بازدید 4528
۷

سفر امیرعبداللهیان به آمریکا برای رایزنی درباره غزه

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پی افزایش درگیری‌ها میان فلسطین و اسرائیل و احتمال تشدید این بحران منطقه ای، به منظور رایزنی های بین المللی وارد نیویورک شد.
کد خبر: ۱۲۰۰۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۲ 26 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دولت سیزدهم شامگاه چهارشنبه به وقت محلی در ادامه رایزنی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران وارد فرودگاه جان اف کندی نیویورک شد و مورد استقبال امیرسعید ایروانی سفیر و دیپلمات‌های ارشد ایران در سازمان ملل قرار گرفت.

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بیشتر از یک ماه پیش به منظور شرکت در هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، سفری هفت روزه به نیویورک و حدود ۴۳ برنامه داشت که ۳۴ مورد آن دیدار با همتایان و برخی مقامات از جمله دیدار با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل بود که در این دیدارها، درباره برخی از چالش‌های موجود جهانی و منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

عملیات طوفان الاقصی از سوی گروه‌های مقاومت فلسطین وارد بیستمین روز خود شده و رژیم اسرائیل در پی تلافی این حملات غافلگیر کننده، بمباران نوار غزه را آغاز کرده و گردان‌های القسام نیز در پاسخ، تل آویو را موشک باران کردند.

دفتر اطلاع رسانی حماس در نوار غزه اعلام کرده است از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) گذشته، بمب افکن‌های رژیم صهیونیستی به طور میانگین در هر کیلومتر از خاک غزه ۳۳ تن مواد منفجره بر سر مردم غزه ریخته‌اند.

در پاسخ به بمباران‌های بی وقفه غزه از سوی بمب افکن‌های رژیم اسرائیل با بمب‌ها و تسلیحاتی غربی به ویژه آمریکا، گروه‌های مقاومت در عراق و سوریه نیز به سراغ پایگاه‌های آمریکایی در این دو کشور رفته اند و به بنا بر اعلام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پایگاه‌های آمریکایی‌ها، ۱۲ بار در عراق و سوریه میزبان ده‌ها راکت مقاومت بوده است.

حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب در نامه‌ای به «ولکر تورک» کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، ضمن محکوم کردن نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر مردم فلسطین توسط رژیم صهیونیستی، تاکید کرد از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازوکارهای حقوق بشری سازمان ملل انتظار دارد برای توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی اقدام کرده و حاکمان این رژیم را به دلیل جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی پاسخگو نمایند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این نامه با اشاره به تجاوز رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین در نوار غزه برای دومین هفته متوالی که منجر به شهادت و جراحت هزاران غیر نظامی فلسطینی از جمله زنان و کودکان و تخریب ساختمان‌های مسکونی، تأسیسات غیر نظامی، زیر ساخت‌ها، بیمارستانها، مدارس، عبادتگاه‌ها و مراکز سازمان ملل متحد شده است، تاکید کرد، اظهارت مقامات رژیم اسرائیل همراه با حملات گسترده و سیستماتیک نیروهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه نشان می‌دهد که این یک کارزار برای نسل کشی مردم فلسطین است.

امیر عبداللهیان افزود: حملات رژیم صهیونیستی به شدتی رسیده است که نشان می‌دهد هدف، کشتار جمعی مردم فلسطین در غزه است. در آخرین آمار، بر اساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل، تخمین زده می‌شود که بیش از ۷۰۰ کودک در غزه کشته و ۲۴۵۰ کودک دیگر از زمان آغاز جنگ در هفتم اکتبر مجروح شده‌اند.

وزیر امور خارجه ایران در نامه خود به کمیسر عالی حقوق بشر تاکید کرد، کوچ اجباری مردم فلسطین توسط رژیم اسرائیل و ورود نیروهای این رژیم به غزه برای «پاکسازی قومی» در تضاد فاحش با حقوق بین‌الملل می‌باشد.فلسطینی‌ها در هیچ کجای غزه امنیت ندارند، زیرا رژیم اسرائیل «محاصره کامل» را بر این منطقه کوچک تحمیل کرده و آب، غذا، سوخت و برق را به طور غیر قانونی قطع کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷
وزیر امور خارجه چرا به سرزمین دولت متخاصم رفته!؟
چرا نظم جهانی دولت متخاصم را برسمیت می شناسید!؟ این همکاری با اهداف جهانی دولت متخاصم نیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
شایدوزیرامورخارجه ومسئولین ما به این نتیجه رسیدند که باروسیه وچین آبی گرم نمیشود چون هردواینها سربزنگاه ماراتنها خواهند گذاشت وازآن گذشته دوستی وروابطشان باما صرفاًوتماماًبدون توجه به مصلحت ما فقط برای منافع خودشان است مثل دلخورکردن دوست قدیم ما اوکراین وخدای نخواسته اگراتفاقی بیافتد فی الفور ماراترک‌ میکنند لذا سفر وزیر امورخارجه به نیویورک ویافتن راه هائی برای تلطیف کردن اوضاع بمراتب بهتر ازدوستی یکطرفه باهمسایه شمالی است چیزی که همه همسایگانمان متوجه شده اند البته این نظر مانیست نظر ما بادوستان مروت و بادشمنان مدارا وعلاج واقعه کردن قبل ازوقوع آن است حتماًدولت مردان محترم ما ازماکم فهم هابهترمیفهمند
خیلی ادم های خوبی هستند که شمارا راه دادند بیایی
چرا تا اینا رو ول میکنند سر از آمریکا در میارن،چه خبره تو این کشور استکبار ؟
رفته به کشور متخاصم،جالب برای مردم کشور حکم های صادر می کنن به بهانه رابطه با کشور متخاصم ولی مسؤلین کشور چپ وراست علاقه دارند برن کشور متخاصم
رفته بگه بابا دست بردارید -ما هرچه گفتیم شعار بود - شوخی هم سرتان نمیشود؟
سیاست پذر مادر ندارد .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی