بازدید 1985
۱

بررسی صلاحیت داوطلبان مجلس ظرف ۲ هفته

هیات‌های اجرایی باید مراقبت کنند و بدون هیچ حب و بغضی نظر مراجع رسمی و قانون را مدنظر قرار دهند.
کد خبر: ۱۲۰۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳ 27 October 2023

به گزارش تابناک، وزیر کشور اعلام کرد: هیات‌های اجرایی انتخابات مجلس تشکیل شده است و پس از اعلام نظر مراجع رسمی ظرف ۱۰ روز، هیات‌های اجرایی هم ظرف دو هفته باید صلاحیت داوطلبان را بررسی کنند.


 نشست ستاد انتخابات استان مرکزی روز پنجشنبه به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور و با حضور استاندار مرکزی، رئیس ستاد انتخابات استان، رؤسا و اعضای کمیته‌ها برگزار شد و وحیدی با اشاره به پایان فرآیند ثبت‌نام قطعی داوطلبان انتخابات مجلس، گفت: هیات‌های اجرایی نقش مهمی دارند که باید با عمل به مر قانون و در کمال انصاف و دقت کار را دنبال کنند.

وزیر کشور اضافه کرد: هیات‌های اجرایی باید مراقبت کنند و بدون هیچ حب و بغضی نظر مراجع رسمی و قانون را مدنظر قرار دهند.

وحیدی اذعان داشت: براساس قانون علاوه بر موضوع اخذ استعلامات، بررسی محلی نیز جزو وظایف هیات‌های اجرایی است که باید با حفظ کرامت و آبروی داوطلبین، امانت و محرمانگی انجام گیرد.

وزیر کشور ادامه داد: مرحله حساسی را در پیش داریم و بحث آبروی افراد و امانت نظام که باید هر دو را برابر هم در نظر بگیریم و مراقبت کنیم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: در این مرحله هیات‌های اجرایی نقش مهمی دارند که باید با عمل به مر قانون و در کمال انصاف و دقت صلاحیت‌ها را بررسی کنند.

وحیدی در این نشست با بیان اینکه انتخابات در کشور ما یک مسئله واقعی نه یک مسئله نمایشی است، گفت: مسئله انتخابات آن‌قدر مهم است که ما خودمان با موضوع مشارکت نسبت مستقیمی برقرار کرده‌ایم، هر نظامی چنین ریسکی را نمی‌کند و این اهمیت نقش مردم در نظام اسلامی و بیانگر مردم سالاری دینی است.

وی ادامه داد: از صمیم قلب به حضور و نقش مردم اعتقاد داریم چراکه هیچ کشوری حتی کشور‌هایی که محل تولد الفاظی مثل دموکراسی بودند در عمل به آن اعتقادی ندارند.

وزیر کشور تصریح کرد: در جمهوری اسلامی، اقتدار نظام در قانون و در رفتار و سیره امام و مقام معظم رهبری وصل به انتخابات است.

وحیدی با تأکید بر اینکه نظام متعلق به شخص نیست، گفت: این نظام متعلق به خداوند است و همه، کارگزارن این سلسله مراتب هستیم و وقتی برای نظام کار می‌کنیم این کار برای خداست.

وی ادامه داد: مسئله انتخابات از این جهت مهم است که باید در کمال سلامت و امنیت و با حفظ همه ضوابط قانونی انجام شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما با همه برادریم و این برادری و آداب اخلاقی ایجاب می‌کند برای خودمان و دیگران از مرز‌هایی که قانون مشخص می‌کند فراتر نرویم.

وحیدی یادآور شد: بی طرفی به معنای کم اهمیت بودن افراد نیست، ولی در عین اهمیت، نگاه یکسانی به همه خواهیم داشت.

امانت‌دار رأی مردم هستیم
بهنام نظری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استان مرکزی و رئیس ستاد انتخابات استان نیز در این نشست گفت: در استان در مجموع ۵۲۲ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کردند که از این تعداد ۱۷۶ نفر در حوزه انتخابیه اراک، کمیجان و خنداب، ۹۷ نفر در حوزه تفرش، آشتیان و فراهان، ۶۲ نفر در حوزه خمین، ۸۶ نفر در حوزه ساوه و زرندیه، ۶۴ نفر در حوزه شازند و ۳۷ نفر در حوزه دلیجان و محلات هستند.

وی تصریح کرد: بیشترین ترکیب سنی در بازه ۳۰ تا ۴۵ سال قرار دارد که نشان می‌دهد جوانان در این دوره مشارکت فعالی دارند و امیدواریم به همین میزان شاهد مشارکت بسیار خوبی در انتخابات باشیم.

نظری با اشاره به راهبرد‌های چهارگانه مقام معظم رهبری در برگزاری انتخابات، گفت: در مسیر تحقق این راهبر‌ها یعنی سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت گام برمی‌داریم.

رئیس ستاد انتخابات استان مرکزی اذعان داشت: در بحث سلامت بر این این کلیدواژه تأکید داریم که کارگزاران در امر اجرا با هیچ فرد و جناحی عهد اخوت نبسته اند و صرفا امانت‌دار رأی مردم هستیم.

نظری همچنین ضمن تقدیر از همراهی استاندار مرکزی و تفویض اختیارات لازم به ستاد انتخابات استان از اقدامات کمیته‌ها تقدیر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
دلتون خوشه!؟انتخابات.....
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست