بازدید 24118
ششصد و بیست و دومین روز از حمله روسیه به اوکراین

۲۰ هزار سرباز اوکراینی از جنگ فرار کردند/ادعای زلنسکی درباره توطئه وقوع کودتا در اوکراین/ ناوگان پهپاد‌های دریایی اوکراین تشکیل شد

ششصد و بیست و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۲۰۵۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶ 17 November 2023

20 هزار سرباز اوکراینی از جنگ فرار کردند

بین الملل تابناک: ششصد و بیست و دو روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کنفرانسی دو روزه در آمریکا درباره کاهش کمک های تسلیحاتی به اوکراین
۱۴۰۲/۰۸/۲۷ - ۰۰:۳۷

کاخ سفید در پی اعلام کاهش حمایت آمریکا از اوکراین و افزایش کمک های نظامی به اسرائیل در پی جنگ با فلسطین، اعلام کرد کنفرانسی برای در دسامبر با حضور نمایندگان واشنگتن و کی یف برگزار می کند تا برای کاهش کمک های تسلیحاتی به اوکراین چاره جویی کنند.

بر اساس فهرست وزارت دفاع آمریکا که در اواخر اکتبر منتشر شد، واشنگتن بدون اعلام علنی، کمک‌های نظامی خود به اسرائیل را افزایش داده است. ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین نیز اعلام کرده است از زمان آغاز عملیات نظامی اسرائیل علیه حماس، گلوله‌های توپخانه کمتری دریافت کرده است.

کاخ سفید روز جمعه به وقت محلی اعلام کرد: دولت آمریکا میزبان کنفرانس دو روزه پایگاه صنعتی دفاعی در تاریخ ۶ تا ۷ دسامبر خواهد بود. در این کنفرانس، نمایندگان صنعت و دولت های آمریکا و اوکراین برای بررسی فرصت های تولید مشترک و سایر همکاری های صنعتی در اوکراین شرکت خواهند کرد.

بر اساس اعلام کاخ سفید، این کنفرانس بخشی از تلاش های دولت آمریکا برای افزایش قابل توجه تولید تسلیحات جهت حمایت از مبارزه اوکراین برای آزادی و امنیت خود است.

کاخ سفید افزود: در این کنفرانس نمایندگانی از شورای امنیت ملی و وزارتخانه های بازرگانی، دفاع و امور خارجه آمریکا و همچنین همتایان اوکراینی از دفتر رئیس جمهور و وزارتخانه های دفاع، صنایع استراتژیک و امور خارجه شرکت خواهند کرد.

به گفته کاخ سفید، این کنفرانس پس از مجمع بین‌المللی صنایع دفاعی به میزبانی اوکراین در ۲۹ سپتامبر برگزار می‌شود و تعهدات بلندمدت آمریکا به حمایت از پایگاه صنعتی دفاعی آمریکا، بهبود اقتصادی اوکراین و تعهد مشترک برای تقویت همکاری‌های صنعتی، تسلیحاتی و امنیتی هر دو کشور را تقویت می‌کند.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که کنگره باید درخواست کاخ سفید برای کمک به اوکراین را به منظور جلوگیری از ایجاد پیامدهای جدی برای دفاع کی‌یف تایید کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: هر هفته که می‌گذرد، توانایی ما برای حمایت کامل از آنچه احساس می‌کنیم برای دادن به اوکراین به منظور دفاع از سرزمین و ادامه پیشرفت‌هایش نیاز است، سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

تازه‌ترین نظرسنجی در آمریکا نشان می دهد که حمایت مردم آمریکا از کمک های واشنگتن به اوکراین کاهش یافته است. درنظرسنجی که روز پنحشنبه توسط شبکه خبری فاکس نیوز انتشار یافت، میزان حمایت آمریکایی ها در حمایت واشنگتن از جنگ اوکراین از ژانویه گذشته تاکنون به میزان ۹ درصد افت داشته و اکنون بیشتر نگرانی ها متوجه تحولات غزه است.

در نظرسنجی تازه فاکس نیوز ۵۴ درصد از رای دهندگان آمریکایی بر ادامه کمک های مالی آمریکا در جنگ به اوکراین حمایت کرده درحالی که این میزان حمایت در ژانویه گذشته ۶۳ درصد بود.

زلنسکی: اوکراین با مشکل کمبود مهمات توپخانه مواجه شده است
۱۴۰۲/۰۸/۲۶ - ۲۲:۳۶

 ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفت که این کشور با کمبود گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری توپخانه مواجه شده است.

به گزارش راشا تودی، زلنسکی کمبود گلوله‌های ۱۵۵ میلی متری را ناشی از درگیری بین رژیم صهیونیستی و حماس دانست.

رئیس جمهور اوکراین با بیان اینکه از زمان آغاز عملیات نظامی (رژیم) اسرائیل علیه حماس، گلوله‌های توپخانه کمتری دریافت کرده است، افزود: رقابت برای مهمات به ویژه برای گلوله‌های ۱۵۵ میلی‌متری تشدید شده است.

زلنسکی تاکید کرد: در حال حاضر کمک‌های نظامی که دریافت می‌کردیم کاهش یافته و روند ارسال این کمک‌ها از سوی کشورهای غربی به ما واقعاً کُند شده است.

به نوشته راشا تودی، بلومبرگ پیشتر گزارش داده بود که پنتاگون تحویل تسلیحات به رژیم صهیونیستی را در بحبوحه عملیات این رژیم در غزه افزایش داده است.

بلومبرگ با استناد به فهرست وزارت دفاع آمریکا که در اواخر اکتبر منتشر شده بود، در گزارش خود آورده بود: واشنگتن بدون اعلام علنی، کمک‌های نظامی خود به اسرائیل را افزایش داده است.

نوه ژنرال دوگل: ناتو اکنون هم در درگیری اوکراین شکست خورده است
۱۴۰۲/۰۸/۲۶ - ۱۹:۵۹

 

پیر دوگل، نوه اولین رئیس جمهور جمهوری پنجم، ژنرال شارل دوگل،  ابراز عقیده کرد که ائتلاف آتلانتیک شمالی از هم اکنون هم در درگیری در اوکراین شکست خورده است؛ ایالات متحده و کشورهای غربی امکانات لازم برای ادامه این جنگ را ندارند. 

او در حاشیه نشستی فرهنگی در سن پترزبورگ در گفتگو با خبرنگار تاس گفت: "من فکر می‌کنم ناتو در این درگیری اکنون نیز شکست خورده است، زیرا نه ناتو و نه غرب توانایی ادامه این جنگ را ندارند."

پیر دوگل ابراز عقیده کرد که «آمریکایی‌ها به زودی ولادیمیر زلنسکی را زمانی که دیگر نیازی به او نداشته باشند، کنار خواهند گذاشت». وی یادآور شد «و این در مورد همه متحدان آنها صادق خواهد بود. اروپا و آمریکا نه توانایی سیاسی و نه مالی برای ادامه درگیری را ندارند.»

نوه ژنرال دوگل همچنین معتقد است که دولت فرانسه موضع گیری اشتباهی در مورد مناقشه اوکراین اتخاذ کرده و خود را به دام انداخته است، اما می تواند و باید آن را تغییر دهد. پیر دوگل در پایان گفت: «ما باید این تراژدی را هر چه زودتر متوقف کنیم.»

ناوگان پهپادهای دریایی اوکراین تشکیل شد
۱۴۰۲/۰۸/۲۶ - ۱۹:۵۵

 

  ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهور اوکراین مدعی شده است که کی‌یف ناوگانی از پهپادهای دریایی ایجاد کرده است که در حال حاضر در منطقه دریای سیاه فعالیت می‌کنند.

وی در پیامی تصویری خطاب به شرکت کنندگان در نشست مجمع عمومی پارلمانی همکاریهای اقتصادی در دریای سیاه، گفت: برای اولین بار در جهان، دقیقا در دریای سیاه است که ناوگان پهپادهای سطح آبی ناوگان دریایی اوکراین شروع به کار کرده است.

در پایان ماه آگوست، نشریه اوکراینی دیفنس اکسپرس گزارش داد که یک تیپ جداگانه در نیروهای مسلح اوکراین برای کار با پهپادهای کامیکاز دریایی ایجاد شده است.

در ماه سپتامبر، زلنسکی گفت که کشور در حال ایجاد ناوگانی از پهپادهای دریایی است. با این حال، هیچ اطلاعاتی در مورد تعداد پهپادهای تولید شده یا تولید شده ارائه نشده است. وزارت دفاع روسیه مرتباً از انهدام قایق‌های بدون سرنشین اوکراینی در دریای سیاه و تخریب مکان‌های ذخیره سازی و تولید این گونه پهپادها خبر می‌دهد.

ادعای زلنسکی درباره توطئه وقوع کودتا در اوکراین
۱۴۰۲/۰۸/۲۶ - ۱۹:۵۰

رئیس جمهور اوکراین، روسیه را به طراحی کودتا علیه خود متهم کرد.

 ولودیمیر زلنسکی،‌ رئیس جمهور اوکراین مدعی شد، کودتای جدیدی که او «به سبک کودتای میدان» خواند در حال چیده شدن در اوکراین با هدف سرنگونی دولت او است و روسیه پشت این دسیسه است.

شبکه بلومبرگ گزارش داد، زلنسکی بعد از دیدار با خبرنگاران خارجی مدعی شد: «ما این اطلاعات را از جانب نیروهای اطلاعاتی و شرکایمان دریافت کرده‌ایم.»

زلنسکی ادامه داد، این کودتا که او از آن تحت عنوان کودتای «میدان-۳» یاد کرد، در حال چیده شدن توسط روسیه برای اجرا شدن در اوکراین است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، اخیرا رسانه‌های اوکراینی از بروز اختلاف نظر در داخل طبقه حاکم در این کشور خبر دادند. این رسانه‌ها نوشتند، این اختلافات بین زلنسکی و فرماندهان ارشد ارتش او از جمله والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین بر سر وضعیت ضد حمله این نیروها علیه روسیه بروز یافته است. زالوژنی اخیرا با منتشر کردن مقاله‌ای در نشریه اکونومیست، از استراتژی جنگی مقام‌های دولت زلنسکی انتقاد کرد.

زلنسکی در دیدار با نمایندگان رسانه‌ها افزود: «در حال حاضر تمرکز من بر کمک گرفتن از غرب است. توجه آنها به دلیل وضعیت خاورمیانه و دلایل دیگر به منطقه دوم معطوف شده است. بدون حمایت آنها، ما عقب نشینی خواهیم کرد.»

بیست هزار سرباز اوکراینی از جنگ فرار کردند

شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد، از آغاز جنگ اوکراین تا امروز، بیست هزار مرد اوکراینی برای فرار از خدمت در ارتش کشورشان، غیرقانونی از اوکراین خارج شده‌اند.

 بی‌بی‌سی با جمع آوری داده‌های مربوط به عبور غیرقانونی از مرز در کشورهای همسایه اوکراین، به این نتیجه رسید که ۱۹ هزار و ۷۴۰ مرد اوکراینی از فوریه ۲۰۲۲ تا ماه اوت سال میلادی جاری، اوکراین را غیرقانونی و به مقصد رومانی، مولداوی، لهستان، مجارستان و اسلواکی ترک کردند.

علاوه بر این، ۲۱ هزار و ۱۱۳ مرد دیگر نیز سعی در فرار از کشور داشتند که مقامات اوکراین آنها را شناسایی کردند.

بسیاری از مردان فراری از مسیرهای خطرناکی مانند رودخانه‌های خروشان برای فرار از اوکراین اقدام کردند. بسیاری نیز از تاریکی شب بهره برده و از مرز خارج شدند.

با آغاز حمله روسیه به اوکراین، دولت کی‌یف اعلام کرد که مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله حق خروج از این کشور را ندارند؛ اما داده‌های بی‌بی‌سی نشان می‌دهد که روزانه ده‌ها تن غیرقانونی از اوکراین گریخته‌اند.

هرچند ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین تعداد مردان فراری را یک تا پنج درصد از جمعیت سربازان بالقوه تخمین می‌زند، در گزارش بی‌بی‌سی آمده است: این ۴۰ هزار مردی که از اوکراین گریخته یا برای فرار از آن تلاش کرده‌اند، بخش قابل توجهی از تعداد نیروهایی هستند که کی‌یف برای تجدید قوای ارتش خود به آنها نیاز دارد.

در این گزارش آمده‌ است: در ماه اوت مقامات آمریکایی تخمین زدند که ارتش اوکراین تا ۷۰ هزار نیروی خود را از دست داده‌ است؛ اما کی‌یف در این باره اطلاعاتی منتشر نمی‌کند.

نگرانی زلنسکی از کمبود مهمات نیروهای مسلح اوکراین به دلیل درگیری در خاورمیانه 

ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با گروهی از خبرنگاران اعتراف کرد که نیرو‌های مسلح اوکراین به دلیل وخامت اوضاع در خاورمیانه با کمبود گلوله‌های توپخانه ۱۵۵ میلی متری مواجه هستند.  

خبرگزاری فرانسه بامداد امروز، جمعه، به نقل از زلنسکی نوشت: در حال حاضر ما در مورد گلوله‌های توپ ۱۵۵ میلی متری مشکل داریم. در خاورمیانه، فکر می‌کنید آن‌ها ابتدا از چه چیزی استفاده کردند؟ گلوله‌های توپخانه با کالیبر ۱۵۵ میلی متر. به همین دلیل ذخایر ارتش ما کاهش یافته است.

زلنسکی یادآور شد، اکنون انبار‌ها در سراسر جهان خالی است و حجم فعلی تدارکات از طرف شرکای غربی برای پاسخگویی به نیاز‌های نیرو‌های مسلح اوکراین کافی نیست. با این حال، او از  تلاش ایالات متحده برای افزایش تولید این نوع مهمات قدردانی کرد.

رئیس جمهور اوکراین روز گذشته نیز ابراز تاسف کرده بود که حمایت غرب از کی‌یف به دلیل بحران خاورمیانه کاهش یافته است.


تمایل پنتاگون برای حفظ امکان ارتباط مستقیم با وزیر دفاع روسیه

لوید آستین، رئیس پنتاگون، صبح امروز جمعه، در جریان گفت‌وگو با خبرنگاران در جاکارتا، پایتخت اندونزی، اعلام کرد که حفظ ارتباط مستقیم با سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، نقش بسیار مهمی در حل و فصل شرایط بحرانی دارد. 

آستین گفت: «باز نگه داشتن کانال‌های ارتباطی نظامی با مسکو مهم است. حتی در میان همه چیزهایی که در درگیری نظامی روسیه و اوکراین اتفاق می‌افتاد، من همواره این امکان را داشتم که تلفن را برداشته و با وزیر دفاع شویگو صحبت کنم. من فکر می‌کنم این یک قابلیت حیاتی است که برای مدیریت بحران ضروری است و باید آن را حفظ کنیم.»

اشاره مقام آمریکایی به کی‌یف درباره امکان توقف کمک‌ها  

رسانه‌های اوکراینی (نشریه Ukrayinska Pravda ) بامداد امروز به نقل از منابع خبری خود گزارش دادند که پنی پریتزکر، نماینده ویژه دولت ایالات متحده برای بهبود اقتصادی اوکراین، در جریان سفر خود به کی‌یف در ماه اکتبر، سعی کرد به مقامات اوکراینی در مورد احتمال توقف کمک‌های مالی واشنگتن هشدار دهد.

به گفته منابع آگاه، «در دیدار با مقامات کی‌یف، پنی پریتزکر سعی کرد این نظریه را به آنها منتقل کند که ممکن است هیچ کمکی از سوی آمریکا وجود نداشته باشد و در سال آینده چه باید کرد تا اقتصاد شما بتواند حتی در این شرایط دوام بیاورد؟ و این مسئله واقعاً همه را تحت فشار قرار داد.»

این نشریه یادآور شده تصادفی نبود که این مقام آمریکایی در مورد برنامه‌های اوکراین برای سال ۲۰۲۴ برای بازسازی اقتصاد سوال کند، زیرا انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در نوامبر آینده برگزار می‌شود که به نوبه خود می‌تواند منجر به کاهش یا حتی پایان حمایت مالی از کی‌یف شود.

پریتزکر در اواسط ماه اکتبر به کی‌یف سفر کرده بود. از جمله مسئولیت‌های فرستاده ویژه آمریکا شامل همکاری با دولت اوکراین و متحدان ایالات متحده، موسسات مالی بین‌المللی و بخش خصوصی و همچنین ترویج تلاش‌های واشنگتن برای کمک به بازسازی کشور است.  

بانک ملی اوکراین پیش‌بینی می‌کند که کمک‌های مالی به این کشور از سوی اهدا کنندگان غربی کاهش خواهد یافت و در سال آینده به ۳۸.۵ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۵ به ۲۵ میلیارد دلار خواهد رسید، در حالی که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳ این کشور بیش از ۴۵ میلیارد دلار دریافت کند.

چندی پیش، نخست وزیر اوکراین دنیس شمیگال گفت که کی‌یف انتظار دارد در سال جاری و سال آینده کمک مالی به مبلغ ۴۲ میلیارد دلار از کمک‌های مالی غربی برای پوشش هزینه‌های بودجه کمک کند.

نماینده روسیه: موضوع اوکراین در  اجلاس سانفرانسیسکو بیشتر در پس زمینه است

آلکسی اورچوک، معاون نخست وزیر روسیه که ریاست هیات نمایندگی این کشور در اجلاس APEC در سانفرانسیسکو را بر عهده دارد، صبح امروز، جمعه، یادآور شد که چندین تن از رهبران شرکت کننده در نخستین روز نشست همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) به وضعیت اوکراین اشاره کردند، اما این موضوع چندان مورد توجه  قرار ندارد.

 این مقام روس در گفت‌وگو با خبرنگاران روس گفت: «تعدادی از رهبران در سخنرانی‌های خود به اوکراین اشاره کوتاهی کردند، ولی به نظر می رسد این موضوع در پس زمینه است؛ هرچند در برخی اظهارات به این نکته اشاره شد که قبل از پرداختن به مسائل آب و هوایی، لازم است همه جنگ‌ها پایان یابد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰۶
نه نه برگ چنار نظر دیگه ای داره
توجه داشته باشید یک پازل بسیار بزرگ و پیچیده هست که قسمتی از اون در اوکراین قسمتی در خاورمیانه ، قسمتی در آفریقا قسمتی در چین و تایوان بخشی در شرق دور و قسمت بسیار مهمی هم در آمریکا لاتین در حال وقوع اتفاقات بسیار جدید و به هم پیوسته ای هست
متاسفانه عموم مردم به دلیل نگاه محدود و منظقه ای نمی تونن این ارتباطات رو ببینن و درک کنن و فقط در حد شعار دادن و و حرف های تکراری دوباره تکرار کنن
یادمون نمیره اسرائیل یه موقعی در 6 روز چهار تا ارتش عربی رو شکست داد الان بعد از 41 روز از پس یک گروه کوچیک شبه نظامی بر نمیاد
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
به خاطر این هست که مردم قاطی حماس شدن مشخصرنیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
از زلنسکی تشکر می کنیم چون به ما نشان داد اگر کشور ایران دست علی کریمی و مهناز افشار و بقیه سلبریتی ها می افتاد خاک بر سرمون می شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
از ساعت 10 صبح امروز تا الان،

دسترسی اینترنت ایران با سایتهای خارج از کشور قطع شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
یو میلیون و هفتصد هزار مشمول خدمت وظیفه از روسیه فرار کردن و به گرجستان و ارمنستان و ...فرار کردن
دولت روسیه برای فراریه مالیات مضاعف برقرار کرده

تابناک یا رسانه باش همه چی رو پوشش بده یاجمع کن
تابناک چرا تبلیغاتت همش راجب خیانت همسر و مشکلات جنسی و مسائلی از این دست هستند؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
مگه بد هست. تابناک به فکر مشکلات اساسی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
چون میدونه مخاطب هاش از چه جنبشی هستن!
بهت قول میدم...
باید هم کودتا کنند ده سال است اوکراین درگیر جنگ است ثمره انقلاب های رنگی اوکراین نا امن کردن بیشتر کشور زیبای اوکراین بود که مقصد خوبی برای تجارت آموزش و گردشگری و توریستی برای ما ایرانیان بود که با سیاست های غلط و بی ثمره حاکمان اوکراین و دخالت های دوستان غربی مان دیگر چیزی به اسم آرامش که چه عرض کنم اوکراین باقی نمانده تنها چیزی که این جنگ کم دارد اشغال مناطق بیشتر و کودتای نظامی است امیدوارم مردم یک نقطه از خاورمیانه یاد بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
روسیه پیروزه
ایالت اوکراین به روسیه ناسیونالیست ملحق میشه
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
عمر روسبه و ایدوئولوژی کفرآمیز مارکسیست به پایان رسیده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
فعلا که مرکز کفر و شیطانی پرستی و آدم کشی امریکا است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
00:24
زنده باد روسیه ناسیونالیستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
پوتین در باتلاق اکراین گیر کرد و بهیچ وجه راه خروج نداره هیچوقت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
چه خبر از دلقک(ببخشید!شیر بچه اوکراینی)خخخخ
:انصافا این شعر مولوی بزرگ چقدر به زلنسکی میاد:
ما همه شیران ولی شیر علم!
.... حمله‌مان از باد باشد دم به دم
زلنسکی مهره صهیونیست ها مردان اوکراینی را به کشتن داد و زنان اوکراین را به بردگی جنسی به خدمت اروپای غربی فرستاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
مرگ بر زلنسکی
علی ش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
حتما یه دکتر روانپزشک برو که فردا تو جامعه یه گندی نزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
مگه عهد دقیانوس است که زنان و مردان به بردگی می بردن خدا شفات بده
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
ای زلنسکی مرگ بر تو که شاهان پر افتخار قاجار ما را الگوی خود قرار نمی دهی که در یک چشم بهم زدن میشه جنگ را تمام کرد و مرد را به کشتن نداد
ناشناس
| Canada |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
درود بر مرد خدا پوتین که اکراین را به خاک و خون کشید
ایلیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
چقدر آدم بیسواد چیپی هستی که اینو نوشتی، چند تا خبر تو شبکه اجتماعی میخونی و نظر میدی، لطفا در زمینه ای که چیزی بلد نیستی سکوت کن
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
چی میگی برا خودت؟ فاحشه های روسی شهرت جهانی دارند
ابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
بردگی نوین جنسی توسط بعضی زنان اوکراینی تو اروپا داره اجرا میشه.....لعنت بر دلقک....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
زلنسکی مهره صهیونیست هاست
هرچند صهیونیست ها خوش ندارند این رو بشنوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
لعنت به جنگ
بالاخره کی زیاده خواهی آدما تموم میشه ؟
روزی میرسه که دیگه چیزی به نام کشورها معنی نداره و مردم آزاد و راحت در کنار هم زندگی میکنند .
البته بعد از جنگ جهانی سوم که فقط چند هزار نفری باقی میمونن !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
ناشناس۲۲:۳۰
یه سرچ کوچیک توی اینترنت بکن درباره زنان برده جنسی که درقفس در باغ اروپای متمدن به نمایش وفروش میزارن...بعد این ساده باوریت را کنار بذار
برای یک کشور در حال جنگ با دومین ابر قدرت دنیا ۲۰ هزار فراری از سربازی تعداد زیادی نیست
کشورهایی باید نگران باشند که در زمان صلح چندین میلیون نفر مشمول و سرباز فراری دارند
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
احسنت به جوابت
ابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
دومین ارتش دنیا داره با کل اروپا و تجهیزات آمریکایی میجنگه......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
روسیه با شرفتر از اسراییل کودک کش و امریکای متکبر و قاتل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
پوتین متجاوز در گل مونده و سرنوشتی جزنابودی نداره
زلنسکی پوتین را بتدریج وارد درک اسفل السافلین می کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
قبلا هم فساد گسترده ای در رشوه دادن برای فرار از سربازی دراکراین داشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
آخه چرا اکراینی به خاطر منافع غرب باید کشته بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
حامیان اوکراین وجدان که خیر!(ولی کلاهشون را قاضی کنند): روش جنگ روسیه را با جنگ اسرائیلی های کودک کش که حامی زلنسکی هست، مقایسه کنند...
بله، 20 هزار مرد اوکراینی از کشور خارج شده اند. این در همه جنگ ها اتفاق میافتد، و در زمان جنگ عراق و ایران هم در ایران دیده می شد. ولی یادمان نرود که چند میلیون مرد روسی برای فرار از اعزام به اوکراین و احتمال نزدیک به یقین کشته شدن برای کشورگشایی پوتین از روسیه فرار کرده اند. آیا صف های چند ده کیلومتری روس های فراری در مرز گرجستان یادتان هست؟ یا صدها هزار روس که به فنلاند و قزاقستان و دیگر کشورهای همجوار فرار کردند؟ به قدری نیروی کار جوان از روسیه فرار کرده است که صنایع نظامی آن کشور با معضل شدید کمبود متخصص روبرو شده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
آبدارچی نمی‌خوان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
برای اربابتون، آقای پوتین خوشحال هستین....
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
نه اونا قبول نیست ما فقط مسئول شمارش فرار اوکراینی ها هستیم
ابراهیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
آفرین به شما که کاملا اطلاع داری و درست میگی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
از این همه تجاوز رژیم امریکا به کشورها
از این همه ظلم و آدم کشی حالمون به هم می خوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
نه بلوک شرق و نه بلوک غرب هیچگاه به فکر حقوق بشر و جان انسانهای سایر کشورها نبوده و نیستند .
همواره در طول تاریخ آنچه برای بلوک شرق مهم بوده کشورگشایی و آنچه برای بلوک غرب مهم بوده ثروت و رفاهه .
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
عزیز دل در جنگ ایران وعراق مردم ایران به کشورهای همسایه فرار کردند جوانان با دل وجان به جبهه جنگ میرفتند وتعدادی مشمول فراری وجود داشت که در زمان صلح هم اهل رفتن به سربازی نبوده ونیستندچند خانواده ایرانی از مرزها گذشتند وبه کشورهای دیگر پناهنده شدند غیرت ایرانی را با اوکراینی قیاس نکن
اگر ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود پوتین دمپایی هم نبود
پاسخ ها
یک معلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
داغ دلمون رو تازه کردی، اگه الان ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود نه اوکراین ویران شده بود نه غزه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
سطح افکار و سطح سواد سیاسی و سطح به کارگیری کلمات توسط یک غربگدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
راستی ترامپ به چند نفر تجاوز کرده؟
وطن فروشها چرا اینقدر ترامپ رو دوست دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
ترامپ را چون برجام را نقض کرد دوست داری
حجت ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
نه عزیز برادر دیدی که ترامپ درمقابل کره شمالی هم غلطی نکرد وفقط لات کوچه خلوت بود ومشغول شواف برای هوادارهای کله پوکش
فرسایشی شدن جنگ مساوی است با شکست اسرائیل.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
قبلا میگفتید حمله زمینی اسراییل به غزه، موجب شکست صهیونیست ها میشود
چرا هر روز حرفتان را عوض میکنید؟
ابی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
ارتش مجهز اسراییل یه ماهه از پس حماس که فقط سلاحهای سبک داره بر نمیاد،تنها کاری که موفق بود شهید کردن حدود 500 کودک بوده....‌این یعنی شکست.‌‌..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
دقیقا
هنوز به دقیقه نود بازی نرسیدیم
قطعا فلسطین پیروز است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
فرسایشی بودن جنگگگگگگ؟؟؟؟

کدوم جنگ ؟
زیرزمین؟
زنده زنده رفتن اون دنیا بنده خداها
اسرائیل در تله حماس افتاده‌است، حماس این جنگ را شروع کرد تا مدیریت غزه به دست اسرائیل بیفتد و همین مدیریت کردن غزه برای اسرائیل معزلی شود و در بلندمدت موجب ضعیف شدن اسرائیل و نهایتاً نابودی کامل آن شود مانند فردی که خود را طعمه کوسه می‌کند و سپس با خنجری که در لباس خود پنهان کرده‌بود شکم کوسه را از داخل شکاف می‌دهد و بیرون می‌آید و آزادی خود را جشن می‌گیرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
حتی اگر نقشه اول این نبوده الان دقیقاً داره همین میشه
به امید خدا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
نتانیاهو دربدر شد
ناشناس
| Germany |
۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
یعنی حماس تصمیم به خودکشی گرفت تا جنازه اش موجب شکست اسراییل شود !! عقل هم خوب چیزیست
کامران سامانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
من خودم به این نظرم منفی دادم ولی واقعاً گیج شدم این پنج نفری که به نظرم مثبت دادن چه کسانی هستند؟!!
بهزاد اوخساری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
معضل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
خدا با فلسطین هست نه اسراییل شیطان
و خدا فلسطینیان را کافی است
اگر الان ترامپ رئیس جمهور آمریکا بود نه اوکراین ویران شده بود نه غزه، هزاران حیف که ترامپ رئیس جمهور نیست...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
برات متاسفم که برای کسی حسرت میخوری که برای وجودت اهمیت قابل نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
چرا هر وقت اسم ترامپ میاد
یاد تجاوز و نقض حقوق زنان می افتیم
سربازهای اوکراین از جبهه فرار میکنن بعد روسیه سیصدهزار نفر رو بزور میبره سربازی... واقعا جهت دار بودن تابناک به سمت روسیه بیش از حد چندش آوره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
حقیقته تابی جون راست گفته

زلنسکی دربدر شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
ایول
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
اگر تابناک یک حرف حق زده باشه همینه
زلنسکی جوان های مردم رو به زور میفرسته برای جنگی که مال غربه کشته بشن بعدا همون غربی ها بهش صلح نوبل میدن!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
غرب دیگه رسوا شده
جنبش فواحش باید بداند و آگاه باشد.
شکست یعنی چه؟ شکست یعنی دومین ابرقدقد دنیا بعد از دو سال نتوانسته باشد به هیچ کدام از اهدافش دست پیدا کند، شکست یعنی نپذیرفتن و قبول نکردن شکست، شکست یعنی جنگی را شروع کنی که پایانش دست کشور رغیبت باشد، یعنی نه راه پس داشته باشی و نه راه پیش! پس روسیه خیلی وقته که شکست خورده ولی حاضر نیست انرا بپذیرد
تا چند سال پیش شاید جنگ جواب میداد ولی حالا بدترین گزینه جنگ است، امریکا اولین کشوری است که فهمیده بهترین راه بیداری ملت ها است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
امریکا از بدو تولد خودش (250 سال) فقط آدم بی گناه کشته
اول هم از بومیان امریکا شروع کرد
باز هم توکلتون به امریکا باشه و بزکش کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
با این توضیحت قانع شدم خردو خاکشیرم کردی اره درود بر روس که 16 همسایه اش همه را عاصی کرده البته بغیر از ایران مگر نه رفیق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
مردم آمریکا اگه بفهمن مالیاتشون خرج جنگ تو جهان میشه جنگ داخلی میشد تو آمریکا
غزه پس از ویرانی در حال تبدیل به گورستان صهیونیست ها شده و می شود
این رژیم پایبند به هیچ چیز نیست
در کرانه باختری بر خلاف قوانین بین الملل در حال ساخت شهرک سازی در زمین های مربوط به کرانه باختری است
در غزه در حال کودک کشی است
سلاح هسته ای دارد
آمریکا هم به نفع او حق وتو صادر می کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
درود بر شما با این تحلیل واقعی و انسانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
متأسفانه مردم ما به علت مشکلات داخل ؛ هر کاری که اسرائیل بکنه رو حمایت میکنن .
درسته که حماس اول حمله کرد و هزار و خورده ای رو کشت .
ولی کار اسرائیل از جنایت هم فراتر رفته .
آخه یک کودک فلسطینی چی از جنگ میدونه ؟
همین کودکان باقیمانده وقتی بزرگ میشن و می بینن چی بر سر مردمشون اومده باز هم با اسرائیل می جنگند . متأسفانه این جنگ هرگز تمام نخواهد شد .
من نمیدونم چرا بعضی ها انقدر طرفدار پوتین هستن انگار پوتین باباشونه و اوکراین هم ارث پدرشونو خرده پوتین آنقدر آدم پستی هست که از جنگ اسرائیل و حماس خوشحاله چون حواس مردم از جنگ روسیه و اوکراین پرت میشه و حیف که ترامپ الان نیست چون اگر بود نه روسیه و اوکراین وارد جنگ میشدن نه اسرائیل و حماس و اگر ترامپ بود پوتین دمپایی دستشویی هم حساب نمیشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
پوتین خیییییلی با شرف تر از امریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
برای همین باشرفی همه فرزندان مسولین اونجا فرار کردند اندکی فکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
بی سواد
ترامپ دوست پوتینه
معلم جان ترامپ یک آدم متوهم از خود راضی بود که دستور کشتن سردار سلیمانی را داد همون سرداری که جان خودش رو گرفت کف دستش تا امثال تو راحت شب سر روی بالش بگذارند و طی روز به کارشناسی های خودشون برسن ، همون سرداری که اگر نبود معلوم نبود زن و بچه ها الان دست کدام گروه از داعشی ها این دست و ان دست میشدن ، همون داعشی که به اعتراف خود ترامپ ساخته و پرداخته خود امریکا بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
احسنت به تو هم وطن با وجدان
ناشناس
| Austria |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
صرفا جهت اطلاع
تمام فرماندهان داعش توسط آمریکا به هلاکت رسیدند
تف به.رسانه هایی که از اشغال ۲۰۰ ساله دو سوم ایران توسط روسیه چیزی نمی نویسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
تف به کسانی که کشتار چند میلیون انسان و
تجزیه ده ها کشور
توسط امریکا رو نمی بینند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
فقط کافیه به کشورهای دوست روسیه نگاهی بکنید : کره شمالی ، کوبا ، ونزوئلا ، ترکمنستان و غیر
و یک نگاهی هم به کشورهای دوست آمریکا بندازید : کره جنوبی ، ژاپن ، انگیس ، فرانسه و غیره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
و کسانی که جنایت های انگلیس در حق ایران رو نمی نویسند
تابناک این اخبار دروغین در باره اوکراین را از کجا می آورد؟
ظاهراً در نقشه جدید جهان کشوری به نام اوکراین دیده نشده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
اوکراین از وقتی به سرزمین مادری خودش پشت کرد و وطن فروشی بین آنها زیاد شد این بلاها سرش اومد
مطمن باشید اگر ترامپ الان ریس جمهور بودتمام قوانین جهان تمام قراردادهای بین المللی همه را پاره کرده بود ویا بهم زده بوداین سگ کله قرمز پست تراز همه امریکاییها کلا ذات امریکا واصراییل و کشورهای اروپایی اپارتایدو نژادپرست ووحشیگر هستند امیدوارم نسل رژیمهای افراطی ازبین برود انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
ترامپ مردنی هم هیچ غلطی نمی تونه انجام بده
هر چند خود ترامپ هم عروسک خیمه شب بازی سرمایه دار هاست
کاهش کمک به اوکراین و بن بست و کودتا و تلفات سربازان و فرار اونها و و و و ... همش پروپاگاندای روسیه هست نه در میدان جنگ عقب نشینی از اوکراین دیدیم و نه در زمینه دیپلماتیک ، بقیش همش خبره که میاد که اوکراین نابود شد و فلان شد و غیره ، من یادمه فرمانده ارتش روسیه همون روزهای اول اعلام کرد اوکراین عملا غیر نظامی شده و کل زیرساخت نظامی اوکراین رو نابود کردیم
زلنسکی قویترین رهبر دنیاس .شجاع نترس دلسوز با روحیه بالا?????
چقدر زلنسکی نکبت هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
دقیقا حتی از شاهان قاجار ما محمد علی شاه و فتح علی شاه که40 خاک ایران را واگذار کردند وکویر برای ما گذاشتن هم نکبتتره
امریکا تاحالا پشت چه کشوری بوده که اکراین دومیش باشه
امریکا الان هم داره اسراییل (فرزند نا مشروعش با انگلیس) رو فدای امنیت خودش میکنه
زلنسکی از شاه ایران عبرت بگیری
شاه ملعون تا میتونست پول به امریکایی ها داد و کل کشور را در اختیار آنها گذاشت
وقتی هم می خواست فرار کنه به امریکا راهش ندادند.
چه برسه به زلنسکی که همه اش از امریکا پول گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
چیز خیلی عالی نوشتم اگر توی سانسورچی سلاح بدانی و برای این بی سواد منتشر کنی
ژانسکی باید کل اکراین را دو دستی تقدیم روسیه می کرد تا کیهان و هوادارانش،راض بشند
۱۰۰ هزار پزشک و پرستار هم دست شما فرار کردند
خوب که چی
زلنسکی ..در حال حاضر تمرکز من بر کمک گرفتن از غرب است.
مثلی ایرانی هست که گفته ..به امید همسایه بی شام بمانی ..
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست