بازدید 14767
آخر هفته پرگل و درخشش تیم‌های فقیر مقابل پولدارها

هفته نهم جنجالی لیگ؛ باران آمد غول‌ها لغزیدند!/ توقف پرسپولیس و استقلال و شکست سپاهان با ۱۳ گل!

سه تیم کم بضاعت شمس‌آذر قزوین، ملوان انزلی و نفت آبادان با نمایش‌های جسورانه و شجاعانه مقابل استقلال، سپاهان و پرسپولیس، نتایجی غافلگیرانه رقم زدند تا بعد از مدت ها لیگ برتر، شاهد مسابقاتی پرگل و شگفتی‌های جذاب باشد. در این میان مصاحبه‌های زشت هنوز ادامه دارد!
کد خبر: ۱۲۰۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۹ 02 November 2023

هفته نهم جنجالی لیگ؛ باران آمد و غول‌ها لغزیدند! / توقف پرسپولیس و استقلال، و شکست سپاهان با ۱۳گل!

امروز، سه تیم متمول و مدعی قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران، در هفته نهم فصل بیست‌وسوم مقابل تیم‌های معمولی و ارزان‌قیمت تساوی یا شکست را پذیرا شدند.

به گزارش تابناک ورزشی؛ سه تیم کم بضاعت شمس‌آذر قزوین، ملوان انزلی و نفت آبادان با نمایش‌های جسورانه و شجاعانه مقابل استقلال، سپاهان و پرسپولیس، نتایجی غافلگیرانه رقم زدند تا بعد از مدت ها لیگ برتر شاهد مسابقاتی پرگل و شگفتی‌های جذاب باشد. در این میان مصاحبه‌های زشت هنوز ادامه دارد!

 

در روز بارانی و خنک پاییزی لیگ برتر، گرمای بازی‌های جذاب و مهیج لیگ برتر فوتبال، لذت تماشاگران و شگفتی تیم‌های میانه جدولی را در پی داشت. سپاهان اولین باخت را در لیگ داخلی تجربه کرد و استقلال و پرسپولیس در جدال صدرنشینی، هر دو با تساوی ۲ بر ۲ متوقف شده و امتیاز از دست دادند.

 

روزی که هافبک استقلال خواب بود؛ این شمس آذر را جدی بگیرید

در قزوین، تیم شگفتی ساز شمس آذر ـ که در دو هفته اخیر با پیروزی خارج خانه آن هم مقابل تراکتور و فولاد، همه توجهات را به سوی خود جلب کرده بود ـ نشان داد، این بردها اتفاقی نبود و اگر کسر چهار امتیاز در ابتدای فصل به دلیل تخلف در لیگ دسته اول نبود، شاگردان سختکوش و دونده سعید دقیقی اکنون در بالای جدول رقابت می‌کردند.

هرچند تیم شمس آذر با بک پنالتی عقب افتاد، میزان فشار و حملات این تیم روی دروازه مهمان صدرنشین تا حدی بود که بارها سیدحسین حسینی را به دردسر انداخت. خط هافبک استقلال در این مسابقه کامل تحت تاثیر میزبان بود و جنگ میانه میدان را واگذار کردند.

شمس آذر که با بمب روحیه در ابتدای نیمه دوم بازی را به تساوی کشاندند، روی یک اتفاق عجیب و اشتباه فردی سعید کریمی در پاس به دروازه بان، بر خلاف جهت و جریان بازی گل دوم را خورد، اما اعتماد به نفس تیم تازه صعود کرده به لیگ برتر آنقدر بالا بود که بار دیگر دروازه استقلال و حسینی را باز کرد؛ تیمی که در هشت هفته سه گل خورده بود، یکجا در قزوین دوبار دروازه اش باز شد.

شمس آذر شایسته بردن بود و اگر کمی خوش شانس بود، تیم نکونام را مغلوب می‌کرد و دومین باختش را رقم می‌زد.

 

چیزی که عوض داره، گله نداره! پرسپولیس مقابل نفت ۱۰نفره هم نباید می‌برد

در حالی‌که گل‌محمدی بارها نبودن تماشاگر را مانع نتیجه گیری ایده‌آل پرسپولیس قلمداد می‌کرد، حالا در آزادی مقابل تیم‌های پایین جدولی آن هم با یک یار بیشتر لنگ می‌زند.

پرسپولیس یک گل بسیار زیبای تاکتیکی و تمرین شده دریافت کرد؛ درست از جایی که نقطه قوت این تیم است؛ جایی که کنعانی‌زادگان مدافع ملی‌پوش و لاکچری سوارش را دارد. 

نیمکت نشین کردن شهاب زاهدی و بازی دادن به نبیل باهویی، در کنار غیبت ترابی و وحید امیری باعث شد، یحیی در خط هافبک به محمد عمری و مانورهای سرعتی اش دل ببندد. مشخص نیست اگر عمری نبود، کار تیم کند و بدون تمام کننده یحیی مقابل نفت ویسی به کجا می‌کشید.

پرسپولیس روی حرکت بچگانه مهاجم نفت، ۴۵ دقیقه مقابل حریف ۱۰نفره با یک بازیکن اضافه بازی کرد اما بازی مالکانه سرخپوشان هیچ ثمری در نتیجه بازی نداشت.

یک پنالتی اشتباه از صفایی روی هندی که به نظر خطا نبود، پرسپولیس را پیش انداخت اما در حالی که ثانیه های تا پایانی، نفت در لاک دفاعی فرو رفته بود، تاکتیک غلط گل محمدی باعث شد گل تساوی روی یک ضدحمله به ثمر برسد. البته توپ از خط دروازه کامل زده نشد، ولی مشابه اشتباهی که دو هفته پیش به نفع پرسپولیس رخ داد، این بار بلای جان یحیی شد و دو امتیاز در آزادی پرید.

 

مورایس و سپاهان روی دور باخت آسیایی و داخلی

تنها ۲۴ساعت بعد از اعلان خبر شکست سه بر صفر سپاهان با حکم کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا مقابل الاتحاد عربستان، کهکشانی های اصفهان، بار دیگر مقابل قوی سپید شمال دست‌ها را بالا بردند.

ملوان که به جای قوی سپید باید لقب گربه سیاه را مقابل سپاهان بگیرد، بعد از گرفتن قهرمانی فصل گذشته از مورایس با تساوی دقایق آخر، این بار در وقت اضافه اولین شکست این تیم را در لیگ بیست‌وسوم ـ آن هم در نقش جهان ـ رقم زد و لیگ را شوکه کرد.

ملوانان با مهدی تارتار، حسابی سرحال و قبراق هستند و انزلی امسال در پی ماجراجویی های بزرگتر خواهد بود. ملوان حالا بالاتر از تراکتور، سپاهان، مس رفسنجان، فولاد، ذوب آهن و آلومینیوم ایستاده است و با این فرم، برای هر حریفی دردسری بزرگ به شمار می رود.

این تیم با ملوان دو دهه اخیر، که اغلب برای سقوط نکردن می‌جنگید فرق دارد. در انزلی برای اولین بار نیمکت از سنت های محلی بندر انزلی فاصله گرفته و تیم از سرمربی بومی، به یک مربی کاربلد رسیده است.

در آن سو، اوضاع برای محمدرضا ساکت هر روز وخیم تر می‌شود. کار بیخ پیدا کرده و آن همه هزینه و بودجه فایده ای نداشته است. در آسیا هم کار صعود سخت شده و اگر باز هم با این مخارج نجومی، جامی گرفته نشود، مورایس و ساکت با هم رفتنی خواهند شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۵
منصفانه ترین قضاوت اینکه پنالتی استقلال هم بشکل عجیبی اعلام شد و به هیچ وجه پنالتی نبود ولی اخراج بازیکن صنعت نفت بسیار تعجب برانگیز بودحالا هدف داوران از این قضاوت ها چیست؟چطور با این قضاوت های عجیب غریب عدالت در این لیگ رعایت می شود؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
متاسفانه بدعت عجیبی در فوتبال ایران پایه گذاری شده است که همه تیمها تمام افعال و حرکتهای خودی را صحیح و قانونی و مال رقیب را خطا و غیر قانونی میدانند و داوران باید به نفع آنها سوت بزنند ! در بازی پرسپولیس و نفت شوت پرسپولیسی ها را مدافع نفت در حالی که درازکش روی زمین بود در میان دستهایش گرفت که پنالتی صحیح گرفته شد . در مورد اخراج بازیکن نفت داور ملزم به رعایت قوانین است حالا اگزرر بازیکنی بچه گانه و بی مورد خطایی را مرتکب شود نمی شود از خطا گذشت جلوگیری از شروع مجدد دروازه بان به هر شکلی خطا است بخصوص که در این جلوگیری دروازه بان به زمین هم بخورد کارت زرد صحیح بود و چون دومین کارت زرد بود اخراج هم قانونی !
سلام چرا نمی ‌پذیرید که اگه تیم های کم بضاعت ولی متکی به سرمایه انسانی اراده کنند از تیم ها و بازیکنانی که قیمت یک خودروی آنها چند ده میلیار د است سرترند در بازی نفت لطف داور اگر شامل حال پرسپولیس نمی شد که نتیجه در تهران بزرگ چیز دیگری بود اخراج غلط بازیکن نفت و پنالتی اشتباه این درحالی است که توپ کاملا از خط رد شد و گل نفت سالم بود
معمولا تیتر خبر باید طوری باشد که بتوان از روی ان محتوای خبر را متوجه شد الان ما نفهمیدیم استقلال باخته پرسپولیس باخته سپاهان 13 گل خورده یا نه؟
داور که چوب خشک نیست که بگذارد صنعت نفت، پرسپولیس را شکست دهد.
این همه داستان نوشتی آخرش ننوشتی که این 13 تا گل رو کی خورده کی زده دقیقا!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
به این نوع تیتر زدن میگن تیتر کلیک بایتی
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
معمولا روزنامه های زرد و سایتای خبری داغون بیشتر از تیتر کلیک بایتی استفاده می کنن تا رتبشونو ببرن بالا و سود بیشتری ببرن
تکرار و استمرار در بردن صحبت‌ها را تایید خواهد کرد. منتظر باشیم ببینیم این اتفاق می‌افتد یا حادثه ایی بود و تمام شد
توپ کاملا از خط دروازه قرمزها رد شده بود
ظاهرا دیروز تراکتور هم بازی داشته! اگر به تیم تراکتور که پر هوادارترین تیم آسیا است آلرژی ندارید حداقل یک خط هم از این بازی می نوشتید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
توی یک خبر دیگه اون رو هم نوشته. این خبر در مورد لغزش "غولها" بود. یعنی پرسپولیس و استقلال و سپاهان. انقدر توهم نداشته باشید
naser
| United States of America |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
ناشناس 9:35 تقصیر شما نیست پروپانگاندای صدا و سیما و رسانه های پایتخت شما را به اشتباه انداخته است صحبت از غولها بدون صحبت از تراختور شوخی بیش نیست. شاید هم معنی غول را نمی دانید!!! صحبت از غولهای کاغذی نیست.ا
ای کاش به اندازه یک دهم درامد فوتبالیست ها و افزایش درامد انان از جیب ملت تهیدست در ایران اخلاق و انسانیت هم رشد کرده بود به طوری که اینقدر شاهد منم منم های سرخابی ها و مربیان انها نباشیم
لامچری سوار رو خوب اومدی ؛ تابناک...!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست