بازدید 3185

پرداخت ۷ همت از مصوبات سفر رئیسی به کرمانشاه

معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در راستای بررسی و پیگیری مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور و همچنین بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی، صبح امروز پنجشنبه ۲ آذر وارد استان کرمانشاه شد.
کد خبر: ۱۲۰۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷ 23 November 2023

پرداخت ۷ همت از مجموع مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور به استان کرمانشاه

به گزارش تابناک سیاسی و مجلس، سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در ابتدای این سفر با حضور در گلزار شهدای استان کرمانشاه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

منصوری سپس با حضور در راه آهن کرمانشاه و بازدید از این راه‌آهن با بیان اینکه راه‌آهن کرمانشاه تکمیل کننده کریدور غرب به شرق است، گفت: این راه آهن در سال‌های قبل افتتاح شده است اما نواقص فنی‌ دارد که باید اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان هزینه شود تا به شرایط مطلوب برسد.

متاسفانه به دلیل عدم رعایت ملاحظات فنی، دقت نظر و کار استاندارد در برخی نقاط این پروژه، سرعت قطار تا ۶۰ کیلومتر کاهش پیدا کرده و همین مسئله باعث شده است تا مسافران کمتر از این خط استقبال کنند.

وی تصریح کرد: تکمیل پروژه راه آهن از کرمانشاه تا مرز خسروی هم از نظر حمل بار و هم از نظر اقتصادی و گردشگری اهمیت دارد. استان کرمانشاه از استان‌های میزبان زائران اربعین است و مردم هم در این چند ساله به این استان بسیار مراجعه داشتند و لذا این طرح در اولویت وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های اجرایی کشور است.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه تکمیل این پروژه به ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع لازم دارد، گفت: تصمیم این بوده است که تکمیل این پروژه فاز بندی شود که در فاز اول باید تا اسلام آباد تکمیل شود. تامین منابع این طرح را باید از چند طریق دنبال کنیم، یک راه اعتبارات سفر رئیس جمهور محترم است و مسیر دوم مجوزات خاص است که ان‌شاءالله بتوانیم از منابع ارزی کشور و تهاتر نفت استفاده کنیم، مسیر سوم هم استفاده از ظرفیت شرکت های بخش خصوصی است.

منصوری با اشاره به زمان بهره‌برداری از این طرح گفت: از آنجایی که مسئله تامین منابع این پروژه مشخص و نهایی نشده است، اعلام زمان بهره‌برداری از این طرح منطوط به طی فرایندهای قانونی است.

محسن منصوری در ادامه سفر خود به استان کرمانشاه در بازدید از بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی کرمانشاه گفت: این پروژه حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و برای تکمیل،حداقل ۳ الی ۴ همت منابع نیاز دارد که با تدبیر سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت از چند محل تامین منابع خواهد شد.

محل اول، اعتباری خواهد بود که در دور دوم سفر آیت الله رئیسی به استان تخصیص پیدا خواهد کرد. محل دوم از محل مولدسازی خواهد بود؛ با توجه به اینکه وزارت بهداشت دارای اموال و املاک خوبی است می توان از محل فروش بخشی از اموال هزینه ساخت بیمارستان را تامین کرد. محل سوم هم استفاده از بخش خصوصی است که در این رابطه برخی مجموعه ها اعلام آمادگی کرده اند. سرعت تکمیل پروژه به خاطر محدودیت منابع پایین است. از مجموع مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور حدود ۷ هزار میلیارد تومان منابع وارد استان کرمانشاه شده است

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی