بازدید 1949
۱

زلنسکی: مسکو به دنبال برکناری من است

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اظهاراتی مدعی شد که مسکو با ایجاد آشوب و تفرقه در اوکراین به دنبال انجام یک کودتا برای برکناری من است.
کد خبر: ۱۲۰۵۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۶ 18 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رسانه‌های اوکراینی، زلنسکی جمعه شب در پیام ویدئویی شبانه خود، گفت: وزارت امنیت ملی اوکراین به اسنادی دست یافته است که حکایت از تلاش روسیه برای انجام یک کودتا در اوکراین با هدف برکناری من دارد.

وی افزود: این در حالی است که منابع اطلاعاتی شرکای ما نیز این موضوع را تائید کرده‌اند.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه از طرح مسکو برای انتشار اطلاعات نادرست در اوکراین خبر داد و گفت: این طرح که از آن به عنوان «میدان ۳» یاد می‌شود، اشاره به میدان مرکزی کی‌یف دارد که پیشتر نیز نقطه کانونی قیام‌های سال ۲۰۰۴ و ۲۰۱۴ بود که در نهایت منجر به سرنگونی ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور مورد حمایت روسیه از قدرت در اوکراین شد.

زلنسکی افزود: در حال حاضر سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) از اسم رمز «میدان» برای اشاره به طرح کودتا در اوکراین استفاده می‌کند.

به نوشته رسانه‌های اوکراینی، الکسی دانیلوف وزیر امنیت ملی و شورای دفاع اوکراین نیز پیشتر اعلام کرده بود که به اسنادی دست پیدا کرده‌ایم که ثابت می‌کند سرویس امنیت فدرال روسیه قصد دارد با اجرای یک پروژه براندازی، شرایط به قدرت رسیدن یک سیستم سیاسی طرفدار مسکو را در اوکراین فراهم آورد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
آمریکاییها یک دلقک رو آوردن سر کار .خودش و منطقه رو به جنگ کشید و اروپا رو دچار بحران کرد .آمریکا هم نشسته حالشو میبره .عاقبت انتخاب سلبریتی دوزاری میشه نابودی کشور
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی