بازدید 1663

اعلام برنامه سفر وزیر خارجه چین به واشنگتن

مقام‌های ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا بامداد سه‌شنبه اعلام کردند که وانگ یی وزیر خارجه چین هفته جاری به واشنگتن سفر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۲۰۰۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲ 24 October 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، این مقام ها گفتند که وانگ از ۲۶ تا ۲۸ اکتبر (چهارم تا ششم آبان) در واشنگتن خواهد بود و با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا و جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید دیدار خواهد کرد اما آنها درباره احتمال دیدار وانگ با بایدن اطلاعاتی منتشر نکردند.

وانگ بلندپایه‌ترین مقام چینی است که پیش از دیدار آتی بایدن و شی جین پینگ رئیس جمهوری چین در ماه نوامبر به آمریکا سفر می‌کند. بایدن و شی قرار است در سان فرانسیسکو دیدار کنند.

اولویت اصلی واشنگتن آن است که رقابت شدید آمریکا و چین به عنوان دو اقتصاد بزرگ جهانی و اختلافات آنها بر سر مسائلی همچون تایوان و دریای چین جنوبی تبدیل به درگیری نشود.

یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: ما معتقدیم که دیپلماسی چهره به چهره مستقیم بهترین راه برای مطرح کردن مسائل چالش برانگیز، حل سوءتفاهم و همکاری با چینی‌هاست.

سفر وانگ به آمریکا در شرایطی انجام می‌شود که درگیری‌های فلسطین و رژیم صهیونیستی به یکی از مهمترین مسائل جهانی تبدیل شده است.

یک مقام دیگر آمریکایی اظهار کرد که این درگیری‌ها و جنگ اوکراین در سفر وانگ به واشنگتن مورد بحث قرار خواهد گرفت و آمریکا تلاش می‌کند تا چینی‌ها را «برای ایفای نقشی سازنده‌تر در هر ۲ مورد» ترغیب کند.

مقام‌های آمریکایی همچنین گفتند که احیای ارتباطات نظامی با چین یکی دیگر از اولویت‌های اصلی واشنگتن در قبال پکن است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست