بازدید 2933

انتقاد علم‌الهدی از گرانی عمدی اجناس

علم‌الهدی ، امام جمعه مشهد گفت: متأسفانه مسئله گرانی به یک اپیدمی در کشور تبدیل شده که همه مملکت را درگیر خود کرده است و در مسیری قرار گرفته که برخی فعالان اقتصادی عمداً اجناس خود گران می‌کنند.
کد خبر: ۱۲۰۲۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸ 05 November 2023

به گزارش تابناک، آیت الله علم‌الهدی در دیدار با «احمد اصانلو» رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، «سید مرتضی مدنی» مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی و جمعی از مدیران این سازمان، ضمن تمجید از اقدامات مؤثر این سازمان در مقابله با تخلفات در بازار، اظهار کرد: تعزیرات حکومتی به‌عنوان یک خطر ناامن‌ساز برای جریان‌های اقتصادی و بازار که می‌خواهند در این فضا تخلف و فساد کنند مطرح شده است.

 

وی با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی اقدامات این نهاد نظارتی، ادامه داد: به چهره بیرونی کار تعزیرات توجه کنید، صداوسیما نیز باید همت کند و برخوردهای تعزیراتی را به جامعه نشان دهد زیرا این کار در نگاه مردم بسیار مؤثر خواهد بود.
 

علم الهدی گفت: دولت در عرصه دیپلماسی و سایر عرصه‌ها اقداماتی انجام داده که موفق و مؤثر بوده و امروز کلید کار دولت در دست شماست، آنچه رهبری فرمودند «غباری هست که اجازه نمی‌دهد این موفقیت‌ها دیده شود»، معیشت مردم است که این معیشت با گرانی گره خورده است.

وی مقابله با گرانی‌ها و مدیریت قیمت‌ها را نقطه ظهور و بروز سازمان تعزیرات حکومتی دانست تا مردم موفقیت‌های دولت و کشور را لمس کنند و ابراز کرد: متأسفانه مسئله گرانی به یک اپیدمی در کشور تبدیل شده که همه مملکت را درگیر خود کرده است و در مسیری قرار گرفته که برخی فعالان اقتصادی عمداً اجناس خود گران می‌کنند.

مقابله با گرانی در سطوح کلان اقتصادی
علم‌الهدی با بیان این‌که افراد مسابقه‌ای در گران‌فروشی و گران کردن کالاها گذاشته‌اند که عزیزان سازمان تعزیرات باید جلوی این گران‌فروشی را بگیرند، خاطرنشان کرد: این جلوگیری باید از بالا اتفاق بیفتد، اگر در سطوح کلان اقتصاد و بازار از این گرانی جلوگیری شود، خرده فروش‌ها و سطوح پایین بازار نیز ملاحظه می‌کنند و این گران‌فروشی متوقف می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، به ظرفیت‌های تعزیرات حکومتی خراسان رضوی اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها در استان‌ها باید بومی و استانی اجرا شود زیرا برخی مشکلات مختص یک استان است و در مقابل نیز توانمندی‌هایی در یک استان وجود دارد که در سایر استان‌ها نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: مسئله گران‌فروشی و بهم خوردن بازار، مسئله‌ای است که در فضای مشهد فوق‌العاده تکان‌دهنده است، وقتی استاندار و فرماندار نیز به دنبال حل مشکل می‌روند، تعزیرات حکومتی می تواند از توان و امکانات آنان نیز کمک بگیرد.

آقای علم الهدی ضمن تأکید بر اینکه تا مسئله گرانی و مشکل معیشت مردم حل نشود، مردم هیچ کار موفق شما را لمس نکرده و نمی‌بینند، بیان کرد: وقتی آدم انگیزه خدایی داشته باشد، در انجام هیچ کاری خسته نمی‌شود که به لطف خدا این انگیزه در شما وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۳
زمان روحانی بی عرضگی اونا بود حالا که دومادت رییس شده همه چی عمدی شده؟
احسنت به این همه درایت و تدبیر
برو از دامادت بپرس
رنگ رخساره اش نشان میده که چقدر گرسنگی میکشه
اصلا هم به دولت داماد و دخترش مربوط نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
به تو مربوطه که به این نوابغ رأی دادی
سخنان ایشان نمک به زخم دل اقشار آسیب پذیره که رهبر معظم انقلاب بر رفع مشکل معیشت آنها تاکید دارند
گرانی عمدی نیست بی عرضگی دولت است
شما که اسمی از داماد گرامی نمیارید، دیگه چرا خودتون رو اذیت می کنید؟! امثال شما هم هیچ وقت درد مردم رو درک نکردید و نخواهید کرد وگرنه حرف زدن رو خیلیا بلدن بزنن...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
حاج آقا علم الهدا ابوالمشاغل تشریف دارن
چه عجب گرانی هم داد تورا درآورده. مشکل داماد عزیزتونه
حاج آقا شما سه تا از گردن‌کلفت‌هایی که عمدا کالا را گران می‌کنند و سبب ناامیدی مردم می‌شوند را در یک روز گردن بزنید و به بقیه هم یک هشدار بدید ببینید که کسی عمدی چیزی را گران نخواهد کرد. وزن محصولات بسته‌بندی هر روز کم شده، هوای داخل و قیمت آنها لحظه‌ای افزایش می‌یابد. این تعزیرات هم کارش همراهی با گران‌فروشان و پر کردن جیب‌های خود است.
یعنی اینقدر ؟ الله اکبر
یعنی اینقدر ؟ الله اکبر
به راستی از این لباس و از این جایگاه و از این سنّ آدمی مثل ایشان به دور است که اقتصاد و مشکلات اقتصادی دوره دولت رئیسی را و مسئله ی گرانی را( یک اپیدمی) بنامند مگر اینکه مردم و مخاطبان را همانند زمانه خطاب جمعه چه چیزی فرض کرده باشد که کار خوبی هم نمیکند
به خدا این آقا وامثال ایشان دارند به شعور اکثر مردم توهین میکنند
یعنی فقط یک امام جمعه باید از گرانی سر مسولین فریاد بزند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
هنوز گرانی به سوپری کوچه بقیه علمای اعلام نرسیده
ولمون کن ترو خدا تو یکی
به لطف دولت جناب رییسی داماد عزیز شما مملکت گل و بلبل هست اصلا گرانی نیست و مواد غذایی به قدری زیاد است که صادر هم میشود فقط یک ریزه مشکل کوچیک هست مردم پول ندارن فقط همین
عجب. جالب بود. من تا الان واقعا نمیدونستم علت گرونی ها رو
عجب. جالب بود. من تا الان واقعا نمیدونستم علت گرونی ها رو
واقعا" حرف حقی زده اید . این آقای رئیس جمهور چنان گرانی راه انداخته اند که علاوه بر اینکه مردم را به فقر و فلاکت و بدبختی کشانده ؛ نام خودشان را هم نه در تاریخ ایران که در دنیا به عنوان تنها کسی که توانسته نام خود را به عنوان تنها کسی که توانسته ، تا این حد بی سابقه در گران کردن کالاهای مورد نیاز کشور و اقلام معیشتی مردم ، موفق بوده و برنده بلا منازع در میدان گران کردن بوده و تا ابد هم قطعا" کسی به گرد پای ایشان نخواهد رسید . شما برای نجات مردم دعا بفرمایید حاج آقا !
یکی از دلایلی اصلی گرانی خود شمائید با این حمایت بی دریغتون از افاغنه.
همین که گردنت حسابی کلفت شده خوبه. در عوضش برا شماها که عالیه
تمام گرانی ها ها با منشا گرانی و افزایش قیمت تعرفه ها و خدمات دولتی گره خورده و هر افزایش قیمت کالا با افزایش تعرفه های دولتی شروع میشه مثل افزایش قیمت دلار و ارزهای خارجی توسط بانک مرکزی جهت تامین هزینه ها و مخارج بودجه!
یک رسیدگی به این وضعیت مکانیکهای بی وجدان و لوازم یدکی فروشان بکنند. اگر مسئولی نمیتواند مدیریت کند و تورم را کاهش دهد باید در کمال شجاعت کنار برود و کار ها را به افراد توانا و کاردان واگزار کند......
سلام. توجه داریم وهمه هم می دانیم که در حال حاضر انتقاد دردی را دوا نمی کند قبلاً هم انتقاداتی از طرف علما هم شده .اما نتیجه اش ،وضعیت امروز ی گرانی وتورم.پس بهتر بجای انتقاد ،برنامه های عملیاتی و بازخواست و تدابیر ملموس اخذواقدام گردد.
عمدی بوده اشتباهی گران نشده
آها یعنی گرانی دلار و بی ارزش شدن پول احیانا هیچ اثری در گرانی اجناس نداشته است .
هیچ چیز گرون نیست ؛ پول بی ارزش شده است ....
احیانا تقصیر داماد ات نیست؟؟
چه کسی گرانی را به دوش ملت انداخته جز داماد شما کسانی هستن جرات دارید نام ببر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار