بازدید 14085

به کارگیری نیروهای حق‌التدریس در مدارس ممنوع شد؟/ جزئیات جدید از شرایط استخدام معلمان/ جزئیات افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی

پنجاه و چهارمین جلسه علنی مجلس، امروز چهارشنبه یکم آبان ۱۴۰۲ برگزار شد و نمایندگان به ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه پرداختند. بر این اساس به کارگیری نیروهای جدید حق‌التدریس در مدارس دولتی ممنوع اعلام و شرایط استخدام معلمان تعیین تکلیف شد. مجلس در ادامه بررسی برنامه هفتم توسعه، جزئیات افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی را نیز اعلام کرد.
کد خبر: ۱۲۰۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰ 22 November 2023

نمایندگان مجلس شورای اسلامی - حیات

به گزارش تابناک سیاسی و مجلس، در نشست علنی امروز (چهارشنبه یکم آذرماه) ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه در دستور کار مجلس قرار گرفت و نمایندگان با بند (و) ماده ۹ و بند الحاقی ماده ۱۴ این لایحه موافقت کردند.

بر این اساس انجام هر گونه عملیات بانکی، واسپاری (لیزینگ) و صرافی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین مشارکت در تأسیس و فعالیت نهادهای مالی و تصدی در صندوق‌های سرمایه گذاری توسط بانک ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی و اشخاص حقوقی که بیش از ۲۰ درصد سهام دارند یا در تعیین هیأت مدیره مؤثرند، بدون اخذ مجوز از شورای پول و اعتبار ممنوع است.

نمایندگان در ادامه این جلسه با بند الحاقی ماده ۱۴ بدین شرح موافقت کردند که بر اساس آن دولت مکلف شد، تا یک سوم از سه درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی را به نرخ قیمت صادراتی به استان‌های نفت‌خیز و گازخیز اختصاص دهد.

در ادامه  نمایندگان با بند (الحاقی ۴) ماده ۷۵ و بند الحاقی ۲ ماده ۷۸ این لایحه موافقت کردند؛ بنابراین، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما مکلفند نسبت به پوشش بیمه تامین اجتماعی اعم از خدمات درمانی و بازنشستگی اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه اقدام کنند.

به کارگیری نیروهای حق‌التدریس در مدارس ممنوع شد؟

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی برنامه توسعه هفتم تصویب کردند که به کارگیری هرگونه نیروی جدید از طریق خرید خدمات آموزشی، حق‌التدریس آزاد و آموزشیار نهضت سوادآموزی در مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی دولتی را ممنوع کردند.

همچنین نمایندگان مجلس با بند (ث) ماده ۸۸ این لایحه را تصویب کردند و ماده ۳۵ هم به پیشنهاد نمایندگان حذف شد. بر این اساس صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی معلمان علاوه بر گزینش در بدو خدمت، در سنوات خدمت نیز احراز می‌شود.

بند (ث) ماده ۸۸ بدین شرح است: صلاحیت‌های عمومی، حرفه‌ای و تخصصی معلمان علاوه بر گزینش بدو خدمت، در طول سنوات خدمتی در قالب اعطای گواهینامه صلاحیت حرفه معلمی و نظام ارزیابی مشارکتی و براساس نظام رتبه بندی معلمان و آیین‌نامه انضباطی خاص معلمان که به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش تهیه می‌شود و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌رسد، احراز می‌شود. با اجرای این بند، معلمان مشمول آیین‌نامه مصوب یادشده می‌شوند.

در ادامه رسیدگی جزییات لایحه برنامه هفتم، وزارت آموزش و پرورش مکلف شد، دست کم معادل تعداد معلمانی که به طرق مختلف (بازنشستگی، بازخریدی، استعفا، اخراج) و سایر موارد از خدمت در آموزش و پرورش خارج می‌شوند، صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی استخدام کند.

جزئیات افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی مشخص شد

در ادامه این جلسه ساز و کار افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی متناسب با حداقل دستمزد شاغلین مشخص شد. بنابراین سازمان تأمین اجتماعی مکلف است با تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول سه سال اول برنامه نسبت به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان و شاغلین اقدام کند. به نحوی که در پایان سال سوم برنامه نسبت مستمری بازنشسته به حداقل دستمزد همان سال با ۹۰ درصد نسبت اولین مستمری بازنشستگی به حداقل دستمزد سال برقراری مستمری متناسب شود.

این متناسب‌سازی در سال اول به میزان ۴۰ و در سال‌های دوم و سوم هر یک ۳۰ درصد مابه‌التفاوت تا ۹۰ درصد یاد شده خواهد بود. نمایندگان مجلس همچنین در زمینه مستمری بازنشستگان تصویب کردند که بر مبنای میانگین دو سال آخر دریافتی برقرار می‌شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۴
هي عرصه را بر روي مردم تنگ و تنگ تر كنيد
يكبار ديدم يك معلم گوشه خيابان بساط پهن كرده و پيچ گوشتي و ابزار مي فروشه
تازه اين مربوط به چندين سال قبل بود
الان كه وضع همه اقشار اسفبار شده
و متاسفانه مسئولين هم شعار اشتغالزايي را زياد سر مي دهند ولي در عمل مدام قوانين سلبي و محدود كننده براي بكارگيري افراد وضع مي كنند
خدايا خودت كمكمون كن
عدالت اینکه هرکس میخوادمعلم بشه ازراه ازمون واردبشه کسایی هستندک توخونه میشینیندازهمه خوشهای زندگیشون میزنن میشینن میخونن واسه ازمون بعدکسایی مثل حق التدریسهاو...بدون ازمون معلم بشن این میشه حق خوری وبی عدالتی خوب شدک چنین قانونی روتصویب نکردند
بنابراین سازمان تأمین اجتماعی مکلف است با تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در طول سه سال اول برنامه !!!!! نسبت به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان و شاغلین اقدام کند
یعنی چی " با تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی " . این حرف یعنی اگر آنها تایید نکنند قانون شما کشک است ؟
دولت به اندازه کافی قانون گریز هست حالا شما با این ادبیات راه را برای اجرا نکردن متناسب سازی برایش مهیا می کنید وقتی می گوییم دستتان با دولت در یک کاسه است راست می گوییم اصلا به آقای وزیر که مفسر قوانین بر طبق عصر گاوآهن است چه مربوط ؟
فقط شامل مستمری بگیران و بازنشستگان تامین اجتماعی میشه ؟پس بازنشستگان صندوق کشوری چی ؟معلم باز نشسته یازده میلیون می گیرد باور می کنید با بچه های دانشجو و دراستانه ازدواج ،?مسولان فقط می خواهند مردم زنده بمانند نه زندگی کنند از نظر انها نان و پنیر کافیست ،بقیه اش زیاد خواهی است
چرا اسمی از مربیان پیش دبستانی ضمیمه مدارس دولتی نیست چند سال باید بدون حقوق وبیمه زحمت بکشیم وکسی نیست از این قشر محروم حمایت کنه
بنام خدا، با سلام، ما تعداد معدودی از جا مانده گان نیروهای حق التدریسی و سرباز معلمان قبل از سال ۹۱هستیم. طرح تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی و سرباز معلمان قبل از سال ۹۱،در مجلس نیز تصویب شده است. هم خدمتی و هم دوره هایی که قبل از ما تکمیل پرونده نموده بودند. جذب شده اند. ولی ما الآن به مدت یک سال هست. با موافقت وهماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان محل سکونت خود تکمیل پرونده نموده و بلاتکلیف مانده ایم. هر موقع مراجعه میکنیم. اعلام می کنند. که منتظر مجوز وزارتخانه در این خصوص هستیم.
احتمالااین وعده ووعیدها همه بخاطرانتخابات درپیش است بعدازانتخابات همه چیزمعلوم میشود
نیروی خرید خدمات حیاط خلوط برای پارتی بازی و استخدام معلمان نالایق و ناآگاه و دوستان و فامیل ها!
پارتی بازی و آشنا داشتن اولین شرط معلم شدن از طریق خرید خدمان و ... بود. خیلی خوبه اگه جلو این نوع جذب رو بگیرند البته تضاد منافع اگه اجازه بده!!
البته این طرح شاپل نیروهایی هست که میخواند چدیدا وارد بشند و شامل نیروهای غیررسمی دولتی آموزش و پرورش با هر عنوانی نمیشود.
یعنی شامل چدیدها میشه شامل قبلی ها نمیشه
کاش دقیق تر کار میکردین
پاسخ ها
نیما
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
شامل نیروهای حق التدریس و خرید خدمات گذشته میشه و تصویب شد ولی جدید دیگه نمیکیرن
تکلیف محاسبه مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی که بطور مثال ::
حدود ۲۸ سال از خدمت خودرا مشمول پرداخت حداقل بیمه میباشند و فقط در دوسال اخرخدمات سی ساله ،
خودرا با تمهیداتی ، مشمول پرداخت حداکثر حق بیمه قرار میدهند چگونه است ؟؟
نا شناس شماره ۱۰۵۲مورخ دوم آذرماه ۴۰۲:
اگر در مثالی که شما زده اید
واقعیت امر هم طوری باشد که یک کارگر بتواند تا پس از دادن حداقل بیمه، انهم به مدت ۲۸ سال ،فقط در دوساله اخر خدمت خود ،نسبت به پرداخت حداکثر بیمه اقدام کند و نهایتا مجوز دریافت بالاترین مستمری بازنشستگی را هم دریافت نماید
واقعا فاجعه خواهد بود
چون فرض براین میشود که بسیاری از بیمه دهندگان شریف هم ؛
ناخوداگاه به نوعی تشویق میشوند تا با انتخاب این راه کج ،عملا مبالغی را بعنوان مستمری بازنشستگی دریافت نمایند که حق واقعی انان نیست و نهایتا :
اگر این ادعا حقیقت داشته باشد ، مسلما :
یک سیستم اختلاس مزمن و دائمی در صندوق شکل میگیردودر صوری که تداوم نیز داشته باشد!!!؟؟
حتی بابالابردن سن بازنشستگی به ۸۰ سال هم ،نمیتوان تا برای نجات صندوق تامین اجتماعی ،کار بایسته ای انجام داد
لطفا :
سازمان تامین اجتماعی به این مبحث عنوان شده در اسرع وقت ،با شفافیت کامل جواب دهد
معلمان غیرانتفاعی را شامل می شود؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست