بازدید 2843
۱

آمار قتل عمد زنان به میزان هولناکی افزایش یافت!

سازمان ملل متحد گزارش داده است که در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۸۹ هزار زن و دختر در سراسر جهان به قتل عمد رسیده‌اند.
کد خبر: ۱۲۰۶۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶ 25 November 2023
آمار قتل عمد زنان به میزان هولناکی افزایش یافت!

 

به گزارش تابناک، دویچه‌وله نوشت: این گزارش می‌گوید این آمار بالاترین رقم در ۲۰ سال گذشته است.

بیش از نیمی از این قتل‌ها، یعنی حدود ۵۵ درصد، توسط اعضای خانواده یا شریک زندگی انجام شده است.

بیشترین قربانیان در آفریقا (۲۰۰۰۰)، پس از آن در آسیا (۱۸۴۰۰) و آمریکا (۷۹۰۰) ثبت شده است. اروپا با ۲۳۰۰ قتل رتبه چهارم را دارد.

گزارش می‌گوید به طور متوسط روزانه ۱۳۳ زن و دختر توسط یکی از نزدیکان خود کشته می‌شوند. داده‌ها الگوی روشنی را نشان می‌دهد؛ بیشتر قتل‌هادر سراسر جهان به دست مردان و پسران انجام می شود (۸۰ درصد در سال ۲۰۲۲) و زنان و دختران به طرز قابل توجهی مورد خشونت خانگی قرار می‌گیرند.تقریبا ۵۵ درصد از آنها قربانیان قتل خانگی و ۶۶ درصد قربانیان قتل شریک جنسی می‌شوند.

داده‌های این گزارش از کشورهای عضو سازمان ملل بدست آمده است. آنها به عنوان بخشی از یک "بررسی سالانه سازمان ملل از روند جرم و جنایت"، از جمله با همکاری اداره آمار اتحادیه اروپا (Eurostat) جمع آوری شده‌اند. اطلاعاتی که گزارش به آنها متکی است در بیشتر موارد بر اساس گزارش دادگاه‌های کشورهای عضو و در برخی موارد از مراکز درمانی این کشورهاست. در برخی موارد این آمار توسط منابع خارجی تکمیل شده‌اند. غاده والی، مدیر اجرائی دفتر مقابله با موادمخدر و جرم سازمان ملل متحد (UNOCD) در این باره گفت: «تعداد نگران کننده زن‌کشی هشدار دهنده و نشانه این است که بشریت هنوز با نابرابری ساختاری و خشونت علیه زنان و دختران دست و پنجه نرم می‌کند. هر زندگی از دست رفته فراخوانی برای اقدام است.»

او از دولت‌ها خواست تا برای جلوگیری از قتل‌های مبتنی بر جنسیت بیشتر تلاش کنند. سازمان ملل به عنوان یک گام مهم پیشنهاد می‌کند که داده‌های بیشتری جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل شوند. به عنوان مثال نوع قتل و رابطه مرتکب و قربانی بررسی شود. این سازمان همچنین می‌گوید میزان واقعی زن کشی احتمالاً به میزان قابل توجهی بالاتر از آمار ثبت شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱
اگر سر کسی بلایی میاد، تقصیر خودش هم هست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی