بازدید 5087

قول هیات طالبان به تهران جهت پرداخت حق آبه به ایران

رئیس سازمان محیط زیست گفت:‌ اعتقادی به تعطیلی مدارس نداریم. هر چند بچه‌ها باید از نظر سلامت در امنیت کامل باشند، چون سایر دستگاه‌ها وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند، کار به جایی می‌رسد، آموزش که زیرساخت اساسی کشور است تعطیل می‌شود. باید دستگاه‌های مربوطه به ویژه وزارت صمت، نفت و نیرو تکالیف قانونی خود را برای کنترل آلودگی هوا انجام دهند.
کد خبر: ۱۲۰۴۷۷۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۲ 15 November 2023

 

به گزارش تابناک، علی سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست در پایان نشست هفتگی دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت آلودگی هوا گفت:‌ با توجه به اینکه دستگاه‌های اجرایی کشور مکلف هستند، سازمان محیط زیست به عنوان دستگاه ناظر باید کارهایش را انجام دهد. ما هم کارهایمان را انجام دادیم. واقعیت این است که در سازمان محیط زیست در آئین‌نامه‌ها و بررسی‌ها، ما شبانه در حال پایش هستیم و گروه‌های گشت ما شبانه در حال پایش صنایع هستند.

وی افزود: در تهران و حتی کلانشهرها ما برخی صنایع را پلمپ می‌کنیم و وظایف خودمان را انجام می‌دهیم و اگر ببینیم در جایی واقعا مشکل است ورود می‌کنیم. ولی بحثی که در این قسمت وجود دارد مربوط به کامیون‌های گازوئیل سوز است که ترددشان در تهران بسیار زیاد شده است. الان در حاشیه جنوبی شهر تهران و تا حدودی در غرب تهران بیشتر رانندگان در آن منطقه است و بیشترین جو ناپایداری در آنجاست که این آلایندگی‌ها اتفاق افتاده است. 

رئیس سازمان محیط زیست گفت:‌ این موضوع در ستاد آلودگی هوای تهران مطرح شده و در نهایت باید تعیین تکلیف شود. ولی من به مردم عرض می‌کنم که اگر بخواهیم پیامی داشته باشیم، باید این پیام اجرایی باشد. خوشبختانه این کارها صورت گرفته است. از سوی دستگاه‌های اجرایی به ویژه وزارت صمت قرار است هزار دستگاه اتوبوس وارد شهر تهران شود و شهرداری تهران هم این موضوع را پذیرفته است. قراردادهایی با کشور چین در این حوزه به امضا رسیده است. بهینه سازی و افزایش کیفیت سوخت هم توسط وزارت نفت در پالایشگاه‌ها دنبال می‌شود. این برنامه‌ها در حال انجام است. در درازمدت هم برنامه‌هایی در حال انجام است. برنامه کوتاه‌مدت هم بحث برقی کردن خودروها است که در حال انجام است. با وزیر صمت در مورد این موضوع را صحبت کردیم تا ایستگاه‌های برقی در کلان شهرها راه‌اندازی شود این رویه‌ای است که گام به گام دولت پیش می‌رود. 

سلاجقه در مورد آخرین وضعیت حق آبه ایران هم گفت:‌ همانطور که مستحضرید، هئیت اقتصادی طالبان به تهران آمد نشستی داشتیم و برای اولین بار آن‌ها پذیرفتند که حق آبه هیرمند ایران رها شود. بحث کمبود آب را مطرح کردند با توجه به شرایط اقلیمی و بارش باران که داشتیم امیدواریم این اتفاق بیفتد. موضوع دیگر این است که بیش از صد روز است که مردم ما در استان سیستان و بلوچستان به لحاظ گرد و غبار مشکل دارند و درخواست کردیم آب رهاسازی شود تا این منشا گرد و غبار تا حدودی برطرف شود. آن‌ها هم گفتند بعد از بررسی موضوع این کار را انجام خواهیم داد.

وی افزود: بحث دیگری که در آن جلسه مطرح شد تثیبت برداشت کانون گرد و غبار در کشور افغانستان بود مسئولین محیط زیست افغانستان قول دادند که به تهران بیایند تا در یک نشست جامع این مشکلات به ویژه راهکار برای اینکه منشا گرد و غبار در افغانستان ایران را تحت تاثیر قرار ندهد بررسی کنیم و ما نقشه های آن را آماده کردیم تا ارائه دهیم و مشکلات حل شود. 

سلاجقه در مورد علت لغو دورکاری کارمندان دولت گفت: این را باید از خود مسئولان بپرسید. ما اعتقادی به تعطیلی مدارس نداریم. هر چند بچه‌ها باید از نظر سلامت در امنیت کامل باشند اما چون سایر دستگاه‌ها وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند کار به جایی می‌رسد که آموزش که زیرساخت اساسی کشور است تعطیل می‌شود. باید دستگاه‌های مربوطه به ویژه وزارت صمت، نفت و نیرو تکالیف قانونی خود را برای کنترل آلودگی هوا انجام دهند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۲
قول دادند !!! ما از این قولها زیاد دیدیم از کنترل تورم تا یک میلیون مسکن تا گره نزدن مملکت به برجام تا ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
قول دادن اگه بارندگی زیادبودوکشتهای تریاک نیازبه آب نداشتندحق آبه ایران رابدهند
انشااله بیاری حق تعالی سال 3000
ببینیم و تعریف کنیم.
پرده‌برداری همتی از رانت نجومی نرخ‌های ارز دستوری/ ۲۲۰ هزار میلیارد تومان به جیب واسطه‌ها رفت!
قول در دیپلماسی.......خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
روی قول طالبان حساب باز کردید؟
قبلش با عبدالعلی مزاری یه مشورتی می کردید!
شما هم افغانی‌ها رو اخراج کنید و قول بدهید اگر حقابه ما را دادید ما هم افغانی‌ها را راه می‌دهیم شما هم بگویید �ر زمین‌های پشت دیوار مرزی را به ما برگرداندید ما هم قول می‌دهیم افغانی ها را راه بدهیم همه این زالوها را بیرون بریزید اگر میهن پرستید
چرا اینقدر ایران ضعیف شده که حتی این گروهک طالبان هم برای کشورمان خط مشی تعیین می‌کند ؟
سرکارتان گذاشته!درروابط سیاسی قول معنی ندارد امضای قراردادوتضمین عدم اجراتاوان والسلام
انها حق ابه نمی دهند . اینجوری میگن مهاجرشون اخراج نکنیم مثل پاکستان
شما هم بهشان قول بدهید سالی یک میلیون مسکن برایشان می سازید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی