بازدید 2095

شناسایی ۸۰۰ نقطه آبگیر و گره ترافیکی پایتخت

کد خبر: ۱۲۰۶۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷ 22 November 2023

مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران جزئیات مصوبات ستاد مدیریت بارش در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران را تشریح کرد و گفت: تاکنون ۸۰۰ نقطه آبگیر و حادثه خیز پایتخت شناسایی شده و حدود ۸۰ درصد رفع نقص شده و به مرور نیز مابقی نقاط رفع خطر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مهدی گلشنی با اشاره به فعالیت ستاد مدیریت بارش در معاونت حمل و نقل شهرداری تهران گفت: اعضای این ستاد، مدیران عامل همه شرکت ها و سازمانهای مربوطه هستند که با هدف ارائه سرویس مطلوب‌تر خدمات حمل و نقل، جلوگیری از انسداد ترافیکی و ارتقاء ایمنی شکل گرفته و ستاد معین نیز در مناطق ۲۲ گانه تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه اقدامات این ستاد در سه بعد قبل از بارش، حین بارش و بعد از بارش دسته بندی شده است، افزود: تمهیداتی برای سازمان حمل و نقل ترافیک برای قبل از شروع بارش اندیشیده شده، بگونه ای که وظیفه آن را دارند که در بزرگراه ها بهسازی و رفع نواقص علائم ترافیکی، رسیدگی به سرپناه خطوط  BRT، رفع لغزندگی و آبگرفتگی خطوط و مسیر حرکت بی آر تی، رفع مشکلات و اصلاح تابلوهای مسیر و استفاده از ظرفیت آموزشی برای پرهیز رانندگان از رفتارهای پرخطر حین بارش را انجام دهند.

گلشنی با تأکید بر اینکه از پلیس هم درخواست کردیم چنانچه تجربه ای در مورد نقاط حادثه خیز و انسداد ترافیکی که دچار آبگرفتگی و آب ماندگی می شوند  را به ما اطلاع دهند تا نسبت به رفع آنها اقدام کنیم، گفت: البته نقاط آبگرفتگی را علاوه بر گزارش پلیس توسط  دوربین های ترافیکی و گزارشات مردمی به سامانه ۱۳۷ شناسایی خواهیم کرد و رفع این نقاط برعهده مناطق گذاشته شده است تا نسبت به حل مشکل آبگرفتگی اقدام کنند. ضمن اینکه در برخی مواقع رفع این نقاط نیازمند حضور معاونت فنی و عمرانی یا خدمات شهری است.

وی در مورد وضعیت سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در روزهای برف و بارانی تاکید کرد: شرکت واحد نسبت به استقرار ناوگان کمکی اقدام کرده تا در خطوطی که ممکن است سرویس دهی به علت بارش دچار ضعف شود یا سرفاصله حرکت اتوبوس‌ها افزایش یابد، نسبت به ورود اتوبوس‌ها اقدام کند.

گلشنی با بیان اینکه شرکت کنترل ترافیک نیز مقید شده است تا زمان‌بندی چراغ های راهنمایی و رانندگی را بررسی و بهینه کند، اظهار کرد: همچنین با کمک دوربین های شهری نقاط دارای گره ترافیکی شناسایی و رفع آن به مناطق ابلاغ شد و بررسی وضعیت تابلوهای متغیر خبری نیز در دستور کار شرکت کنترل ترافیک قرار گرفت.

به گفته مدیرکل حمل و نقل عمومی شهرداری تهران، بهینه سازی تابلوها و چراغ های راهنمایی ابلاغ شد و با توجه به اینکه وظیفه نگهداشت تونل های شهری هم برعهده شرکت کنترل ترافیک است؛ رفع نواقص زه کشی و هدایت آبهای سطحی را نیز برعهده این شرکت گذاشتیم.

وی در مورد وضعیت سرویس دهی تاکسی در روزهای بارش نیز گفت: سازمان تاکسیرانی تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا در زمان بارش‌ها ناوگان حداکثری خود را به کار گیرد و سرویس دهی به مردم داشته باشد و  با راه اندازی خطوط «شاتل سرویس» برای شهروندان خدمات بهتری ارائه کنند. همچنین شرکت بهره برداری مترو نیز با اعزام فوق العاده واگن‌های مترو افزایش حداکثری جابجایی مسافر را خواهد داشت تا در شرایط سخت بتوانند به سایر مدهای حمل‌ و نقل کمک کنند.

گلشنی همچنین با تأکید بر اینکه اگر احیانا در سرویس های تاکسی در زمان بارش‌ها تاکسی خالی وجود داشت اعمال قانون می‌شود، ادامه داد: در حین بارش‌ها سازمان حمل و نقل مکلف شد اگر مشکلی برای تابلوهای راهنمای مسیر و ... رخ داد بلافاصله نسبت به تعویض اقدام کنند و یا اگر در جریان تصادف حادثه ای برای گاردریل ها رخ داد بلافاصله تعویض کنند و مقرر شد دوستانمان در پلیس راهور نیز تیم های خود را در تقاطع ها، نقاط پر ترافیک و.... مستقر کنند و رسیدگی فوری به تصادفات احتمالی داشته باشند. هماهنگی نیز با تیم های امدادی و خدماتی انجام شده تا در زمان بروز تصادف یا حادثه نسبت به امدادرسانی سریع اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طرح تشدید برخورد با تخلفات پارک حاشیه ای انجام خواهد شد، گفت: در معابر شهری نیز همکاران ما باید تا کنون  نقاط پتانسل آب گرفتگی را شناسایی کرده باشند و از طریق مدیران خطوط تاکسی و اتوبوس باید برنامه ویژه داشته باشند و علایم و تجهیزات ترافیکی بهسازی شود و برای جلوگیری از یخ زدگی نیز اقدامات لازم مورد تأکید قرار گرفته است.

گلشنی در مورد شناسایی نفاط حادثه خیز و آبگیر نیز با تأکید بر اینکه تاکنون ۸۰۰ نقطه آبگیر و حادثه خیز پایتخت شناسایی شده و حدود ۸۰ درصد رفع نقص شده و به مرور نیز مابقی نقاط رفع خطر خواهد شد، افزود: دقت داشته باشید که نقاط باقی مانده نیاز به کار عمرانی دارد که باید اعتبارات آن نیز تعیین و از طریق معاونت مربوطه انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی