بازدید 2246
۵

وزیر بهداشت: آماده اعزام کادر درمانی به غزه هستیم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارت خود را متعهد به دفاع از سلامت انسانها می‌داند و در حراست از سلامت جسمی، روانی و اجتماعی انسان‌ها در هر جای دنیا احساس وظیفه می‌ کند و با تاکید بر وظایف ذاتی خود، آماده اعزام فوری پرسنل بهداشتی و درمانی جهت رسیدگی به وضعیت بهداشتی و درمانی غزه است.
کد خبر: ۱۲۰۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳ 10 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دکتر بهرام عین اللهی روز پنجشنبه در نشست "فوق العاده وزرای بهداشت کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت" که به صورت ویدئوکنفرانس در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد افزود: براساس اطلاعات دریافتی، سوخت و تجهیزات پزشکی کافی در بیمارستان ها وجود نداشته و آب تمیز و غذای کافی برای بیماران و زنان باردار و شیرده در دسترس نیست.

وی ادامه داد: پرسنل بهداشت و درمان در نوار غزه تحت سخت‌ترین شرایط و با کم‌ترین امکانات در حال تلاش حداکثری برای کاهش آلام مردم غزه در حال خدمت رسانی هستند، ما نیز باید برای کمک به مردم ستم‌دیده غزه از هر اقدام لازم کوتاهی نکنیم تا شاید بتوانیم مانع نسل‌کشی و قتل‌عام مردم بی‌گناه غزه فلسطین شویم که این موضوع مصداق واقعی نسل کشی می باشد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از کشورهای عضو دفتر منطقه مدیترانه شرقی درخواست داریم تا در امر امدادرسانی و ارسال کمک‌ها به غزه شتاب ورزیده و تمهید مسیر دائمی و مطمئن برای اعزام امدادگران و کمک‌ها را با جدیت دنبال کنند چرا که هر روز تاخیر در این روند، با مرگ صدها زن و کودک مظلوم در این منطقه همراه خواهد بود.

عین اللهی افزود : وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران براساس لیست های دریافتی به ویژه لیست دریافت شده از وزارت بهداشت مصر، کمکهای دارویی و تجهیزات پزشکی و سایر اقلام مورد در خواست را از طریق جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به کشورمصر ارسال کرده است و در صورت درخواست، آماده اعزام نه تنها نیروهای سلامت و بلکه ارسال اقلام بهداشتی و درمانی است.

وزیر بهداشت: آماده اعزام فوری کادر درمانی برای رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان غزه هستیم

وی ضمن قدردانی از وزارت بهداشت مصر بخاطر مسئولیت سنگینی که برای مدیریت خدمات سلامت در جنگ غزه بر عهده گرفته است، به کشورهای عضودفتر منطقه مدیترانه شرقی پیشنهاد کرد: بیانیه‌ای مشترک برای محکوم نمودن جنایات رژیم صهیونیستی و نقض قوانین بین‌المللی را تدوین نموده و سازمان پزشکان بدون مرز کشورهای اسلامی را برای کمک و تمرکز بر روی مجروحان و صدمه دیدگان جنگ نابرابر اخیر در غزه تشکیل دهند و همچنان جلسات مشترک حضوری و انلاین در فاصله زمانی نزدیک را برای همفکری و تصمیم گیری سریع درزمینه موضوعات سلامت برای مردم مظلوم فلسطین برگزار کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: با توجه به موضوع مطرح شده در زمینه تهیه کمک مالی برای این بحران طی این نشست، ضمن تاکید بر تامین همه اقلام مورد نیاز، به برقراری آتش بس، تاکید چند باره می نمایم.

عین اللهی افزود: جنایات رژیم وحشی صهیونیستی در ریختن خون زنان و کودکان فلسطینی نقض تمامی قوانین بین المللی و اصول بنیادین حقوق بشر است و ما از هر اقدام و همکاری که در سطح کشورهای منطقه، کشورهای اسلامی یا در سطح بین‌الملل برای برقراری آتش بس و بازدارندگی رژیم کودک کش صهیونیستی از قتل و کشتار مردم بی‌گناه، مظلوم غزه با حمایت آمریکا و هم پیمانانش انجام می شود، استقبال می‌کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵
اگه کادر درمانی داری به نقاط محروم در سیستان و بلوچستان خودمون بفرست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۹
کادر در مان که میفرستن !شیرخشک هم برای بچه های غزه حتما بفرستن
حاج آقا حکیم تبریزیان برای درمان مردم غزه هم تشریف می برند؟
یه مشت دکتر سهمیه ای رو دو سه روز میفرستن اردن یا مناطق امن لبنان، بعد میارنشون و با همین بهانه که اینا رفتن غزه میشن استاد دانشگاه و رییس بیمارستان
فقط از حجم بیشمار پرستاران زن هم بفرستید اونجا. ۴ تا دونه پرستار مرد دارید اونارو نفرستید. درک که نمیکنید کمبود پرستار مرد تو بیمارستانها داریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست