بازدید 7202
واکنش اتاق ایران به صحبت وزیر صمت

برکناری «سلاح ورزی» و این همه حاشیه/ اتاق بازرگانی: هیچ صورت‌جلسه‌ای واصل نشده!

علی آبادی امروز درباره موضوع انتخابات اتاق بازرگانی گفت: نظر من، همان رأی جلسه شورای عالی نظارت بر انتخابات اتاق هست که اخیراً ابلاغ شد. در واکنش به این صحبت، اتاق ایران اعلام کرد: ابلاغیه‌ای از شورای عالی نظارت به اتاق ایران واصل نشده است!
کد خبر: ۱۲۰۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ 01 November 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ هشتم آبان ماه، برخی رسانه‌ها از ابلاغ مصوبه برکناری سلاح‌ورزی از سوی دبیر شورای‌عالی نظارت بر اتاق ایران خبر دادند. پس از این خبر نیز روز بعد یعنی نهم آبان ماه، سایت خبری وزارت صمت در پیامکی به خبرنگاران، اعلام کرد: انتخابات اتاق بازرگانی دوباره برگزار می‌گردد و نیز از ابلاغ مصوبه شورای عالی نظارت به اتاق بازرگانی و لزوم برگزاری مجدد انتخابات اتاق بازرگانی با قید فوریت خبر داد.

با اعلام این خبر از سوی وزارت صمت، مشخص شد که ابلاغ مصوبه برکناری حسین سلاح ورزی از ریاست اتاق بازرگانی، نهایی شده و سلاح ورزی باید از پارلمان بخش خصوصی کنار بکشد و اتاق ایران نیز برای برگزاری انتخابات جدید آماده شود.

حتی امروز نیز وزیر صمت، ابطال انتخابات اتاق بازرگانی را تأیید کرد و در پاسخ به خبرنگار تسنیم که درباره سرانجام ماجرای انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی و برکناری سلاح‌ورزی پرسید، گفت: نظر من همان رأی شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی هست که به تازگی ابلاغ شده است.

یک برکناری و این همه حاشیه؛ اتاق بازرگانی: هیچ صورت‌جلسه‌ای واصل نشده است!

سکوت دو روزه اتاق، شکسته شد

در حالی که پیش از این بارها موضوع برکناری سلاح ورزی مطرح و بلافاصله از سوی شخص سلاح ورزی و رسانه اتاق بازرگانی تکذیب شده بود، این بار خبری از واکنش برای تکذیب نبود تا اینکه پس از حدود ۴۸ ساعت، اتاق بازرگانی ایران در سایت خود اعلام کرد: ابلاغیه‌ای از شورای عالی نظارت به اتاق ایران واصل نشده است.

در متن اطلاعیه اتاق بازرگانی آمده است: «پیرو خبر منتشر شده در خبرگزاری‌ها به نقل از وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت در خصوص ابلاغ صورت‌جلسه‌ای- با محتوای نامشخص، احتمالاً با تنظیم خارج از جلسه و امضای دست‌گردان- از شورای عالی نظارت بر اتاق ایران، تاکنون یعنی ساعت ۱۵ روز چهارشنبه مورخ ۱۰ آبان‌ماه هیچ صورت‌جلسه‌ای به اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران واصل یا ابلاغ نشده است.»

به نظر می‌رسد، چالش برکناری سلاح ورزی همچنان ادامه داشته باشد، چون پیش از این در تاریخ دوم آبان ماه، خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت به خبرنگاران گفته بود: مصوبه‌ای داشتیم که تاکید بر وجهه غیرقانونی بودن رییس اتاق بازرگانی است و امضا‌های لازم برای مصوبه هیات عالی نظارت انجام شده و من هم امضا کردم؛ البته همه اعضا باید این مصوبه را امضا کنند و به محض نهایی شدن، آقای علی‌آبادی به عنوان رئیس شورای نظارت بر انتخابات، اتاق نتیجه را اعلام خواهند کرد.

هرچند در واکنش به صحبت‌های خاندوزی، اتاق بازرگانی در اطلاعیه‌ای جنجالی بیان داشت: چنانچه اظهارات وزیر اقتصاد درباره امضای صورت‌جلسه‌ای برای ابطال انتخابات هیات‌رییسه اتاق ایران با امضای هر چهار عضو دولتی این شورا صحت داشته باشد، کماکان به‌ منزله پایان کار حسین سلاح‌ورزی در اتاق ایران نخواهد بود، زیرا اولاً تهیه و امضای صورت‌جلسه و تصمیم‌گیری به اسم شورای عالی نظارت، خارج از جلسه وجاهت قانونی ندارد و در ثانی اتاق ایران، شکایت خود را در مراجع صالحه پیگیری خواهد کرد.

گفتنی است، اتاق ایران کمتر از یک هفته قبل، در خصوص شکایتی مشابه درباره صحت فرآیند‌های انتخابات، از دادگاه رأی تأیید گرفته است؛ بنابراین، معلوم نیست، چرا در شرایطی که شورای عالی نظارت، رییس و سخنگو دارد، وزیر اقتصاد، شتاب‌زده به انتشار چنین خبر و اظهاراتی نادرستی مبادرت کرده است!

وزارت صمت هم اطلاعیه جدید صادر کرد

وزارت صمت پیرامون مصوبه شورای‌عالی نظارت در خصوص برگزاری دوباره انتخابات اتاق بازرگانی،‌ صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اطلاعیه‌ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «با عنایت به ابهامات و ایرادات وارده نسبت به انتخابات اخیر هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و تذکرات واصله از سوی نهادهای نظارتی نسبت به صلاحیت احدی، از منتخبان و با لحاظ اختیارات شورای‌عالی نظارت، در جلسه اخیر شورای مزبور با استناد به عدم تایید صلاحیت فرد منتخب مزبور، جریان انتخابات صرفا نسبت به شخص یاد شده، باطل اعلام می‌شود. لذا اتاق بازرگانی می‌بایست در اولین فرصت و از طریق هیات نمایندگان جهت تعیین فرد جایگزین، انتخابات مجدد برگزار کند.»

یک برکناری و این همه حاشیه؛ اتاق بازرگانی: هیچ صورت‌جلسه‌ای واصل نشده است!



حال باید منتظر ماند و دید که سرانجام  ابلاغیه شورای عالی نظارت، مبنی بر برکناری سلاح ورزی به اتاق ایران واصل خواهد شد یا خیر؟! 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۵
اینقدر لابی پر قدرت که دولت از پسش بر نمییاد ؟
اونجا چه خبرهایی هست که دوست دارن بمونن ؟؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
لابی نداره ولی اخلاقی مثل یه بچه است رفته تو اون فاز. فامیلش تو اتاق هم همینطوره مثل همین رفتار رو داشت و قهر میکرد
دقیقا متوجه نشدیم این اقای سلاحورزی کیه که دوسه ماهه که سرخبر عزل ونصبش هیاهو است هرروز چندمطلبی در تابناک هم راجع بهش منتشرمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
هییچ کس نیست فقط یه حموم قدیمی رو رستوران کرده ور یه معندن رو با ماهی 900 هزار تومن اجاره کرده و بس!
چرا اتاق بازرگانی مقابل قانون کشور گردنکشی می کند ما به یک خلخالی نیاز داریم تا مانند اول انقلاب اموال حرام را مصادره کند و خون تازه ای در رگهای انقلاب و مردم مستصعف جاری کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
ما که قطعا از ایشان خوشمان نمی آید ولی تو بیشتر به یکم شعور و دانش احتیاج داری
شما که مریض بشی دنبال دکتر حاذق میکردی یا دکتر مومن ،
خوب برای این سازمان هم بایستی بهترین را انتخاب کرد .
مگر به این راحتی ها از منافع پرسود اتاق بازرگانی میگذرند. بارها به مسئولین گفته ام و باز هم میگویم به دلیل اینکه برخی از متخلفان به شدت مادی و پول پرست شده اند، به خصوص در مسائلی که پای سودهای نجومی در میان باشد به هیچ وجه با زبان خوش منصب و موقعیت خود را رها نمیکنند. در اینجور مواقع باید احترام گذاشتن به آنها را کنار گذاشت و بدون توجه به بازیهای رسانه ای و بازی با الفاظ مثل حمایت از بخش خصوصی و تحمل مخالف و غیره، به روش قهری آنها را از میزشان برکنار کرد.
فاتحه بخش خصوصی خوانده شد ، تنها امید اینکه سکوت اعضا اتاق آتش زیر خاکستر باشه
یکی از هزاران کم شد !
واقعا فکر کردید آقای علی آبادی مپنا را از زمین به آسمان هفتم برده. خیال برتان داشت با یکی دو کلمه که باید صادرات محور باشیم و من فقط وزبر التماس هستم و خودرو برقی و واردات خودرو و ... شخصیت جدیدی وارد شده؟ خیر ...
واقعا عطش قدرت این جماعت تشنه قدرت رو کور کرده ، ۸ سال دوره روحانی از قدرت دور بودن بد جوری تشنه شدند ، حالا که تمام ارکان رو در دست گرفتین حالا چی میخاین ؟؟؟؟؟
صورتجلسه ی محرمانه نداشتیم که ظاهراً اینهم ابداع شد.
صورتجلسه ای که به سایر اعضای حاضر در جلسه قابل نشان داده شدن نیست.!!!
آقای سلاح ورزی رای آورده و شده رئیس آن اتاق حالا چون همفکر شما نیست باید زمینش یزنید؟آقای رئیسی آن همه شعار فراجناحی چی بود دادید
من نه فامیل سلاح ورزی هستم و نه حتی یکبار ایشان را دیده ام. اما حتم دارم که آقایان و صاحبان قدرت از ایشان راضی و خشنود نیستند و فرد مورد پسندی را در آب نمک خوابانده اند تا جایگزین ایشان کنند. در واقع دولت محرومین با شعار حمایت از بخش خصوصی در حال نابودی تتمه بخش خصوصی است. عشق قدرت و تمامیت خواهی چه کارها که نمی کند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست