بازدید 2792

بزرگ‌ترین بانک جهان هک شد

به نظر می‌آید هک شدن سیستم‌های بزرگ مالی به یک پدیده رایج تبدیل شده و اکنون بزرگ‌ترین بانک جهان هم مورد حمله سایبری قرار گرفته است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده زیرساخت بانک چینی ICBC در ایالات متحده مورد حمله سایبری قرار گرفته و اطلاعات مهم مشتریان این بانک به سرقت رفته است.
کد خبر: ۱۲۰۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۳ 12 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از شهر سخت افزار، بانک صنعتی و تجاری چینی ICBC که به‌عنوان بزرگ‌ترین سیستم وام‌دهنده جهان شناخته می‌شود، اعلام کرده که قربانی یک حمله باج‌افزاری بزرگ شده که باعث اختلال در برخی از سیستم‌ها و خدمات این بانک شده است.

در واقع حمله باج‌افزاری نوعی حمله سایبری محسوب می‌شود که در آن هکرها سیستم قربانی یا اطلاعات آن را تحت کنترل خود درآورده و در ازای دریافت باج نسبت به آزادسازی اطلاعات اقدام می‌کنند. این نوع حمله سایبری از جذابیت خاصی در میان هکرها برخوردار بوده؛ به طوری که در سال‌های گذشته شاهد افزایش این حمله بوده‌ایم.

پیش از بانک ICBC اطلاعات محرمانه بوئینگ هم توسط گروه باج‌افزاری Lockbit سرقت شده بود. اما درباره حمله سایبری به ICBC، این بانک هنوز اعلام نکرده که چه گروهی مسئول این حمله بوده اما ظاهراً قرار است تحقیقات کاملی در این رابطه انجام شود و از تیمی حرفه‌ای از کارشناسان امنیت اطلاعات برای بازیابی داده‌ها استفاده شود.

این بانک چینی همچنین گفته که با نهادهای قانونی همکاری می‌کند. علاوه‌ بر‌ این بانک ICBC اعلام کرده که تمام بدهی‌ها و معاملات خود با خزانه داری آمریکا را با موفقیت پرداخت کرده اما برخی خبرگزاری‌ها از اختلال در معاملات این بانک با خزانه‌داری آمریکا خبر داده‌اند.

در همین رابطه reuters از جمله نشریاتی است که در گزارش خود به نقل از معامله‌گران و بانک‌ها توضیح می‌دهد که حمله باج‌افزاری باعث شده تا ICBC نتواند معاملات خود با خزانه‌داری را تسویه کند.

البته ICBC اعلام کرده که سیستم‌های ایمیل و بازرگانی این بانک در خاک آمریکا که به‌طور مستقل فعالیت می‌کند آسیبی ندیده و سیستم‌های دفتر مرکزی، شعبه ICBC نیویورک و سایر مؤسسات داخلی و خارجی وابسته تحت‌تأثیر این حمله سایبری قرار نگرفته‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست