بازدید 4811

 زمان مناسب سفر به سریلانکا

کد خبر: ۱۲۰۳۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵ 08 November 2023

رفتن به سریلانکا و دیدن جاذبه های گردشگری و تفریحی آن بسیار هیجان انگیز است و می طلبد که در بهترین زمان به این جزیره بروید تا بتوانید با خیال آسوده از همه جاذبه های گردشگری و تفریحی این مکان دیدن کنید. سریلانکا به عنوان یک جزیره گرمسیری در جنوب آسیا و بین دریا لاکادیو و خلیج بنگال قرار دارد. باتوجه به جاذبه های گردشگری و تفریحی در این مکان می توان جزیره سریلانکا را به عنوان یک جزایر توریستی پرطرفدار معرفی کرد. در ادامه شرایط آب و هوایی سریلانکا را در فصول مختلف بررسی خواهیم کرد. و با زمان مناسب سفر به سریلانکا آشنا خواهید شد.

 زمان مناسب سفر به سریلانکا

شرایط آب و هوای سریلانکا در فصول مختلف

سریلانکا به عنوان یک جزیره گرمسیری دارای تلفیقی از سبک سنتی و مدرن است که به همین دلیل به عنوان بهترین مقصد گردشگری عالی شناخته می شود. سریلانکا دارای سواحلی همچون بهشت، معابد چند هزار ساله با جذابیت فوق العاده است که گردشگران زیادی را از سرتاسر دنیا برای خریداری تور سریلانکا جذب می کند. دانستن بهترین زمان سفر به سریلانکا به شما کمک خواهد کرد که با خیال راحت به این جزیره سفر کنید. اگر در فصل نامناسب به این جزیره سفر کنید به طور یقین گرفتار باران های شدید موسمی خواهید شد. باتوجه به این امر اگر قصد رزور تور سریلانکا را دارید باید در ابتدا شرایط آب و هوایی این جزیره را در فصول مختلف بدانید. در ادامه شرایط آب و هوایی سریلانکا را در فصول مختلف بررسی خواهیم کرد.

 زمان مناسب سفر به سریلانکا

سفر به سریلانکا در  فصل بهار

جالب است بدانید که جزیره سریلانکا در فصل بهار بسیار زیبا و سرسبز است اما از طرفی دما و رطوبت بالایی دارد. به همین دلیل می توان بیان کرد که این فصل را نمی توان به این جزیره سفر کرد. دما و رطوبت بالای این جزیره دیدن از سواحل و تفریحات آبی را سخت خواهد کرد. بنابراین فصل بهار این جزیره از شرایط آب و هوایی خوبی برخوردار نیست. البته اگر تنها قصد دیدن مکان های تاریخی و معابد را دارید می توانید در فصل بهار به سریلانکا بروید. بهتر است بدانید اکثر افراد در فصل بهار به این جزیره سفر نمی کنند به همین دلیل هزینه سفر در این فصل از سال پایین است.

سفر به سریلانکا در فصل تابستان

همان طور که می دانید سریلانکا یک جزیره گرمسیری است حال تصور کنید در فصل تابستان این جزیره چه نوع آب و هوایی دارد. رطوبت و دما در این فصل از سال در این جزیره بالا است و باران های شدید و موسمی در این فصل به نسبت بقیه فصول بیشتر است. با این اوصاف می توان بیان کرد که فصل تابستان در سریلانکا  نیز باتوجه به اینکه دما و رطوبت بالایی دارد بهترین زمانسفر به سریلانکا نیست و البته مسافران کمتری در فصل تابستان به این جزیره سفر می کنند.

بهترین زمان سفر به سریلانکا چه زمانی است؟

گردشگران زیادی از گوشه و کنار به جزیره سریلانکا سفر می کنند. همان طور که در متن بالا بیان کردیم سریلانکا در فصل بهار و تابستان با گرما و رطوبت بالایی مواجه است. اگرچه در فصل بهار این جزیره سرسبز است اما با داشتن رطوبت و گرمای زیاد نخواهید توانست از  سواحل آبی آن لذن ببرید. در فصل تابستان نیز باران شدید و رطوبت و از طرفی گرما از جمله دلایلی هستند که این فصل از سال را به عنوان خلوت ترین فصل گردشگری به سریلانکا معرفی می کند. در این فصل قیمت بلیط هواپیما و هتل نیز بسیار پایین است و البته گردشگران کمتری در این فصل از سال به سریلانکا سفر می کنند. می توانید با استفاده از خدمات آژانس مسافرتی گلبرگ سیر به این کشور جذاب سفر کنید.

اما بهترین زمان سفر به سریلانکا در فصل  پاییز و زمستان است. این فصول از سال سریلانکا با وجود گردشگران زیاد بسیار شلوغ است. در این فصول سواحل آبی  دارای آفتاب ملایم و تفریحات جذاب و تمام نشدنی است و تقریبا نیمی از این جزیره را برف و باران فرا گرفته است.  با توجه به این توضحیات می توان نیمه دوم سال را به عنوان بهترین زمان سفر به سریلانکا دانست. در این زمان منطقه سریلانکا درگیر برف و سرما است اما سواحل آبی آن مملو از تابش ملایم آفتاب است که می توان در زیر نور ملایم خورشید حرکت امواج را تماشا کرد. در این زمان از سال خبری از باران های موسمی ، دما و رطوبت بالا خبری نیست و با خیال راحت می توانید از تفریحات آبی آن لذت ببرید.البته فصل پاییز و زمستان به عنوان بهترین فصل برای رفتن به سریلانکا است اما اگر به دنبال ارزان ترین زمان برای رفتن به سریلانکا هستید می توانید در فصل بهار و تابستان به این جزیره سفر کنید.

 زمان مناسب سفر به سریلانکا

جاذبه‌ها و تفریحات سریلانکا

با دانستن بهترین زمان برای سفر به سریلانکا، حال باید جاذبه ها و تفریحات این جزیره را هم برایتان بیان کنیم. این جزیره دارای جاذبه های گردشگری چندین هزار ساله است که حیات وحش خارق العاده ای نیز در کنار جاذبه های خود دارد. کلمبو یکی از شهرهای پر ماجرا سریلانکا است که بسیار پر جنب و جوش و شلوغ است و در گوشه ای از خود تاریخ با اصالت سریلانکا را به نمایش می گذارد.

در این شهر شلوغ و پر ماجرا جاذبه های تاریخی دیگری همچون معبد گانگارامایا، معبد ساناتانس ،دریاچه بیر و  ساحل لاوینیا وجود دارد.

شهر کندی در سریلانکا نیز شهری جذاب و تاریخی است که به نوعی موسیقی و طبیعت در این شهر در هم آمیخته شده است. در این شهر نیز مجسمه بودای باهیراووکاندا، جنگل اواداتاکله و مراکز خرید بزرگ را خواهید دید. از دیگر شهرهای تاریخی در سریلانکا می توان شهر ساحلی بنتوتا را می توان نام برد که دارای جاذبه های تفریحی و تاریخی همچون سافاری در رورخانه مادوگانگا، ورزش‌های آبی، معبد، باغ حیرت انگیز بریف و سواحل طلایی با مناظر حیرت‌انگیز است.

نکات مهم و  ضروری که قبل از سفر به سریلانکا باید بدانید

یکی از نکات مهم و قابل توجه در رفتن به سریلانکا این است که ویزای سریلانکا فرودگاهی بوده و گردشگران می توانند به مدت 30 روز در سریلانکا اقامت کنند.

زبان مردم سریلانکا سینهالی و تامیل است.

در این جزیره واحد پول به صورت روپیه است اما شما باید دلار همراه داشته باشید تا برای مصرف خورد و خوراک خود دلار را به روپیه تبدیل کنید.

فراموش نکنید که باید پاور بانک را همراه داشته باشید.

سه شاخه را برای شارژ کردن وسایل الکترونیکی به همراه داشته باشید.

از پوشش مناسب باید در زمان رفتن به معابد و رسومات باید استفاده کنید و احترامات خاص را به جا بیاورید.

برای نوشیدن آب در بازدید از جاذبه های گردشگری و تفریحی در این جزیره باید بطری های آب معدنی پلمپ شده استفاده کنید.

سلفی گرفتن با مجسمه های بودا را فراموش کنید.

در کیف خود اسپری ضد حشره را به همراه داشته باشید.

قبل از سوار شدن در تاکسی در همان ابتدا مبلغ کرایه را با راننده توافق کنید و بعد سوار شوید.

سخن پایانی

سریلانکا به عنوان یک جزیره گرمسیری در فصول تابستان و بهار از شرایط آب و هوایی بسیار گرم با رطوبت بالایی برخوردار است. باتوجه به این امر اغلب گردشگران در این فصول به این جزیره سفر نمی کنند.

دانستن بهترین زمان سفر به سریلانکا به شما کمک خواهد کرد که با خیال راحت به این جزیره سفر کنید. اگر در فصل نامناسب به این جزیره سفر کنید به طور یقین گرفتار باران های شدید موسمی خواهید شد. باتوجه به این امر اگر قصد رزور تور سریلانکا را دارید باید در ابتدا شرایط آب و هوایی این جزیره را در فصول مختلف بدانید.بهترین زمان سفر به سریلانکا نیمه دوم سال است.

سوالات متداول

پایتخت سر‌یلانکا کدام شهر است؟

پایتخت سیاسی سریلانکا شهر سری جایاواردنپورا کوته و پایتخت تجاری این جزیره نیز شهر کلمبو است که دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی متنوعی است.

زبان سریلانکا برگرفته از زبان چه کشورهایی است؟

زبان سریلانکا برگرفته از کشورهای همسایه خود یعنی هند ، مالزی و مالدیو است.

هزینه بلیط هواپیما سریلانکا چه مبلغی است؟

مبلغ بلیط هواپیمایی در سریلانکا با توجه به فصول مختلف سال متغییر است که با سر زدن به وب سایت آژانس هواپیمایی می توان مبلغ دقیق را دانست.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری