بازدید 5245

هشدار قرمز هواشناسی به ۷ استان

سازمان هواشناسی با صدور ۲ هشدار قرمز و نارنجی از رگبار شدید باران، رعد و برق و وزش باد شدید در ۹ استان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۵ 19 November 2023

به گزارش  تابناک، سازمان  هواشناسی کشور درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار شدید باران، رعد و برق، وزش باد شدید هشدار قرمز صادر کرد.

بر اساس این هشدار، فردا (دوشنبه) کهگیلویه و بویراحمد، شمال بوشهر، نیمه شرقی و شمالی خوزستان، شمال غرب فارس، جنوب ایلام، جنوب لرستان و دامنه و ارتفاعات در چهارمحال و بختیاری درگیر مخاطره جوی خواهند شد.

ورود سامانه بارشی به کشور ؛ برف و باران این استان‌ها را فرامی‌گیرد | فردا بارش‌ها در این مناطق شدید است | مواج بودن دریا در شمال و جنوب

بر اثر این مخاطره جوی بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، آبگرفتگی معابر به صورت گسترده، انسداد راه‌های روستایی و اختلال در جاده‌ها، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و داخل شهر، تعطیلی فعالیت‌های عمرانی، خسارت دیدن برخی زیرساخت‌ها مانند خطوط انتقال برق و غیره، تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه و تخریب سازه‌های موقت و سبک در اثر وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

سازمان فوق موارد زیر را توصیه کرد:

عدم توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، بازگشایی کانال‌ها و آبروهای درون و برون شهری، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی و امداد رسان، اجتناب از سفرهای برون شهری، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، خروج شهروندان از تفرجگاه‌ها و سکونتگاه‌های واقع در حریم و بستر رودخانه.

طوفان در ۲ استان ساحلی خزر
سازمان هواشناسی همچنین درخصوص افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج از فردا (دوشنبه) تا صبح چهارشنبه در دریای خزر و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان و مازندران هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس این هشدار بیشینه سرعت وزش باد در سواحل و دور از سواحل (۴۰-۳۰ نات) و بیشینه ارتفاع امواج در سواحل ۲ متر و دور از سواحل بیش از ۲ متر خواهد بود و آسیب دیدن قفس‌ها و پاره شدن تورهای صیادی، خسارت دیدن قایق و شناورهای کوچک و احتمال خسارت دیدن تاسیسات دریایی وجود خواهد داشت.

سازمان مذکور موارد زیر را توصیه کرد:

ممانعت از تردد قایقه‌ای سبک و تفریحی و فعالیت‌های شیلاتی، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بندر و تردد کشتی‌های تجاری، منع فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط کلیه فعالان دریایی.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست