بازدید 3038
۲

یافته‌های شوک آور نظرسنجی‌ها برای نتانیاهو

نتایج نظرسنجی انجام گرفته شده توسط خبرگزاری «معاریو» نشان ‌می‌دهد میزان محبوبیت بنیامین نتانیاهو در میان ساکنان اراضی اشغالی به شدت رو به کاهش است و شانس پیروزی وی برای پیروزی مجدد در انتخابات سراسری این رژیم بسیار کم است.
کد خبر: ۱۲۰۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸ 25 November 2023

 

به گزارش تابناک، روزنامه «تایمز اسرائیل» در گزارشی یافته‌های نظرسنجی انتخاباتی انجام گرفته شده توسط خبرگزاری معاریو را منتشر کرده است که نشان می‎‌دهد تعداد کرسی‌های اعضای ائتلاف حاکم در پارلمان رژیم صهیونیستی به ۴۱ کرسی سقوط کرده است.

این در حالی است که در این نظرسنجی، احزاب اپوزیسیون تا ۷۹ کرسی را به دست می‌آورند. یافته‌های این نظرسنجی همچنین حاکی از این است که مصاحبه‌شوندگان اراضی اشغالی به نسبت ۵۲ به ۲۷ درصد، بنی گانتس را به نتانیاهو به عنوان نخست وزیر این رژیم ترجیح می‌دهند.

تایمز اسرائیل نوشته است: اگر قرار باشد انتخابات اسرائیل امروز برگزار شود، «بزالل اسموتریچ»، وزیر دارای اسرائیل و عضو حزب صهیونیسم مذهبی این رژیم در کسب حداقل ۳.۲۵ درصد آرا که میزان حداقلی برای ورود به پارلمان اسرائیل(کنست)است، ناکام خواهد بود و این موضوع در جریان یافته‌های نظرسنجی که پنج شنبه شب گذشته منتشر شده، مورد اشاره قرار گرفته است.

این نظر‌سنجی توسط معاریو، در فاصله میان روزهای ۱۵ و ۱۶ نوامبر انجام شده و به همین دلیل بازتاب‌دهنده هیچ تغییر بالقوه‌ای در دیدگاه های رای‌دهندگان اسرائیلی در پی توافق اخیر مبادله اسرا میان حماس و اسرائیل و برقراری آتش بس چهار روزه میان آنها که از ساعت ۷ صبح روز جمعه اجرایی شده، نمی‌باشد.

به گزارش «تایمز اسرائیل»، کاهش قابل توجه حمایت‌های رای‌دهندگان اسرائیلی از حزب راست ‌افراطی صهیونیسم مذهبی که ۱۴ کرسی پارلمان اسرائیل را در جریان مبارزات انتخاباتی مشترک با حزب قدرت یهودی در انتخابات نوامبر سال ۲۰۲۲ کسب کرد، در نوع خود نمودهای عینی از روندهای مشابه در قالب نظرسنجی‌هایی را به نمایش می‌گذارد که در هفته‌های اخیر، در بحبوحه شرایط جنگی انجام شده‌اند.

بر اساس یافته‌های نظرسنجی مذکور، احزاب حاضر در دولت کنونی اسرائیل که مجموعا ۶۴ کرسی را در جریان انتخابات پارلمانی نوامبر ۲۰۲۲ به خود اختصاص دادند، اکنون فقط ۴۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان اسرائیل در صورتی که همین امروز انتخابات برگزار شود، به خود اختصاص می‌دهند. این در حالی است که احزاب جناح اپوزیسیون در اسرائیل قادرند تا ۷۹ کرسی را کسب کنند.

تایمز اسرائیل نوشته است: حزب وحدت ملی بنی گانتس نیز به افزایش محبوبیت خود در میان اسرائیلی‌ها ادامه می‌دهد و بر اساس یافته‌های نظرسنجی اخیر، این نکته آشکار شده است که این حزب می‌تواند کرسی‌های کنونی خود در پارلمان اسرائیل را از عدد ۱۲ به عدد ۴۳ افزایش دهد.

به گزارش تایمز اسرائیل، در نقطه مقابل حزب لیکود به رهبری«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کنونی اسرائیل در مقایسه با ۳۲ کرسی که در جریان انتخابات نوامبر سال ۲۰۲۲ کسب کرد، تنها می‌تواند ۱۸ کرسی را به دست آورد. بر اساس یافته های این نظرسنجی احزاب مختلف اسرائیلی به تعدادی که در ادامه به آنها اشاره می‌شود، می‌توانند در پارلمان اسرائیل کرسی کسب کنند: 

حزب وحدت ملی: ۴۳ کرسی(این حزب اکنون ۱۲ کرسی را در اختیار دارد).
حزب لیکود: ۱۸ کرسی(این حزب اکنون ۳۲ کرسی را در اختیار دارد).
حزب یش عتید: ۱۳ کرسی(این حزب اکنون ۲۴ کرسی در اختیار دارد).
 حزب شاس: ۹ کرسی(این حزب اکنون ۱۱ کرسی در اختیار دارد).
حزب اسرائیل خانه ما: ۸ کرسی(این حزب اکنون ۶ کرسی در اختیار دارد).
حزب یهودیت متحد توراتی: ۷ کرسی(این حزب اکنون ۷ کرسی در اختیار دارد).
حزب قدرت یهود: ۷ کرسی(این حزب اکنون در ائتلاف با حزب صهیونیسم مسیحی ۱۴ کرسی را در اختیار دارد).
 حزب متحد عربی: ۵ کرسی(این حزب اکنون ۵ کرسی در اختیار دارد.)
حزب مرتص: ۵ کرسی(این حزب اکنون هیچ کرسی در پارلمان اسرائیلی در اختیار ندارد).
حزب کارگران دعم:۵ کرسی(این حزب اکنون ۵ کرسی در پارلمان اسرائیل در اختیار دارد).

به نوشته تایمز اسرائیل: شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که میان نتانیاهو و گانتس کدام یک برای کرسی نخست وزیری اسرائیل مناسب تر است؟ ۵۲ درصد پاسخ داده‌اند که گانتس را فردی مناسب می‌بینند و تنها ۲۷ درصد نتانیاهو را فردی مناسب برای این کرسی ارزیابی کرده‌اند، ۲۱ درصد هم گفته‌اند که هیچ دیدگاه روشنی در مورد این سوال ندارند.

زمانی که از رای‌دهندگان حزب لیکود سوال مذکور پرسیده شده است، 56 درصد گفته‌اند که همچنان به نخست وزیری نتانیاهو در اسرائیل اعتقاد دارند، این در حالی است که ۲۶ درصد گفته‌اند از بنی گانتس پشتیبانی می‌کنند. ۱۸ درصد باقیمانده نیز گفته‌اند، هیچ دیدگاه روشنی را در مورد این سوال ندارند.

این روزنامه صهیونیستی نوشته است: در داخل حزب وحدت ملی اسرائیل، ۹۸ درصد از رای‌دهندگان گفته‌اند که از بنی‌گانتس برای کسب کرسی نخست وزیری حمایت می‌کنند. این در حالی است که 2 درصد پاسخ داده‌اند که در رابطه با این سوال دیدگاه روشنی ندارند، موضوعی که تا حد زیادی از انسجام دیدگاه در حزب وحدت ملی اسرائیل حکایت دارد.

در میان رای‌دهندگان حزب یش‌عتید نیز ۸۵ درصد گفته‌اند که به نخست وزیری گانتس اعتقاد دارند و تنها یک درصد از تداوم نخست وزیری نتانیاهو حمایت کرده‌اند.

در جریان یک نظرسنجی دیگر که یافته‌های آن نیز به تازگی منتشر شده است، از شرکت کنندگان پرسیده شده است که اگر «نفتالی بنت»، نخست وزیر سابق اسرائیل و «یوعاز هندل»، وزیر سابق اسرائیلی بار دیگر به عرصه سیاست بازگردند، آنها به کدام یک از این دو نفر، رای می‌دهند؟

نتایج این نظرسنجی به این نکته اشاره داشته که اگر نفتالی بنت به عنوان رهبر حزب راستگرای لیبرال، وارد فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی شود، (جدای از هندل) وی می‌تواند ۱۵ کرسی را به دست آورد. این در حالی است که هندل می‌تواند ۵ کرسی را کسب کند. اگر این دو نفر تحت رهبری بنت وارد کارزارهای انتخاباتی شوند، با یکدیگر می‌توانند ۱۸ کرسی را کسب کنند.

پایگاه انتخاباتی آنها نیز عمدتا از جانب حامیان حزب وحدت ملی اسرائیلی و احزاب یش‌عتید، لیکود، صهیونیسم مذهبی و حزب خانه یهودی «آیلت شاکد» خواهد بود.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته است: نتایج این نظرسنجی‌ها در روز ۴۹ جنگ حماس و اسرائیل منتشر شده است، جنگی که موجب کشته شدن بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ اسرائیلی در مناطق جنوبی اسرائیل شده است. در عین حال حماس توانسته چیزی در حدود ۲۴۰ اسرائیلی را نیز به اسارت بگیرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
این بره یک نفر بدتر از او میاد مهم سقوط رژیم اسرائیل است.
یک مثل ترکی میگه ایلانین آغینادا لهنت قاراسینادا !! لعنت به مار چه سفید باشه چه سیاه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست