بازدید 1865

۴۹ درصد آلمانی‌ها خواستار انحلال دولت شولتس هستند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از مردم آلمان خواهان انحلال دولت اولاف شولتس صدراعظم این کشور هستند.
کد خبر: ۱۲۰۶۴۷۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ 25 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، ۴۹ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی «موسسه جامعه‌شناسی سیوی» آلمان معتقدند که زمان انحلال دولت فرارسیده است.

تقریبا نیمی از مردم آلمان بر این باورند که دولت ائتلافی عامل اصلی کسری بودجه چندمیلیارد دلاری این کشور است. دولت ائتلافی متشکل از احزاب سوسیال دموکرات، دموکرات آزاد و سبزهاست.

بر اساس نتایج نظرسنجی سیوی که پنج هزار نفر در آن شرکت کردند، کابینه آلمان اعتماد ۶۴ درصد از جامعه این کشور را از دست داده است.

یکی از سوالات مطرح شده در این نظرسنجی این بود که چه کسی عامل بحران بودجه دولت آلمان است. ۲۸ درصد شولتس را مقصر دانستند اما ۲۷ درصد دیگر رابرت هابک وزیر اقتصاد از حزب سبز و ۲۵ درصد نیز کریستین لیندر وزیر دارایی را عامل این بحران دانستند.

نظرسنجی «گروه تحقیقات انتخابات آلمان» که اواخر مرداد ماه انجام شد، نشان داد ۵۱ درصد شرکت‌کنندگان از عملکرد شولتس اعلام نارضایتی کرده بودند و ۵۸ درصد هم دولت وی را ضعیف دانستند.

نتایج نظرسنجی دیگری همان زمان در روزنامه پرشمارگان بیلد منتشر شد، وضعیت بدتری را به تصویر کشید، به گونه ای که نزدیک به ۶۴ درصد آلمانی‌ها اعلام کردند که خواهان تغییر دولت هستند و گفتند که این امر وضعیت کشور را بهبود می‌بخشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار