بازدید 3143
۹

صادرات نفت ایران به چین رکورد زد

موسسه کپلر از روند رو به رشد صادرات نفت ایران و رکوردشکنی در عرضه نفت این کشور به چین خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۷ 29 October 2023


به گزارش«تابناک» به نقل از موسسه کپلر، روند صادرات نفت ایران رو به رشد بوده و ساختار تحریم‌ها در آستانه فروپاشی کامل قرار دارد.

براساس این گزارش، در ماه جاری میلادی، ایران روزانه 1.8 میلیون بشکه نفت به چین صادر و رکوردی تاریخی را ثبت کرده است. 

آمار مؤسسه کپلر نشان می دهد که متوسط صادرات روزانه نفت ایران به چین در 10 ماهه سال‌جاری میلادی، یک میلیون و ۲۳۵ هزار بشکه بوده که 84 درصد بیشتر از دوره مشابه پارسال است.

گفتنی است که ایران در ماه اکتبر پس از روسیه، بزرگترین صادرکننده نفت به چین بوده و حتی با اختلاف چشمگیری عربستان را نیز پشت‌سر گذاشته است.

برآوردها بر این است که صادرات نفت ایران در مقایسه با پاییز گذشته 2 برابر شده است.

صادرات نفت ایران به چین رکورد زد

پیش‌ از این نیز مؤسسه کپلر در گزارشی از صفر شدن ذخایر نفتی شناور روی آب ایران خبر داده بود.

اما مهمترین عامل جهش صادرات نفت ایران عمدتاً به خاطر حجم عظیم ذخایر نفت روی آب بوده است.

همایون فلکشاهی عضو مؤسسه کپلر در صفحه توئیتر خود نوشت: ایران در ماه اکتبر به لطف کاهش گسترده ذخایر نفت‌خام از انبارهای شناور، از عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تأمین‌کننده نفت دریایی چین پیشی گرفته است. روسیه با احتساب جریان‌های انتقال نفت از خط لوله در رتبه اول باقی مانده است.
صادرات نفت ایران به چین به بیش از 8/1 میلیون بشکه در روز یک رکورد جدید است. از پنج سال پیش که تحریم‌های امریکا دوباره اِعمال شدند، نفت خام ایران با آنچه «ناوگان تاریک» نامیده می‌شود (و متشکل از نفتکش‌هایی است که اغلب کهنه و بیمه‌نشده هستند و فرستنده‌ها را غیرفعال می‌کنند تا شناسایی نشوند) برای معدود خریداران باقیمانده ارسال می‌شود.

در همین حال، در پی افزایش صادرات نفت ایران به چین، رویترز مدعی شد که تخفیف بالای ایران منجر به فروش نفت شده است و عدم‌النفع ایران از تخفیف در 9 ماهه سال 2023 را معادل 4.2 میلیارد دلار اعلام کرده‌اند. رویترز درباره ادعای خود سندی منتشر نکرده است.

 

 

اطلاعات آنلاین

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۹
کاش قیمت فروش هم اعلام میشد ....
این صادرات چرا تاثیرش رو زندگی مردم دیده نمیشه؟
برگ زررینی از صادرات نفت با تخفیف بالا به کشور دوست و برادر چین
پولش کجا رفت؟
داریم ذخایر رو میدیم بدون تاثیری روی رفاه مردم داشته باشه .یا پولش رو نمی گیریم یا مجانی میدیم یا پولش حا های دیگه میره و یا آمار الکی هست.خلاصه تاثیری رو سفره مردم نداره و این صادرات بدرد مردم نمی خوره
منظورتون حراج نفت با نصف قیمت به چینه که پولش رو هم نمی ده؟؟؟؟؟
سندی ارائه نداد؟ دنبال سندی؟؟؟؟؟؟؟ واقعا وقتی در این مورد خبر مینویسی خبرنگار به بچه و اطرافیانت فکرم میکنی که خب فردا ما افتادیم مردیم.... بچه هامون با فروش چی و به چه قیمتی قراره چجور زندگی کنن؟؟؟ واقعا یکبارم فکر کردی یعنی چی اینها که میگن به رقم تخفیف های بالا و عطش چین بر برادری با ایران و خرید بالای نفت ایران علتش چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کو پولش
البته مفتی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست