بازدید 16031
ششصد و بیست و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

اعلام آماده باش نظامی ناتو برای درگیری گسترده با روسیه/اقدام اوکراین برای ترور یک مقام ارشد نظامی روسیه/حملات پهپادی گسترده روسیه به مواضع اوکراین

ششصد و بیست و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱ 23 November 2023

اعلام آماده باش نظامی ناتو برای درگیری گسترده با روسیه

بین الملل تابناک: ششصد و بیست و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

حملات پهپادی گسترده روسیه به مواضع اوکراین
۱۴۰۲/۰۹/۰۲ - ۲۳:۴۰

مقام‌های نظامی اوکراین روز پنجشنبه از حملات گسترده پهپادی روسیه به مواضع این کشور در شهر «باخموت» خبر دادند.

به نوشته وبگاه «پراودا» «ولودیمیر فیتو» سخنگوی  نیروی زمینی اوکراین گفت که نیروهای روسیه در 24 ساعت گذشته از ۴۲ پهپاد کامیکازه نزدیک شهر باخموت در استان «دونتسک» و ۱۸ پهپاد دیگر در جبهه «لیمان-کوپیانسک» استفاده کرده‌اند.

وی گفت: «می‌بینیم که فقط در یک روز از ۶۰ پهپاد استفاده می‌شود، روس‌ها به طور متوسط حدود ۴۰ تا ۵۰  پهپاد را به سوی اهداف اوکراین پرتاب می‌کنند.»

تحلیلگران معتقدند که فرماندهی روسیه بر این باور است که پهپادهای کامیکازه بیشتر به نیروهای روسیه برای غلبه بر پدافند هوایی اوکراین کمک خواهند کرد.

این مقام نظامی اوکراین اظهار داشت که روسیه از پهپاد‌های «اف‌پی‌وی» و «لنست» استفاده می‌کنند. سخنگوی نیروی زمینی اوکراین گفت:«وضعیت در جبهه باخموت کاملاً متشنج است، اما تحت کنترل است.»

دستگاه اطلاعاتی انگلیس روز سه شنبه اعلام کرد که روسیه در تاکتیک جدید خود موشک‌های کروز خود را برای حمله به زیرساخت‌های اوکراین ذخیره می‌کند. رکن اطلاعات وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که توقف پرتاب موشک از سوی روسیه نشان‌دهنده ذخیره‌سازی برای حملات آینده علیه زیرساخت‌های اوکراین است. در حملات هوایی اخیر به اوکراین، روسیه از پهپادهای تهاجمی انتحاری استفاده کرده و از تاکتیک قبلی خود برای استفاده از موشک‌های کروز فاصله گرفته است.

روسیه اکنون نزدیک به ۲ ماه از پرتاب موشک‌های پیشرفته کروز خود از ناوگان بمب افکن‌های سنگین خودداری کرده است و احتمالاً به این کشور این امکان را می‌دهد تا انبار قابل توجهی از این سلاح‌ها را داشته باشد.

اوکراین از مردم خواسته از وسایل خانگی مانند اجاق گاز و ماشین لباسشویی برای صرفه جویی در مصرف برق استفاده نکنند زیرا ممکن است با توجه به حملات هوایی روسیه میلیون‌ها نفر با خاموشی مواجه شدند.

سناتور آمریکایی: ارتش اوکراین بدون کمک ایالات متحده تا فوریه 2024 دوام نخواهد آورد
۱۴۰۲/۰۹/۰۲ - ۲۰:۲۲

 

کریس مورفی، سناتور کنگره آمریکا بامداد امروز در مصاحبه با روزنامه پولیتیکو، ابراز تردید کرد که نیروهای مسلح اوکراین بدون کمک مالی و نظامی ایالات متحده بتوانند حتی تا ماه فوریه سال 2024 دوام بیاورند.  او گفت: "فکر نمی کنم ارتش اوکراین بتواند تا فوریه در برابر روسیه مقاومت کند."

مورفی همچنین یادآور شد که نیروهای اوکراینی در چند هفته آینده با کمبود جدی مهمات مواجه خواهند شد.

چند روز پیش، یکی  از نمایندگان کنگره آمریکا به مجله "نیوزویک" گفت که کی‌یف بارها درباره یک درگیری طولانی هشدار داده، اما مشخص نیست که چه تعداد از شرکای غربی آن برای چنین وضعیتی آمادگی داشته باشند.

بدیهی است که وضعیت میدان نبرد در اوکراین آنطور که انتظار می رود پیش نمی رود و این باعث نگرانی دموکرات ها و جمهوری خواهان در کنگره آمریکا شده است. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا، در اواسط نوامبر گفت که تامین مالی تامین مالی اوکراین با آنچه که ایالات متحده ضروری می‌داند هر هفته دشوارتر می شود و دلیل این امر هم خودداری مجلس نمایندگان از اختصاص بودجه اضافی برای این اهداف است.

وین: روند سریع عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا فاجعه‌بار خواهد بود
۱۴۰۲/۰۹/۰۲ - ۲۰:۱۱

وزیر خارجه اتریش امروز (پنجشنبه) گفت، اتحادیه اروپا نباید عضویت اوکراین را در «مسیری سریع» قرار دهد و با این اقدام درخواست‌های کشورهای حوزه بالکان را به تعویق بیندازد.

 «الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش خواستار بازنگری کلی در روند گسترش اتحادیه اروپا شد و هشدار داد که ممکن است کی‌یف بدون چنین اصلاحاتی هرگز در این اتحادیه پذیرفته نشود.

او در مصاحبه با روزنامه فایننشال تایمز عنوان کرد: اگر بروکسل به بالکان غربی با ذره‌بین و به اوکراین با عینک خوشبینی نگاه کند، یک فاجعه ژئواستراتژیک پیش خواهد آمد.

وزیر خارجه اتریش در ادامه گفت: شما نمی‌توانید گروه‌های خاصی را در خط سریع و برخی دیگر را در خط خدمات داشته باشید. سیگنال‌های برابر باید به دلایل ژئواستراتژیکی در هر دو جهت ارسال شوند. همچنین، عدم انجام این امر می‌تواند امیدهای طولانی مدت را به دست بازیگرانی مانند چین و روسیه سوق دهد.

الکساندر شالنبرگ خاطرنشان کرد که چندین کشور در بالکان غربی بیش از ۲۰ سال است که منتظر آغاز روند الحاق هستند.

شالنبرگ در پایان افزود: الگوریتم مورد استفاده اتحادیه اروپا در مراحل قبلی گسترش باید با الگوریتمی افزایشی جایگزین شود که به موجب آن کشورهای نامزد پیش از اعطای عضویت کامل به تدریج در برنامه‌ها و سیاست‌های بخشی ادغام شوند. بنابراین، طبق این رویکرد قدیمی، اوکراین احتمالا هرگز بخشی از آن نخواهد بود.

اقدام اوکراین برای ترور یک مقام ارشد نظامی روسیه
۱۴۰۲/۰۹/۰۲ - ۲۰:۰۸

سرویس امنیت فدرال روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، ماموران مجری قانون روسیه یک خرابکار اوکراینی را دستگیر کرده‌اند که گفته می‌شود تلاشی برای «سوءقصد به یک افسر ارشد نظامی» در بخش غربی این کشور را داشت.

 سرویس امنیتی فدرال روسیه با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد، از فعالیت‌های غیرقانونی یک شهروند ۲۸ ساله اوکراینی که در تلاش بود تا یک اقدام «خرابکارانه-تروریستی» انجام دهد، جلوگیری کرده است.

طبق این بیانیه، این شهروند اوکراینی قصد داشته یکی از اعضای عالی رتبه ناشناس نیروهای مسلح روسیه را هدف قرار دهد.

این سرویس امنیتی افزود که این قاتل بالقوه توسط سرویس اطلاعات نظامی اوکراین (GUR) در سپتامبر ۲۰۲۲ در منطقه خارکف اوکراین که با روسیه هم‌مرز است، استخدام شده و تحت آموزش جاسوسی و عملیات‌های خرابکارانه قرار گرفته است. وی سپس به روسیه فرستاده و دستور داده شده تا با استفاده از یک وسیله انفجاری یک حمله تروریستی ترتیب دهد.

در جریان این حمله، ماموران یک بمب دست‌ساز حاوی ترکش، چندین منفجر شونده و یک پاسپورت جعلی روسی را کشف کردند که احتمالا به مظنون اجازه می‌دهد تا پس از حمله از کشور فرار کند.

سرویس امنیتی فدرال روسیه همچنین ویدیویی را منتشر کرده که مظنون را در حال دوچرخه سواری در یک شب برفی در حالی که یک کوله‌پشتی حرارتی بزرگ حمل می‌کند؛ همانند آنچه کارگران خدمات تحویل برای حمل غذا از آن استفاده می کنند، نشان می‌دهد. پس از اینکه او به یک نیمکت نزدیک می‌شود، چهار مامور به سرعت او را به زمین می‌زنند و سپس او را به داخل خودرویی هدایت می‌کنند.

این ویدئو همچنین حاوی اعترافات مظنون است که در آن او می‌گوید که ترور احتمالی به منظور «انتقام» بوده و همچنین به دنبال ایجاد ترس در سایر اعضای ارتش روسیه و غیرنظامیان بوده است. وی افزود که او در مسیر حرکت به سمت محلی که قصد کارگذاری بمب را داشت، دستگیر شد.

کمک‌های تازه آلمان به اوکراین
۱۴۰۲/۰۹/۰۲ - ۲۰:۰۷

دولت آلمان اعلام کرد، ۲۰ خودرو زرهی «ماردر»، یک تانک مین‌زدایی «ویسنت-۱» و ۲۳۸۰ گلوله ۱۵۵ میلی‌متری به اوکراین فرستاده است.

«بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان، در جریان سفر خود به کی‌یف در تاریخ ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان) از یک بسته کمک دفاعی به ارزش ۱.۴ میلیارد دلاری برای اوکراین خبر داد.

طبق گزارش روزنامه آنلاین «کی‌یف ایندیپندنت»، این کمک‌های جدید همچنین شامل خودروهای آمبولانس، خودروهای دیگر و چهار سامانه پدافند هوایی IRIS-T می‌شود.

وزیر دفاع آلمان روز سه‌شنبه در یک سفر اعلام نشده و با هدف تاکید مجدد بر حمایت برلین از اوکراین در مقابله با نیروهای روسی، وارد کی‌یف شد.

برلین به عنوان دومین تامین کننده کمک‌های نظامی به کی‌یف پس از آمریکا همچنین پس از بروز نگرانی از تغییر تمرکز بر جنگ خاورمیانه که نگرانی‌ها در مورد کاهش حمایت از اوکراین را برانگیخته، به دنبال اطمینان خاطر دادن به کی‌یف است.

این سفر پس از افزایش حملات هوایی روسیه علیه اوکراین انجام شده است.

این دومین سفر پیستوریوس به کی‌یف از زمان به دست گرفتن این سمت در دولت برلین و یک روز پس از سفر اعلام نشده لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به اوکراین است.

اعلام آماده باش نظامی ناتو برای درگیری گسترده با روسیه

رئیس‌جمهور جمهوری چک ضمن تاکید بر حمایت از اوکراین گفت که ناتو، روسیه را «بزرگترین تهدید» در اروپا می‌داند و برای یک درگیری بزرگ آماده می‌شود.

 «پیتر پاول» رئیس‌جمهور جمهوری چک در اجلاس «گروه ویسگراد» که یک باشگاه سیاسی غیررسمی که شامل جمهوری چک، لهستان، مجارستان و اسلواکی است، بیان کرد که تصور نمی‌کند همتایانش دیدگاهی کاملا مخالف در مورد مناقشه اوکراین داشته باشند.

طبق گزارش راشا تودی، وی با توصیف کمک به کی‌یف به عنوان یک «گام طبیعی انسانی» گفت: همه ما توافق کرده‌ایم که موفقیت اوکراین به نفع ماست.

پاول در پاسخ به سوالی درباره تهدید بالقوه روسیه برای بلوک نظامی ناتو تحت رهبری ایالات متحده، مدعی شد: سال‌ها طول می‌کشد تا مسکو توانایی‌های رزمی خود را احیا کند، اما باید احتیاط کرد.

او افزود: از سوی دیگر، متغیرهای زیادی در محاسبه وجود دارد که می‌توانند وضعیت را تغییر دهند. این مسئله واقعا به نتیجه درگیری در اوکراین بستگی دارد. تمامی ارتش‌ها آماده احتمال یک درگیری با شدت بالا می‌شوند.

در حالی‌که جمهوری چک و لهستان از حامیان سرسخت اوکراین بوده‌اند، اما مجارستان همواره از ارسال تسلیحات به کی‌یف خودداری و در عین حال از سیاست اتحادیه اروپا انتقاد می‌کند و می‌گوید که چنین مسیری صرفا به خود اتحادیه اروپا ضربه می‌زند.

بلاروس: جنگ در اوکراین همچنان باعث بی‌ثباتی در شرق اروپا می‌شود

 وزارت امور خارجه بلاروس روز چهارشنبه اعلام کرد که درگیری در اوکراین همچنان منجر به بی‌ثباتی شرق اروپا می‌شود.

به گزارش  "تاس" سرگئی آلینیک وزیر امور خارجه بلاروس گفت که درگیری در اوکراین همچنان عامل اصلی بی‌ثبات کننده در منطقه شرق اروپا است.

وی پس از نشست مشترک شورای وزیران خارجه، شورای وزیران دفاع و کمیته دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در مینسک گفت: "درگیری در اوکراین همچنان یک مساله مهم و عامل اصلی بی‌ثبات کننده در منطقه شرق اروپا است. "

وزیر امور خارجه بلاروس همچنین گفت: مرزهای جنوبی سازمان پیمان امنیت جمعی در معرض چالش‌ها و تهدیدهای متعدد و متنوعی با ماهیت فراملی از جمله تروریسم و افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر و مهاجرت غیرقانونی قرار دارد.

زلنسکی از تشکیل ائتلاف غربی‌ها برای کمک به دفاع هوایی اوکراین استقبال کرد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از تشکیل ائتلاف متحدان غربی کی‌یف برای تقویت دفاع هوایی این کشور قدردانی کرد.

 زلنسکی چهارشنبه شب گفت که این گروه متشکل از ۲۰ کشور است و در جریان دیدار مجاری اعضای «گروه رامشتاین» که نیازهای نظامی اوکراین را بررسی می‌کند، ایجاد شد.

وزارت دفاع آلمان پیشتر در شبکه ایکس از تشکیل این گروه خبر داده بود که برلین و فرانسه نقل اصلی در این ائتلاف هوایی دارند.

زلنسکی اظهار کرد: از همه کشورهایی که به حفاظت بهتر از شهرها و روستاهای ما در مقابل حملات روسیه کمک می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

وی افزود: در حال حاضر نمی‌توان هر چیزی را علنی کرد اما سپر دفاع هوایی اوکراین هر ماه قوی‌تر می‌شود.

رستم عمروف وزیر دفاع اوکراین نیز گفت حامیان کی‌یف کمک‌های دیگری نیز در اختیار این کشور قرار می‌دهند؛ از جمله بسته دفاع هوایی آلمان و کمک مالی استونی و هلند به منظور تقویت فناوری جمع‌آوری اطلاعات.

والری زالوژنی فرماند کل ارتش اوکراین که برای اولین بار در نشست رامشتاین شرکت کرده بود، گفت که اوضاع در امتداد جبهه یک هزار کیلومتری جنگ با روسیه «پیچیده اما قابل کنترل است.»

از سوی دیگر، زلنسکی چهارشنبه در پیامی دیگر اعلام کرد که ضد حمله نیروهای نظامی کشورش با فرارسیدن فصل سرما با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.

زلنسکی با انتشار پیامی در تلگرام گفت: آب و هوای سرد در شهرهای لیمان، باخموت، دونتسک و آودیوکا نیروهای اوکراین را با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

وی گفت: سرما عملیات نظامی اوکراین را پیچیده کرده و ممکن است درگیری‌ها وارد مرحله فرسایشی شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۴
پیشبینی من این است که اروپا و آمریکا در زمستان امسال سیلی سخت و محکمی از روسیه خواهد خورد دلیل آنرا بعدا خواهم گفت
مغز براندازان هم اکنون
آخ جون ناتو اومد وسط. به زودی با تکنولوژی برتر روسیه رو نابود میکنه‌. روسیه با زندگی خداحافظی کن.

تشخیص
بزارید راحت باشه.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
مغز به ظاهر ارزشی ها
همه نفهم هستند و بی دین الا ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
خدا نکشتت . فقط یادت باشه برانداز مغزی نداره
بهزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
هر هر نمکدون.چقدر افکارت کودکانست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
مغز غربگداهای یانکی نکبت :همه بد و بی تمدن هستن به جز ماها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
مغز؟!
روسیه در مقابل کل اروپا و امریکا
کشتار غیر نظامی 8900 نفر
کلا جوک هست این جنگ تمام عیار نیست. واقعا عملیات نظامی محدوده
اخ جون جنگ جهانی سوم داره شروع میشه
تو کلکسیون خوشبختی هامون فقط همین یکی رو کم داشتیم ! البته اگر موجودات فضایی هم همزمان به کره زمین حمله کنند عالی تر میشه :)
هر جوری حساب می کنم خرس قطبی وقتی یه سرزمینی رو به قلمرو خودش اضافه میکنه دیگه به راحتی ولش نمیکنه بهتره اروپا و روسیه باهم مذاکره کنند
زلنسکی پایگاه اجتماعیش رو در اوکراین و بسیاری کشورها از دست داده و دیر یا زود مجبوره چیزی رو به روسیه واگذار کنه در ازای صلح ، زمان زیادی تا اون نقطه فاصله نداریم احتمالا اواسط سال ۲۰۲۴ این جنگ تمومه که البته باید خیلی زودتر این کار رو میکرد که متاسفانه نکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
صبر کن جنگنده های اف16 وایپر که بهترین نسخه اف16 هستش به اوکراین برسه بعد نتیجه جنگ مشخص می‌شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
وای وای وای جنگنده های اف 16 آمریکا دارن میرسن همه قایم شن
تابناک شروع مقاله ات ما را به یاد علم بهتر است یا ثروت میاندازد که با جمله واضح و مبرهن است که علم بهتر از ثروت است توسط همه دانش آموزان در ابتدای انشا بکار می رفت.
آمریکا از پیروزی در جنگ علیه غزه با همه تسلیحات نا امید شده است. این خبر خوبی برای زلنسکی است.
با آتش بس در اسرائیل آمریکا و اروپا بهتر می توانند به تجهیز اوکراین بپردازند.
اما عدم آتش بس در غزه و مرز لبنان توان غرب را می گیرد.
شاید اوکراین را فدای خاورمیانه کنند
بسیاری از کشورهای اروپایی به جای حمایت تسلیحاتی همه جانبه کم کم به تشویق خالی اوکراین با کارت صد آفرین روی آورده اند.
این نزاع طولانی مدت بین روسیه و ناتو مجموعا به نفع ایران است
گرچه روس ها به ودکاخوری معروفند. اما وقتی حرفه ای ترین ودکاخوران برمسند حکومت مینشینند اینگونه یک دنیا رابهم میریزند که در راسشان خودملت (به عبارت بهتر ملل دربند ) روسیه است. مثلا مدودف که همه میدانند ....دست پرورده پوتین است از حرفهایی پرت وپلایی که هروز میپرونه معلومه که از حد افراط هم گذرانده و روزی 7-8 بطری میزنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
خودت هم بله
جنگ جهانی سوم میخان کره زمین نابودکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
فقط ناتو نابود خواهد گشت
مردم واقعی ایران پارسال یک نه محکم به جنبش فواحش گفتن اما هنوز از رو نرفتن.
بنده بعنوان یک استرانتزیستیژیک مسایل جنگ و نظامی گری و اینجور حرفا باید خدمتتان آرزم که قیمت گوجه الان در محله نارمک هم گران شده
و ما در حسرت یک وعده املت مانده ایم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
چقدر مردم ایران خوشبخت هستند که اواخر پاییز هوس املت می کنند.
عامو املت نزن گوجه چند ماه کرانه.طبیعی هم هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
ناشناس12منظورش املت باربی گوجه است
معلومه وضعت خوبه
قهرمان واقعی نلسون ماندلا هست که وقتی به قدرت رسید زندانبان و دادستانی رو که براش درخواست حکم اعدام کرده بود رو به شام دعوت کرد و نذاشت خون از دماغ یک نفر بیاد نه ولادیمیر پوتین که فقط خون انسانها راضیش میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
چرا فقط پوتین رو نوشتی؟
نتانیابو و ارتش رژیم صهیونیستی تو همین یک ماه چند نفر رو وحشیانه قتل و عام ساخت؟
چند صدهزار نفر در غزه آواره شدند؟
ده ها هزار قطع عضو کم هستش؟
روسیه طی 70 سال اخیر و بعد از جنگ جهانی دوم تجربه جنگی بزرگ و مفیدی نداشته و هیچ وقت با کشوری بزرگ درگیری تمام عیار نداشت

همونطوری که جنگ ایران و عراق که در واقع جنگ ایران و دنیا بود باعث شد ایران امروز به 13 مین قدرت نظامی دنیا تبدیل بشه ، جنگ روسیه و اوکراین که مثل ایران جنگ روسیه با همه دنیاست ، باعث تجارب فراوان برای روس ها خواهد شد

روسیه یک تجربه گرانبها به دست اورد و تاکتیک ها و تجارب این جنگ در تمام دانشگاه های نظامی این کشور تدریس خواهد شد و همونطوری که جنگ ایران و عراق سردارانی مثل حاجی زاده و سلیمانی به ما داد ، جنگ اوکراین هم سردارانی دلیر به روسیه خواهد داد

جنگ اوکراین یک موهبت برای روسیه بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
داداش حالت خوب نیست
کجا جنگ ایران و عراق جنگ با کل دنیا بود؟
رژیم عراق بعثی فقط در 16 روز به دست آمریکا و اروپا متلاشی و منهدم گشت
در ارتش صدام حتی یک هواپیمای انگلیسی و آمریکایی هم نبود
تنها حامی صدام فقط شوروی بود و فرانسه البته حمایت فرانسه چندان زیاد نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
تنها نکته ای که در این جنگ دیدم همین هستش
که 70 سال ذخیره سلاح در انبار های روسیه دارد تمام می‌شود
و به ناچار حتی از کره شمالی سلاح می‌خرد
اوکراین ویران و تخریب گشت ولی روسیه هم سود چندانی به دست نیاورد
پایان جنگ چگونه می شود شکست روسیه یا اوکراین مسئله این است بدبختی ملت ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
اتفاقاً این جنگ به سود جمهوری اسلامی است
روسیه تضعیف می‌شود
آمریکا هم درگیر جنگ شرق اروپا است
وزیر خارجه لیتوانی به بلومبرگ گفته که شاید اوکراین مجبور بشه با روسیه صلح کنه به دلیل کندی روند تصمیم گیری در اروپا و کمبود مهمات و دفاع هوایی و غیره ولی نکته جالب اینه که گفته خنده داره که کره شمالی کمک نظامی بیشتری به روسیه کرده نسبت به کمک اتحادیه اروپا به اوکراین البته منظور کمک نظامیه نه اقتصادی که نشون میده خود اروپاییها اعتقادی به جنگ با روسیه ندارن و نتیجه جنگ از قبل معلومه
قاعدتا ناتو کلیه تجهیزات رو در اختیار اکراین قرار داده
و در آینده هم نیروهای دکوری خودش رو فدای اکراین نمیکنه
ناتو جرعت این کار را ندارد و فقط رسانه ای، هیاهو می کند. رسانه هایی مثل تابناک
ایران خودمون همشونو حرفه هم روسیه هم ناتو
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
آخرین اخبار
وب گردی