بازدید 3009
۱

زلنسکی برگزاری انتخابات را رد کرد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین برگزاری انتخابات را رد کرد و گفت که صحبت از انتخابات در زمان جنگ، غیرمسئولانه است.
کد خبر: ۱۲۰۳۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۶:۱۶ 07 November 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا به نقل از رویترز، زلنسکی دوشنبه شب خواستار وحدت اوکراینی‌ها برای پرهیز از بحث‌های سیاسی بی‌ثمر شد و افزود که در شرایط فعلی باید بر چالش‌های نظامی در مقابل نیروهای روس تمرکز کرد.

وی افزود: اکنون زمان جنگ و دفاع است و سرنوشت کشور و مردم به آن بستگی دارد. من معتقدم که اکنون زمان مناسبی برای برگزاری انتخابات نیست.

رئیس جمهوری اوکراین اظهار کرد: ما باید بدانیم که در شرایط جنگی چالش‌های زیادی وجود دارد و صحبت از انتخابات یک مساله بیهوده و کاملا غیرمسئولانه است.

طبق قوانین اوکراین در دوره حکومت نظامی برگزاری انتخابات ممنوع است. اما زلنسکی در حال بررسی راه‌هایی درباره احتمال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است. وی گفته که اگر در سال ۲۰۲۴ انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود مایل است که نامزد انتخابات شود.

دمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین اوایل هفته جاری گفت که زلنسکی در حال بررسی دیدگاه‌های مخالفان و موافقان برگزاری انتخابات در اوکراین است.

برخی چهره‌های خارجی از جمله لیندسی گراهام سناتور جمهوریخواه آمریکایی بر کی‌یف فشار آورده‌اند تا انتخابات برگزار کرده و نشان دهد که نهادهای دموکراتیک اوکراین توان حکمرانی خوب را دارند.

قرار بود انتخابات پارلمانی اوکراین ماه گذشته میلادی یعنی اکتبر برگزار شود اما به دلیل برقراری حکومت نظامی، برگزار نشد.

این در حالی است که روسیه در تابستان امسال در مناطق دونتسک، لوگانسک، زاپوریژیا، خرسون و شبه جزیره کریمه که از کنترل اوکراین خارج کرده است، انتخابات برگزار کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
می ترسه. چون انتخابات یعنی رفراندم. به اینکه آیا مردم جنگ رو می خوان ادامه بدن؟ آیا زلنسکی و سیاستهاش رو قبول دارند؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی