خبر خوش مجید عشقی برای بازار سرمایه

رئیس سازمان بورس امروز در حاشیه همایش گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل در سازمان بورس در جمع خبرنگاران خبری خوش را اعلام نمود، همچنین درباره تعطیلی بورس تهران نظراتی ارائه نمود.
کد خبر: ۱۲۰۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰ 28 October 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، مجید عشقی امروز(شنبه) در حاشیه همایش پدافند غیرعامل اظهار کرد: به دنبال پرداخت هزار میلیارد تومان از طریق صندوق توسعه ملی به سازمان بورس، صندوق بر اساس تعهد قانونی خود تا پایان سال جاری ۶۰۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به بازار سرمایه تزریق خواهد کرد.

توضیحات عشقی درباره ریزش بیش از ۵۰ هزار واحدی شاخص کل بورس در روز جاری

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سوال ریزش های اخیر شاخص بورس که تا ۴۰ هزار واحد کاهش یافته است، بیان کرد: دلایل متعددی باعث نوسانات بازار سرمایه شده که یکی از این عوامل ریسک سیاسی و شرایط ریسک سیستماتیک بوده است که بازار عکس العمل منفی نشان داده و مباحث دفعات قبل هم تکرار شده که به طور قطع کنترل می شود.

بورس ایران تعطیل می شود؟

وی افزود: بورس استانبول سوم آبان پس از افت ۵ درصدی به دلیل نگرانی از گسترش جنگ در خاورمیانه تعطیل شد. درباره تعطیلی بورس ایران در این شرایط باید در شورای عالی بورس تصمیم گیری شود.

ارتقا زیرساخت ها در دستور کار

وی خاطرنشان‌کرد: بازار سرمایه در حال حاضر میزبان بالای ۶۰ میلیون سهامدار است که در ابزارهای مختلف سرمایه گذاری کرده‌اند. این افراد شامل نزدیک به ۵۰ میلیون سهامدار عدالت بوده، ۱۰ میلیون سهامدار مستقیم در این بازار حضور دارند و حدود ۷۰۰ شرکت سهام خود را در بازار سهام عرضه کردند.

عشقی اظهار داشت: بازار سرمایه به دلیل نقش حیاتی خود در اقتصاد، نیازمند همکاری همه جانبه در بحث سامانه ها و زیر ساخت‌ها است و در این حوزه نیز همکاری های خوبی با سازمان پدافند غیر عامل داشتیم

رئیس سازمان بورس بیان‌داشت: در روزهای عادی حدود ۲۰۰ هزار نفر و در زمان‌های غیرمعمول حدود ۶۰۰ هزار نفر در این بازار معامله انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه به‌طور معمول به صورت هفتگی مسائل حوزه سایبری را بررسی می‌کنیم، ادامه‌داد: با مشکلاتی همچون حملات سایبری مواجه هستیم که برای دفع این مسائل باید زیر ساخت های خود را ارتقا دهیم، در این راستا نیز همکاری‌های مناسبی با سازمان‌های مربوطه انجام شده است.

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار