بازدید 2329

چه زمانی نیاز به اسلیو معده داریم

کد خبر: ۱۲۰۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ 30 October 2023

امروزه در خصوص جراحی لاغری زیاد می‌شنویم و شاهد تاثیر مثبت و ایمن بودن آن بوده‌ایم؛ اما به همه افراد برای لاغری توصیه نمی‌شود. دکتر محمد جواد باقری متخصص اسلیو معده در این خصوص می‌گوید:

همه افرادی که اضافه وزن دارند همیشه کاندیدای مناسبی برای جراحی لاغری نیستند. ابتدا بیمار باید قبل از مراجعه برای انجام جراحی لاغری تلاش خود را برای لاغری به روش‌های غیر جراحی کند.

تنها در صورتی که بیمار با هیچ یک از روش رژیم غذایی و تمرینات ورزشی موفق به کاهش وزن نشده‌ است، برای بررسی بیشتر باید به مطب مراجعه کند.

در ادامه افزودند: BMI یا شاخص توده بدنی بیمار اندازه‌گیری می‌شود، در صورتی که پس از محاسبه عدد بالایی را به دست آوردیم در ادامه بررسی‌های دیگر برای وضعیت عمومی بیمار جهت انجام جراحی انجام می‌گیرد.

به‌طور مثال افرادی که شاخص توده بدنی بالای 40 داشته باشند، به عنوان چاقی مفرط تشخیص داده می‌شوند و نیاز به انجام جراحی لاغری برای کم کردن وزن خود دارند.

همچنین افرادی که شاخص توده بدنی بین 35 تا 40 همراه با بیماری‌هایی ناشی از بیماری چاقی مانند فشار خون بالا دارند نیز کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی لاغری هستند.

دکتر محمد جواد باقری در خصوص آزمایشات قبل از عمل بیان کردند: پس از اندازه‌گیری شاخص توده بدنی به مرحله انجام آزمایشات قبل از عمل میرسیم که در این مرحله اگر نتایج آزمایشات مورد نیاز نتایج قابل قبولی را نشان دهد، در نهایت نوع مناسبی از جراحی لاغری از جمله بای پس یا اسلیو معده به بیمار پیشنهاد خواهد شد.

نکته‌ای که دکتر محمد جواد باقری درباره اسلیو معده یا بای پس معده به بیماران گوشزد می‌کند: تصور بسیاری از بیماران این است که تنها با انجام این عمل جراحی می‌توانند به وزن ایده‌آل خود برسند.

با وجود اینکه عمل جراحی لاغری از جمله اسلیو معده بسیار کمک‌کننده است؛ اما تنها بخشی از روش کمک‌کننده برای لاغری است.

بخش دیگر این مسیر برای رسیدن به وزن ایده‌آل، خود شما هستید که باید به توصیه‌های ذکر شده پس از عمل توجه داشته باشید و به خوبی به آن موارد عمل کنید تا در نهایت شاهد نتایج چشمگیر باشید.

دکتر باقری در خصوص انجام اسلیو معده افزود: از آنجایی که این جراحی از حساسیت بالایی برخوردار است، مهارت بالای جراح را می‌طلبد که انتخاب پزشک متخصص با مهارت و تجربه نکته کلیدی است که باید به آن توجه داشته باشید.

بیماران باید انتظارات واقع بینانه از جراحی داشته و برای مراقبت‌های پس از جراحی همکاری لازم را داشته باشند تا در نهایت به راحتی و کاملا ایمن تحت نظر پزشک وزن کم کنند.

بیماران باید قبل از مراجعه به مطب این موارد را در نظر بگیرند و در صورت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره به صورت حضوری مراجعه کنند تا در نهایت بسته به شرایط هر فرد تصمیم گیری شود که آیا متقاضی عمل، شرایط لازم برای جراحی را دارد یا خیر؟

https://doctor-bagheri.com/

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری