ خواهد داشت.
روسیه بی‌پوتین باید سال‌ها برای حفظ تصرفات هزینه‌ی جانی و مالی نماید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
چند ساله می گن پوتین می می ره برو بابا
این جنگ آخر سر باعث فروپاشی اوکراین میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
اوکراین حتی نصفشم بره داخل روسیه و بقیشم بره داخل لهستان به معنی پیروزی پوتین نیست چون باز با ناتو همسایه میشه و تا ابد تحریم خواهد بود
تابناک عزیز، چرا حرفت را عوض میکنی،؟ در آغاز حمله روسیه به آوکراین، می گفتید که عملیات ویژه مسکو علیه کیف بوده، اما امروز به پوتین عزیز تهمت میرنی و مینویسی که روسیه تهاجم و حمله کرده است
از حاج ولادیمیر طلب حلالیت کن و اینقدر به نفع اوکراین بچه کش مطلب ننویس
صبح زود در کیف مثل چهار شنبه سوری بود میخواستن برق رو قطع کنن که نتونستن ، کیف به شدت محافظت میشه ولی هیچ سیستم دفاعی نمیتونه تمام موشکها یا پهبادها رو از بین ببره
ایرانم که پهپادی به اکراین نداده که بخواد به طرفین جنگ،توضیح بده!
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۰۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
ایران دیگه مهم نیست پهباد بده یا نده در هر حال به اسم ایران مینویسن خسارتشم ما باید بدیم
پوتین فقط برای حفظ آبرو میجنگه
یک دوستی میگه روسیه در طول هفتاد سال اخیر جنگی نداشته این دوست ظاهراً کودک هستند و دهه نودی هستند یا نوزاد در جنگ کره بیست هفت هزار سرباز اتحاد جماهیر شوروی در جبهه شمالی کره بودند در دهه پنجاه میلادی هم یک سال درگیری مرزی با جمهوری خلق چین داشتند در بهار پراگ دخالت نظامی داشتند در جنگ افغانستان هم بودن و شکست خوردن در جنگ چچن هم بودن اول شکست خودن بعد پیروز شدن در جنگ با گرجستان هم پیروز شدند و در جنگ دونباس پس آیا روسیه کم جنگ کرده در ضمن جنگ داخلی مولداوی را از قلم انداختم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
این دوست کودک نیست
بهش یک جمله دیکته کردن مینویسه پولش بگیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
این درگیری های کوچک رو که نمیشه بهش گفت جنگ
جنگ افغانستان اصلی بود که روسیه زیاد خسارت ندید
لااقل شاهد را نباید مفت بدین به روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
قطعا مفت که نمیدن
میترسیم از اوکراین دفاع کنیم بچه های فتح علی شاه ناراحت بشن ولش کن
متاسفانه خودش را تسلیم خواست آمریکا و انگلیس کرد و ملت خودش را بدبخت کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
زلنسکی هم مثل صدام بعد ها معلوم میشه جاسوس سازمان سیا هستش دقیقا همون کاری رو باکشورش که که صدام کرد ویرانش کرد این ملت ها هستن که باید بیدار بشن
زلنسکی برادر نتانیاهو دربدر شد
روسیه اینهمه پهپاد مفت از کجا آورده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
همین جو حرف بی سند بزنید ، کنتر که نداره .
ناشناس
| Canada |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
به هدف نمی خوره اگه هم بخوره اصلا قدرت تخریب نداره بیشتر برای نمایشه . دیشب از 152 عدد اکراین 150 عدد رو زده
از وقتی فهمیدم اوکراینی ها خودشون به جنگ نمیرن و باند زلنسکی به زور دستیگرشون میکنه میبرتشون خط مقدم تا برای منافع غرب کشته بشن و خودش یه خراش برنداشته حالم از این شخص بهم خورد من فکر کردم خودجوش میرن خط مقدم
اکراین با مقاومت پیروز خواهد شد جنگ ممکن است چندین سال طول بکشد باید صبور بشید ملت اکراین خدا باشماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
همین افرادی که دم از مقاومت اوکراین میزنند در مقابل مقاومت فلسطین حرف دیگری میزنند چون با تناقض زندگی میکنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
۰۰:۳۲
چه تناقضی؟!فلسطینی ها طرفدارهایی مثل تو دارند که بیش از چهل ساله که در آرزوی درگیری با اسراییل رو دارند و حالا که یک فرصت عالی برای رسیدن به آرزشون رو بدست آوردند همه غیب شدند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
تناقض؟؟؟
کی به اکراین حمله کذد روسبه
کی به اسراییل حمله کرد حماس
خوب پس الان کی ظالمه؟؟؟
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
اول ببین خدا رو قبول دارن بعد سفارش بده
کلا فجازی شده خاله زنک بازی یک مشت آدم همه چیز دان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
ناشناس 7:15 متناقض
حماس یک گروه فلسطینیه که اسراییل 70 ساله کشورشو اشغال کرده و زن و بچه و پدر و اجدادشونو کشتن
کشور مال خودشونه
اسراییل هم اشغالگره هم با این همه سابقه کشتن زن و بچه فکر کنم ظالم باشه
آمریکا داره هر کشوری که از خودش دفاع میکنه رو تروریست اعلام میکنه بعد خودش بمب اتم بزنه بمب بده به اسراییل بچه بکشه داعش درست کنه القاعده درست کنه و .... تروریست نیست
پناهیان و ازغدی در مورد حقوقهای نجومی توضیح بدن. نتبناک در این زمینه یه مقاله بده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
چقدر پناهسان و ازغدی کارشون درست هست که عده ای رو بد جور سوسوندند
پیام زلنسکی به پوتین :

جنگ ، جنگ ، تا پیروزی
شما طرح محرمانه را فهمیدید
پوتین همان کاری را با کیف میکند که نتانیاهو با غزه با دوتفاوت اول اینکه اوکراین بر عکس حماس شروع کننده جنگ نبود. ودیگر اینکه کبف ده ها کیلومتر تونل ندارد بنا بر این در درجه بندی جنایت پوتین امتیاز بیشتری میآورد
ببخشيد شما خبرنگار داريد؟ يا پاي تلوزيون و ماهواره تايپ مي كنيد؟ يكبار اخباري بدهيد كه كسي نداده . اينو ثبت كن ببينم ديگران راي چي ميدن.
ممنون
من نمیدونم چزا یه عده از شما طرفدار روسیه هستید یه عده طرفدار آمریکا.میگن فلان تعداد نفر تو فلسطین کشته شدن یه عده خوشحال میشید یه عده ناراحت .بعد میکن تو اکراین چند نفر کشته شدن دوباره یه عده خوشجال میشد چند تایه دیگه تون ناراحت.
حرف من یکی اینه مردن برای هیشکی خوب نیست. منافع ملی رو به منافع ذهنی و شخصی و سیاسی ارجعیت بدید.
آخه این چه پهپادی هست که از ۷۵ تا ۷۴ توسط نیروی مقابل سرنگون می شود پیداست که بدرد نمی خورد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
اگه از 75 تا 74 تاش سرنگون شده
پس چطور اعلام کردن بر اثر این حمله چندین ساختمان آسیب دیده و برق کلی از قسمتها قطع شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رزمنده جنگ ۸ ساله و محقق سلاح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
اینها پهپادهای شاهد ، کایتهای فایبر گلاس هستند

که با یک موتور جت موقت پرتابش میکنند و با یک

موتور ابتدایی دو سیلندر و سرعت ۱۸۰ کیلومتر و

صدای زیاد موتور سیکلت دارد و به طرف نقطه مقصد

حرکت میکند و در نوک آن ۱۰۰ کیلو مواد منفجره است

که اگر بتواند به نیروگاهها و برج ها بخورد مخرب است

ولی راحت ترین هدف پدافند و حتی با دوشکا است

و ترکشهایش در هوا به پایین میریزند و باعث شکستن

سقف خانه ها و شیشه های خودروها و خانه ها

میشوند و دیشب از ۷۵ تا ۷۴ تایش را زدند

و فقط یک پسر بچه زخمی شده است
لعنت بر استکبار جهانی و حامیانش
خدایا خود تحقیقری را از بعضی از افراد کشور بگیر و عزت را به ایشان عطا بفرما
نمیدونم بلغور کردن حرفهای بی بی سی و من وتو تا کی میتونه شما را ارضا کنه
تابناک تو رو خدا با این موضوع یک مقاله بنویس که آیا افزایش سن بازنشستگی خیانت در امانت و غیر شرعی نیست ؟
چون شاید اگر کسی میدونست 35 سال یا تا 62 سالگی قراره حق بیمه پرداخت کنه شاید اصلا نمیخواست بیمه تامین اجتماعی باشه ؟
اگر این قانون میخواد اجرا بشه برای کسانی شرعی هست اجرا بشه که تازه میخوان حق بیمه پرداخت کنن که با شرایط جدید بخوان قبول کنن یا نخوان
لعنت خداوند بر بانیان جنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
چرا از کلمه جمع استفاده کردی باید بگی بانی جنگ
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی