بازدید 2756
۱

امیرعبداللهیان نیویورک را ترک کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای رایزنی های بین المللی درباره فلسطین به آمریکا سفر کرده بود، لحظاتی پیش نیویورک را ترک کرد.
کد خبر: ۱۲۰۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷ 28 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، وزیر خارجه ایران که شامگاه چهار شنبه به وقت محلی به نیویورک سفر کرده بود، پس از رایزنی های بین المللی درباره تحولات منطقه و سرزمین های اشغالی فلسطین و نوار غزه و سخنرانی در نشست فوق العاده مجمع عمومی سازمان ملل درباره فلسطین، جمعه شب به وقت محلی این شهر را ترک و عازم ایران شد.

وزیر امور خارجه ایران در این سفر کوتاه خود که کمتر از سه روز بطول انجامید، علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل و دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، دیدارهای دوجانبه و چند جانبه ای درباره آخرین وضعیت منطقه و سرزمین های اشغالی فلسطین داشت.

مجمع عمومی سازمان ملل عصر جمعه به وقت محلی قطعنامه پیشنهادی کشورهای عربی در مورد درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی را تصویب کرد و خواستار آتش‌بس بشردوستانه فوری و توقف خصومت‌ها در غزه شد.

به گزارش ایرنا، این قطعنامه با ۱۲۰ رای موافق در مقابل ۱۴ رای مخالف و ۴۵ رای ممتنع به تصویب رسید و آمریکا به این قطعنامه رای منفی داد.

این قطعنامه در مجمع عمومی پس از آن تصویب شد که شورای امنیت چهار بار برای تصویب قطعنامه تلاش کرده بود اما موفق نشد.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن پیش از رای گیری در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که رای مخالف به این قطعنامه «به معنای تایید این جنگ و کشتار بی‌رحمانه» است.

وی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: میلیون‌ها نفر به هر جلسه رای‌گیری نگاه می‌کنند. تاریخ در این باره قضاوت خواهد کرد.

در حالی که نگرانی‌ها درباره گسترش جنگ افزایش یافته است، مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه خود بر «اهمیت جلوگیری از بی‌ثباتی بیشتر و تشدید خشونت در منطقه» تاکید کرد.

این مجمع همچنین از «همه طرف‌ها خواست خویشتنداری حداکثری داشته باشند و همه آنهایی که بر طرفین نفوذ دارند می‌خواهد که برای تحقق این هدف تلاش کنند.»

قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل همچنین «هر گونه تلاش برای انتقال اجباری غیرنظامیان فلسطینی را قاطعانه رد می‌کند.»

قرار است شورای امنیت سازمان ملل نیز دومین قطعنامه پیشنهادی برزیل را درباره اوضاع فلسطین بررسی کند. قطعنامه پیشنهادی قبلی برزیل از سوی آمریکا وتو شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
مذاکرات پنهانیش را انجام داد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی