۸

دانشمندان اسرار ابوالهول را کشف کردند

مجسمه عظیم و رازآلود ابوالهول در گیزا که در کنار اهرام از سازه‌های عجیب و سرشناس در مصر است، احتمالا داستانی بسیار پیچیده‌تر و عجیب‌تر از چیزی که تا حالا بشر فکر می‌کرده دارد.
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲ 05 November 2023

به گزارش تابناک، این سازه سر یک زن و بدن یک شیر را دارند و چنان بزرگ و رازآلود است که سده‌هاست ذهن بشر را درگیر کرده‌ است. سؤالات اساسی این هستند که این مجسمه در اصل چطور بوده‌ و چطور طراحی شده‌اند. و حالا یک راز جدید مطرح شده است: آیا طبیعت در ساخت آن نقش داشته است و باد و فرسایش خاک معمار اصلی این مجسمه بوده است؟ این موضوعی است که دانشمندان دانشگاه نیویورک در آمریکا روی آن کار می‎‎کنند و به یافته‌های جالبی هم دست یافته‌اند. یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی گفته که ممکن است فرسایش تپه‌ها و کوه‌ها، اشکالی را به‌وجود بیاورد که هیبت همین مجسمه ابوالهول را ایجاد می‌کند. و ایده بعدی دانشمندان این است که بعد از اینکه این اشکال ایجاد شده‌اند، انسان‌ها تنها اشکال خارجی، مثل چهره و پاهای این موجود را روی همان تپه‌ها کنده‌کاری کرده‌اند. آنها که از فرسایش خاک به خوبی خبر داشته‌اند، برای اضافه کردن این جزئیات، از سنگ‌ها و صخره‌های سفت‌تر استفاده کرده‌اند و به همین‌خاطر است که این سازه‌ها، همچنان بعد از 4هزارو 500سال شکل و ظاهر خود را حفظ کرده‌اند.

چه خبر چیپی
خیلی واقعا کشف بود
اَی بابا یه (ابول) با یه (هول) دیگه اینقد هزینه خرج کردن در تاریخ برا فهمیدن داره!!!!
باز شلوغش کردی؟
زلزله
پس تمام فسیلهای دایناسورها هم کار خود بشره کلن تمام بشر تا به امروز سرکار بودن پس ..میگید دانشمند و محقق و فلان و بیسار هستید مرض دارید مگه
خواهش میکنم بیشترمطالعه کنید
یک سری فرضیات نه چندان دقیق که معلوم نیست مربوط به اصل خبر و خبرنگار است یا مربوط به تیم باستان شناسی. یعنی فرایس خاک و باد باعث شکل دهی این مجسمه شده است؟ آخر این چه فرضیه ای است؟؟؟؟
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست