بازدید 2306

بدهی ۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت‌ به شهرداری تهران

کد خبر: ۱۲۰۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶ 25 November 2023

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از بدهی انباشته ۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت‌ها به شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد آخوندی در آیین بهره برداری از ۱۱۰ پروژه شهری در منطقه ۹ در قالب هشتاد و سومین پویش امید و افتخار گفت: خوشحالیم که مجتمع چند منظوره کوثر پس از ۱۳ سال مورد استفاده شهروندان تهرانی قرار می گیرد.

وی افزود: با توجه به شرایطی که در کشور است باید بهترین خدمت را به مردم ارائه کنیم و موضوع اطلاع رسانی نیز بسیار مهم و ضروری است و مورد تأکید مقام معظم رهبری هم بوده است. شهرداری تهران با سایر دستگاه ها متفاوت است؛ چرا که سازمانی است که باید خودش سرمایه خلق کند و به مردم خدمت رسانی کند و در این شرایط با بدهی انباشته بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت ها روبروست. 

وی با اشاره به اینکه در دوره جدید شورای شهر، طرح رصد به منظور ارزیابی و شناسایی طرح های توسعه ای محلی آغاز شد، ادامه داد: بیش از یکهزار طرح توسعه محله ای در تهران شروع شده و حدود ۷۰ درصد این طرح ها مورد استفاده شهروندان قرار گرفت. این طرح های توسعه محله ای از خواسته های مردم بوده و افتتاح این طرح ها اثرش از یک طرح بزرگ مقیاس هم بیشتر است، چرا که این طرح ها در محلات انجام می شود.

آخوندی تأکید کرد: تلاش داریم با رفع مشکلات در بخش بودجه ای این طرح ها با سرعت بیشتری افتتاح شود.

وی در خصوص طرح های بزرگ مقیاس نیز گفت: این طرح ها در دوران گذشته با تمامی محدودیت ها اجرا شده اما به دلایل مختلف برخی از این طرح ها نیمه کاره رها شده از جمله سه طرح بزرگراهی که نیاز به بودجه زیادی است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: طرح بزرگراه یادگار امام (ره) که در منطقه ۹ است امسال یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تملک کردند که راه ساخت این بزرگراه باز شود و حدود ۱۲ سوله از سوی شهرداری خریداری شد. فاز اول بزرگراه شهید بروجردی نیز افتتاح شد و فاز دوم این طرح نیز بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تملک دارد که در حال انجام و نیاز به  برگزاری جلسات زیادی است. همچنین طرح بزرگراه شهید شوشتری نیز در حال انجام است.

آخوندی تأکید کرد: اکنون هر کیلومتر خط مترو بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد؛ اما مدیریت شهری متعهد شده با چنین هزینه هایی خدمت رسانی به مردم کند و این در حالی است که این هزینه در سال های قبل بسیار کمتر بوده  اما به هرحال به دنبال زیر سوال بردن مدیریت گذشته نیستیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست