بازدید 39792

پوریا افشاریان کیست؟ او در فوتبال ایران چه می کند؟

پوریا افشاریان، پسر خداد افشاریان از داوران پیشکسوت ایرانی و رییس کمیته داوران کشور است که حواشی فراوانی پیرامون فعالیت او در عرصه داوری فوتبال کشور مطرح است.
کد خبر: ۱۲۰۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۴ 22 November 2023

پوریا افشاریان کیست؟ او در فوتبال ایران چه می کند؟

به گزارش «تابناک»، وی اهل کهگیلویه و بویراحمد میباشد و چند سالیست در عرصه داوری فوتبال فعالیت دارد و توانسته مسابقات مختلفی را در لیگ دسته سه و دست دوم قضاوت کند.

پوریا افشاریان داوری را به عنوان داور چهارم در لیگ دسته سه آغاز کرد با اینکه حواشی در سال 1397 برای او به وجود امد مبنی بر اینکه وی دارای مدرک داوری فوتبال نیست و از سوی پدر به داوری فوتبال گمارده شده است.

اولین مسابقه ای که به عنوان داور وسط حضور داشت و اولین تجربه خود را در داوری به دست آورد مسابقه فوتبال میان تیم بهزیستی لرستان و بویراحمد یاسوج که پوریا افشاریان داور چهارم بود، به علت مصدومیت داور وسط، مجبور به جابجایی می‌شوند و یکی از کمک‌داورها به عنوان داور اول و پوریا افشاریان نیز به عنوان کمک داور اول به ادامه قضاوت این دیدار مهم می‌پردازند.

به گفته برخی دست‌اندرکاران فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد، در این دیدار در حالی از پوریا افشاریان استفاده شد که دوتا از داوران این استان از روی سکوها، به تماشای این دیدار پرداختند.

بعد از آنکه ماجرای کارت داوری آقای پوریا افشاریان مطرح شد و گفته شده که او نمی‌تواند در فوتبال‌های رسمی کشور قضاوت کند، نه خود او و نه پدرش که مسئولیت هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد، هیچ‌گاه شفاف‌سازی در این زمینه نکردند و نه به نداشتن کارت داوری اعتراف کردند و نه هم کارت داوری خود را به رسانه‌ها دادند. بعد از این موضوع و چند داوری بحث برانگیز پوریا افشاریان، او بار دیگر در لیگ سه فوتبال کشور البته این‌بار به عنوان داور چهارم معرفی شد.

در روز‌های اخیر موضوع تغییر سن شناسنامه‌ای از سال ۱۳۷۱ به سال ۱۳۶۹ مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است و پدر او با شیوه‌ای عجیب در این باره با مجری صدا و سیما صحبت کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار