بازدید 1656

یونیسف: غزه به گورستان کودکان تبدیل شده است

صندوق کودکان ملل متحد با هشدار درباره افزایش روزانه تعداد شهدای کودک در غزه، گفت این منطقه به گورستان کودکان تبدیل شده است؛ کودکان در غزه نه تنها بخاطر حملات هوایی بلکه به دلیل نبود مراقبت‌های پزشکی مورد نیاز جان خود را از دست می‌دهند.
کد خبر: ۱۲۰۱۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲ 31 October 2023

صندوق کودکان سازمان ملل یا یونیسف سه‌شنبه (۳۱ اکتبر، نهم آبان) نسبت به تعداد فزاینده قربانیان کودک در نوار غزه هشدار داد.

به گزارش «تابناک»، جیمز الدر، سخنگوی یونیسف در یک نشست مطبوعاتی سازمان ملل در ژنو با ابراز تاسف از این که تلفات کودکان در غزه از سه هزار و ۴۵۰ نفر فراتر رفته، گفت: بزرگترین ترس ما درباره (افزایش) تعداد کودکان کشته شده از ده‌ها به صد‌ها و هزاران نفر تنها در طول دو هفته تحقق یافت.

وی افزود: حیرت‌آور این که این اعداد هر روز به طور قابل توجهی افزایش می‌یابد. غزه به گورستان کودکان تبدیل شده است. برای هر کسی دیگری هم زندگی در جهنم است.

الدر درخواست یونیسف برای آتش‌بس فوری و دسترسی به تدارکات بشردوستانه در غزه را تکرار کرد و گفت: کودکان در غزه نه تنها بخاطر حملات هوایی بلکه به دلیل نبود مراقبت‌های پزشکی مورد نیاز جان خود را از دست می‌دهند.

او گفت «تهدید‌ها علیه کودکان فراتر از بمب است» و تاکید کرد آب و تروما (آسیب روحی و روانی) از دیگر تهدیداتی است که ساکنان غزه با آن مواجه هستند. به گفته این مقام سازمان ملل، بیش از یک میلیون کودکِ غزه با بحران آب روبرو هستند، «بنابراین، مرگ‌ومیر کودکان در اثر کم آبی، بخصوص مرگ نوزادان به این دلیل تهدیدی رو به رشد است».

یونیسف: غزه به گورستان کودکان تبدیل شده است

وزارت بهداشت غزه امروز سه‌شنبه اعلام کرد تعداد شهدای نوار غزه در پی حملات رژیم صهیونیستی به ۸۵۲۵ نفر رسیده که ۳۵۴۲ تن آن‌ها کودک و ۲۱۸۷ نفرشان زن هستند.

امروز همچنین «فیلیپ لازارینی» رئیس آژانس ویژه امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هشدار داد آتش‌بس فوری در غزه به مسئله مرگ و زندگی برای میلیون‌ها نفر تبدیل شده است. این مقام سازمان ملل تاکید کرد کاروان‌های کمکی که در روز‌های اخیر از طریق گذرگاه رفح از مصر وارد غزه شده‌اند، در مقایسه با نیاز‌های بیش از دو میلیون نفری که در غزه در حصر هستند، ناچیز است.

به‌رغم نسل‌کشی تل‌آویو در غزه و وضعیت وخیم انسانی این منطقه، کشور‌های غربی از جمله آمریکا و انگلیس از حمایت از آتش‌بس با این بهانه که توانایی رژیم صهیونیستی در دفاع از خود را مختل می‌کند، خودداری کرده‌اند.

آن‌ها مدعی هستند در عوض برای توقف بشردوستانه به منظور رسیدن کمک‌ها به غزه تلاش می‌کنند. در میانه حمایت‌های غرب از جنایات رژیم موقت صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» شب گذشته گفت اسرائیل آتش‌بس را نمی‌پذیرد، زیرا به معنی تسلیم شدن در مقابل حماس است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست