بازدید 1965

صدور ۳ میلیون برگ جریمه فقط برای نداشتن معاینه فنی

کد خبر: ۱۲۰۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹ 11 November 2023

رییس پلیس راهور تهران گفت: جریمه خودرو‌های فاقد معاینه فنی نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، سرهنگ موسوى پور رییس پلیس راهور تهران گفت: باید اشاره داشت که برای حل معضل آلودگی شهر تهران می بایستی قانون هوای پاک اجرا شود که دستگاه‌های مختلف در این زمینه وظایفی بر عهده دارند که می بایست در حوزه فعالیتی خود اقداماتی داشته باشند .

وی افزود: شاید پلیس راهور تهران بزرگ از جمله دستگاه‌های موفقی بوده باشد که در کاهش آلودگی و بهتر شدن این وضعیت تلاش‌های بسیار و اقدامات موثری را در پایتخت داشته است.

سرهنگ موسوى پور بیان داشت: پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدای سال جاری حدود ۳ میلیون برگ جریمه فقط برای خودرو‌هایی که فاقد معاینه فنی بوده‌اند صادر کرده که این آمار نسبت به سال گذشته ۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ افزود: همچنین از زمانی که طرح ابطال معاینه فنی خودرو‌های دارای نقص فنی و دودزا توسط پلیس راهور تهران بزرگ شروع شده، معاینه فنی حدود ۵ هزار وسیله نقلیه نیز ابطال شده است. معاینه فنی این خودروها به دلیل مشکل دودزا بودن و یا نقص در سیستم‌های خودرویی آن‌ها باطل شده است. این طرح در سال گذشته نبوده و از امسال شروع شده است. این ۵ هزار خودرو شاید سال قبل با همین وضعیت و دارا بودن معاینه فنی در سطح معابر تردد داشته اند و باهمین حالت دودزا بودن تردد می‌کرده اند که امسال دیگر اینگونه نیست و معاینه فنی آن‌ها باطل شده است.

سرهنگ موسوى پور افزود: وضعیت ۱۷۶ دستگاه از این خودرو‌ها به گونه‌ای بوده است که مجبور شدیم از تردد آن‌ها جلوگیری کرده و آن‌ها را به پارکینگ منتقل نماییم. این آمار در سال گذشته ۸۶ دستگاه بوده است که امسال طرح را تشدید کرده ایم.

وی گفت: تمامی اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ در راستای بهتر شدن وضعیت هوا و کاهش آلودگی هوای شهر تهران و جلوگیری از تردد وسایل نقلیه دودزا که سهم بیشتری در آلودگی هوای شهر دارند بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی