بازدید 18534

آیا اسرائیل مستقیم با ایران وارد جنگ می شود؟

محمد صدر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید: اسرائیل می‌ترسد به صورت مستقیم با ایران بجنگد و می‌خواهد آمریکا را وارد این جنگ کند چرا که می‌داند بدون قدرت آمریکا توان مقابله با ایران را ندارد. هر چند که معتقد هستم که دولت بایدن هنوز در دام دولت نتانیاهو نیفتاده و خواهان رویارویی با ایران نیست.
کد خبر: ۱۲۰۲۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۷ 03 November 2023

به گزارش تابناک، محمد صدر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید: اسرائیل همیشه و همواره به دنبال آن بوده است که ضربه مهلکی به ایران وارد کند. به دلیل آنکه می‌داند امکان رویارویی نظامی با ما را ندارد به دنبال روشهای دیگری است.

روزنامه شرق با محمدصدر  تحلیل‌گر سیاسی گفت‌وگوی مفصلی انجام داده است که بخش کوتاهی از آن در ادامه می‌آید.


آیا اسرائیل با تحرکات فعلی اش می‌تواند پای آمریکا را به جنگ با ایران بکشاند ؟به نظر می‌رسد تهران و واشنگتن این روزها از هرگونه رویارویی مستقیم نظامی با یکدیگر اجتناب می‌کنند.

اسرائیل همیشه و همواره به دنبال آن بوده است که ضربه مهلکی به ایران وارد کند. به دلیل آنکه می‌داند امکان رویارویی نظامی با ما را ندارد به دنبال روشهای دیگری است. آنها از این موضوع آگاهی دارند که اگر اقداماتی که در عراق با هدف قرار دادن تأسیسات هسته ایش انجام دادند و با عدم واکنش صدام مواجه شدند را در قِبال ایران انجام دهند قطعا با شدیدترین برخورد ما مواجه می‌شود. واکنشی که مقدمات نابودی اسرائیل را فراهم می‌کند.

شاید شنیدن این موضوع برای شما جالب باشد« منشه امیر» (با نام ایرانی منوچهر ساچمه‌چی، روزنامه‌نگار ایرانی-اسرائیلی مقیم اورشلیم است. وی سردبیری بخش فارسی وبگاه وزارت امور خارجه اسرائیل را به عهده دارد.) در پاسخ به سؤالی در رابطه با قدرت حزب الله و میزان قدرت این نیروی مقاومت اظهار داشت که قدرت حزب الله صد برابر حماس است. حالا شما در نظر داشته باشید که قدرت ایران به عنوان اصلی ترین حامی این گروه مقاومت چقدر است؟

یعنی حزب الله یکی از نیروهای نیابتی ایران است که تا این اندازه قدرت دارد. اما در پاسخ به سؤال شما اسرائیل می‌ترسد به صورت مستقیم با ایران بجنگد و می‌خواهد آمریکا را وارد این جنگ کند چرا که می‌داند بدون قدرت آمریکا توان مقابله با ایران را ندارد. هر چند که معتقد هستم که دولت بایدن هنوز در دام دولت نتانیاهو نیفتاده و خواهان رویارویی با ایران نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۱
اسراییل حتی فبل از انقلاب اسلامی با ایران و ایرانی در حال جنگ بود
اونها هیچ وقت کینه و تنفرشون رو از ایرانی های پنهان نکردند
جنگ سخت نرم فرهنگی نظامی ترورو تحدید .... کاری نیست که نکرده باشند علیه تمدن ایران
کتابهای مقدسشون رو هم بخونید در باره کشتار ایرانیان چه نوشتند
در باره کشتار هامان
در باره چشن پوریم...
جنگ ایران با اسراییل حماقت است چون منافعی برای ایران ندارد
متاسفانه نه چون نمی‌خواهد ایران خاکش را به توبره بکشد
ایران هرگز وارد جنگ نشود، که اگر بشود، تلاش یک قرن برای تاسیس زیرساختها به باد خواهد رفت. چون اسراییل و امثالهم هیچ محدودیتی برای استفاده از انواع سلاحها برای خود قایل نیستند.
خواهشا یکی جواب بده. در حالیکه همه کشورهای عربی با این غاصب کنار آمدن. چرا ما باید۰۰۰۰؟ در این وضعیت اقتصادی. قبول اقا چمران. باید ب فکر بازسازی غزه باشیم؟ در حالی ک شهر ما ی کارخانه زباله سوز نداره؟ بعضی روستاها مدرسه و پل ندارن. بهتر نیست اول خودمان قوی بشیم بعدا ب فکر محو باشیم؟ لعنت بر جنگ و خرابی زندهباد صلح و ابادی
مهم اینه که ایران وارد جنگ با هیچکسی نمی شود. دلیلش را خودتان حدس بزنید.
اول اینکه ایکاش اسامی مجمع و رزومه آنها را منتشر کنید. چون هر روز چهره های جدیدی دیده می شوند که تاکنون برای عامه مردم ناشناخته بودند. دوم اینکه یک پیش بینی از اول انقلاب تاکنون که مسئولین رده بالا انجام دادند و درست از آب در آمده بگویید تا به این یکی ایمان بیاوریم. قبول ندارید نگاه کنید به وضعیت کشور که سال به سال در همه ابعاد بدتر شده
وایعا ما سرگیجه گرفتیم وزیر خادجه میگوید ایران هیچ نیروی نیابتی ندارد شاید صریحا از نیروهای نیابتی ایران در منطقه سخن میگوییم ما از کجا بدانیم کدامشون درسته تکلیف ما روروشن کنید
یه چیزی رو متوجه شدید همه منتطر جنگ ایران هستند چرا؟
چ جنگ بشه چ چنگ نشه ما دهه ۶۰ تی ها سوختیم بخدا قسم همینه
ایران قدرتمند تر از تمام کشورهاست و تمام نیروهای با جون و دل بخاطر ناموس و وطن خودشون میجنگن.. زنده باد ایران
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی