بازدید 7319
۴

قیمت رسمی مرغ اعلام شد

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران، گفت: علت گرانی گوشت مرغ، مرغداری‌ها و نارضایتی آنان از نرخ مصوب بوده و کنترل این امر بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.
کد خبر: ۱۲۰۲۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱ 03 November 2023

 به گزارش تابناک، رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران گفت: متاسفانه اکنون مرغدار به قیمت دلخواه و ۸ هزار تومان بالاتر از نرخ مصوب، مرغ را می‌فروشد و مشکلی هم برایش به وجود نمی‌آید.
 

 مهدی یوسف‌خانی درخصوص دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ گفت: متاسفانه مرغداری‌ها نرخ مصوب فعلی (هر کیلوگرم مرغ ۷۳ هزار تومان) را قبول ندارند و مرغ زنده از مرغداری بالاتر از این نرخ ارائه می‌شود که همین امر باعث افزایش قیمت تمام شده نرخ کشتارگاه شده و نهایتا عرضه گوشت مرغ با افزایش قیمت روبرو می‌شود.

وی افزود: علت گرانی گوشت مرغ، مرغداری‌ها و نارضایتی آنان از نرخ مصوب بوده و کنترل این امر بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است. باید به اعتراضات توجه شده و بررسی شود، چرا مرغداران نرخ مصوب را قبول ندارند و تقاضای افزایش قیمت را دارند؟ خواسته برحق یا ناحق است؟ متولی این امر وزارت کشاورزی و سازمان جهاد استان‌ها هستند. باید به مشکلات و تقاضای مرغداران توجه کرده و بررسی‌های لازم را مبذول دارند. اگر این تقاضا برای افزایش قیمت صحیح است، تدابیر لازم برای حل آن را بیندیشند و اگر صحیح نیست، اجازه ندهند مرغدار به قیمت دلخواه مرغ را عرضه کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان مرغ و ماهی تهران گفت: متاسفانه اکنون مرغدار به قیمت دلخواه و ۸ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب، مرغ را می‌فروشد و مشکلی هم برایش به وجود نمی‌آید. اما کشتارگاه‌ها و واحد‌های صنفی به عنوان عمده فروش و خرده فروش که حلقه آخر هستند، مرتبا مشمول جرائم سنگین تعزیراتی و بازرسی می‌شوند. در این حوزه اخیر نظارت وجود دارد، ولی نظارت بر قیمت فروش مرغدار نیست.

وی در خصوص میزان تقاضای بازار گوشت مرغ گفت: تقاضای بازار بالا نیست و تقریبا با عرضه همخوانی دارد. چون تولید کنندگان به نرخ مصوبی که اردیبهشت سال ۱۴۰۲ توسط وزارت کشور اعلام شده، معترض هستند و تمکین نمی‌کنند. از همین روی، بالاتر از آن نرخ مرغ را عرضه می‌کند و برای قسمت‌های دیگر مانند کشتارگاه‌ها و واحد‌های صنفی که در ارتباط مستقیم با مردم هستند، مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
فقط حرف
متاسفانه مرغدار اکنون ..... متاسفانه متاسفانه متاسفانه چقدر ضعف مدیریتی . همش متاسفانه پس وزیر , ریس سازمان , مدیر عامل و غیره چکاره هستند سفره مردم را کوچک که هیچ , جمع کرده اید.این حقوقی که میگیرند برای چیست؟
چرا با وجود حجم بالای واردات نهاده های دامی با دلار 28 هزار تومان و یارنه بسیار بالای انرژی و نیروی کار بسیار ارزان نرخ مرغ داخل برابر و یا حتی بالاتر از نرخ مرغ در ترکیه و خارج از ایران است
رودرواسی نکنیدگرونش کنیدنتونیم بخریم همین الانم گرونه کاری کنیدهیچوقت نتونیم مرغ بخریم وبخوریم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست