بازدید 4305

نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی درباره نتانیاهو

کد خبر: ۸۶۸۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۸ 09 January 2019

تازه ترین نتایج یک نظرسنجی صهیونیستی نشان می دهد که بیش از 48 درصد از ساکنان سرزمین های اشغالی معتقدند، در صورت تایید اتهامات بنیامین نتانیاهو، وی نمی تواند دوباره بر صندلی نخست وزیری تکیه بزند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، پایگاه خبری «واللا» بامداد چهارشنبه گزارش داد، براساس نظرسنجی موسسه «پنلز پلیتیک» 38درصد ساکنان سرزمین های اشغالی بر این باورند که نتانیاهو می تواند با وجود تایید اتهاماتش باردیگر نخست وزیر شود.

نتایج نظرسنجی همچنین نشان می دهد که 48 درصد اسرائیلی ها ادعای نتانیاهو مبنی بر تحقیقات جنایی و قضایی علیه وی را عادلانه می دانند درحالی که 36 درصد دیگر معتقدند که این اقدامات عادلانه نبوده است.

براساس این نظرسنجی، 52 درصد از ساکنان سرزمین های اشغالی بر این باورند که مشاور قضایی کابینه باید پیش از برگزاری انتخابات، نتایج اتهامات نتانیاهو را منتشر کند، درحالی که 20 درصد دیگر مخالف این کار هستند.

نتایج نظرسنجی نشان می دهد که حزب لیکود با بدست آوردن 32 کرسی در صدر انتخابات آینده قرار خواهد گرفت.

شرکت کنندگان در این نظرسنجی عقیده دارند که حزب«یش عتید» (آینده ای هست) به رهبری یائیر لاپید با 13 کرسی در جایگاه دوم و ائتلاف نمایندگان عرب و حزب تازه تاسیس « حوسن لیسرائیل» (امنیت برای اسرائیل) هر کدام با کسب 12 کرسی در جایگاه سوم قرار می گیرند.

هفتم دی ماه « بنی گانتس» رئیس اسبق ستاد مشترک رژیم صهیونیستی موجودیت حزب حوسن لیسرائیل (امنیت برای اسرائیل) را اعلام کرد.

پس از این احزاب، حزب «راستگرای جدید» و «اردوگاه صهیونیستی» هر کدام با هشت کرسی، «یهدوت هتوراه» با هفت کرسی، «خانه یهودی» به ریاست «نفتالی بنت» وزیر پیشین آموزش و پرورش، حزب سنت گرای مذهبی 'شاس' و حزب سوسیال دمکرات «مرتص» (نیرو) هر کدام با پنج کرسی در رده های بعدی قرار خواهند گرفت.

در این نظرسنجی، حزب لیسرائیل بیتینو (اسرائیل خانه ما) به رهبری «آویگدور لیبرمن» وزیرپیشین جنگ صهیونیستی و حزب راستگرای لائیک «گیشر» هر کدام صاحب تنها چهار کرسی خواهند شد.

پس از انحلال کابینه ائتلافی نتانیاهو در سوم دی ماه سال جاری، قرار است انتخابات زودهنگام پارلمانی 9 آوریل سال جاری میلادی (20 فروردین 98) برگزار شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل