وقایع اتفاقیه

غنی نژاد: جنگ برای شوروی نعمت بود

کد خبر: ۱۲۰۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۹ 24 October 2023
تعداد بازدید : 3067
بازدید 13608
۳
شوروی کمونیستی با اینکه جزو ابرقدرت‌های جهان به حساب می‌آمد، اما سرگذشت مردم این جامعه نشان می‌دهد که آزادی و رفاه این مردم به هیچ عنوان در سطح یک ابرقدرت نبود. حالا سوال اینجاست که پس این حکومت چگونه جامعه را با خود همراه می‌کرده؟ موسی غنی‌نژاد، اقتصاددان اعتقاد دارد وقوع جنگ نعمتی بود که اتحاد مردم شوروی را حفظ می‌کرد. غنی‌نژاد می‌گوید که حتی بعد از پایان جنگ جهانی دوم شوروی سعی می‌کرد سایه جنگ بر سر مردم شوروی را حفظ کند. شوروی از طرفی پیروز جنگ جهانی دوم بود و با این پیروزی غرور را در جامعه لبریز می‌کرد. از طرفی دیگر هم با اشاره به امپریالیسم، همواره اینطور به مردم القا می‌کرد که سایه جنگ از سر این کشور حذف نشده است و در حال حاضر اهداف مهم‌تری از رفاه یا آزادی برای شوروی وجود دارد. حرف‌های غنی نژاد را می‌بینید و می‌شنوید.
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۳
آب گل آلود برای همه ارزشی های دنیا نعمت است
جنگ برای شوروی نعمت نبود جنگ باعث ویرانی و کشتار وسیع مردم شوروی شد ۲۸ میلیون نفر کشته شدند و کشور ویران شد اما با کار و همت مردم توانست ابر قدرت باقی بماند و اقتصاد شوروی دومین اقتصاد بزرگ دنیا گردید.
اما اگر بخواهیم موضوع را بدرستی بررسی کنیم جنگ برای امپریالیست ها نعمت بوده و هست اقتصاد در رکود آمریکا را جنگ جهانی دوم نجات داد و تا به امروز هم اقتصاد آمریکا به واسطه جنگ های بین ملت ها چرخیده و رشد کرده است !!!
جنگ
نعمت بودبعدازسی وپنج سال بعدازجنگ هنوزشهید داریم که تشییع می شوندتامردم طعم تلخ جنگ راهمواره احساس کنندوهرمشکلی رابه بهانه جنگ برای ملت توجیه کنند