بازدید 1993
۵

تاکید مقامات ایران و افغانستان بر تقویت روابط تجاری

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و معاون اقتصادی رئیس الوزرای حکومت طالبان بر تقویت روابط تجاری دو کشور تاکید کردند.
کد خبر: ۱۲۰۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰ 07 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما احمد وحیدی با تاکید بر اینکه ایران آمادگی امضای تفاهم نامه با طرف افغانستانی در زمینه های مورد علاقه را دارد، اظهار کرد: مسئله آب بر برنامه میان مدت و بلند مدت دو کشور سایه افکنده و باید تلاش شود که این مشکل را برطرف سازیم.

موضوع امنیت مرزها، مبارزه با تروریسم، برقراری شرایط برای بازگشت پناهجویان افغانستان به کشورشان و توسعه روابط تجاری از دیگر مواردی بود که وحیدی به آنها پرداخت.

ملا عبدالغنی برادر نیز در این دیدار به اراده افغانستان برای افزایش روابط تجاری با جمهوری اسلامی ایران اشاره  و از کمک های مردم و دولت ایران به زلزله زدگان آن کشور قدردانی کرد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به کشتار مردم بی دفاع فلسطین به دست رژیم غاصب صهیونیستی گفت: مسئله فلسطین زمینه ای برای اتحاد و جوامع کشورهای اسلامی است.

هدف از سفر هیئت افغانستانی، دیدار و رایزنی با مسئولان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران به منظور ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی، توسعه روابط دوجانبه و بررسی زمینه‌ همکاری‌های بیشتر در حوزه تجارت، ترانزیت، سرمایه‌گذاری، همکاری‌های گمرکی و داد و ستد مالی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
درستش اینه که بفرمایید ایران و گروهک پلید طالبان به توافق رسیدند...
اب هیر مند چی شد
هی بیایید اینجا مفت خوری کنید بروید اب هیرمند را ببندید. غیرت و تعصب در مسئولین خیلی وقته مرده.
هم اکنون 12 میلیون افغانی در ایران حضور دارند یعنی از هر 4 افغان ی1 نفر در ایران تشریف داره و البته همشون در حال زاد ولد این اگه اشغال نیست پس چیه؟؟؟؟
بجای جریمه کردن این گروه بخاطر گردن کلفتی سر ندادن حقابه هیرمند ، آقایان ذوق مرگ شده و پیگیر گسترش مناسبات اقتصادی هستند. حیف از پست هایی که شما اشغال کرده اید
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست