بازدید 2673
۱

جمع آوری ۲۵۰۰ معتاد متجاهر در پایتخت

رییس پلیس پیشگیری پایتخت از اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر و پر خطر در پایتخت و جمع آوری ۲۵۰۰ نفر در این خصوص خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۰۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۰ 23 October 2023

 


به گزارش تابناک، سرهنگ محمد قاسم پور گفت: پلیس بر حسب وظیفه قانونی با پدیده شوم مواد مخدر که متأسفانه بخشی از جامعه و جوانان ما درگیر این معضل اجتماعی هستند، به شدت برخورد می‌کند و از آنجایی که یکی از دغدغه‌ها و مطالبات مردمی در حوزه امنیت اجتماعی جمع‌آوری معتادان متجاهر و پاکسازی اماکن عمومی و تفرجگاه‌ها از وجود این دسته از افراد در سطح تهران است، کارکنان کلانتری‌های تهران بزرگ اقدام به اجرای طرح پاکسازی و دستگیری معتادان متجاهر در ۴ روز گذشته کردند.

وی با اشاره به استمرار این طرح تصریح کرد: قطعاً جمع‌آوری این قشر کاهش سرقت را در پی خواهد داشت چرا که بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد معتاد در بسیاری از جرایم و آسیب‌ها از جمله وقوع سرقت و نابسامانی خانواده نقش دارند، پس باید به این نکته توجه کنیم که وجود پاتوق استعمال مواد مخدر یا خرده فروشان در محله‌ای که در آن زندگی می‌کنیم یک تهدید جدی فراروی امنیت و سلامت فردی و اجتماعی ما به ویژه فرزندان جوانمان است که نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

سرهنگ قاسم پور تصریح کرد: در این راستا در اجرای این طرح پلیس با رعایت موازین شرعی و قانونی و رعایت حقوق شهروندی وارد عمل شده و با ورود به محل‌های پاتوق معتادان متجاهر و پارک‌ها و جنگل‌ها بلوارها و محلات شلوغ شهر، این افراد که باعث سلب آسایش عموم شهروندان شدند، اقدام و به مراکز بازپروری منتقل شدند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت افزود: در اجرای این طرح ۲۵۰۰ نفر از معتادان متجاهر و کارتن خواب در محدوده تهران بزرگ توسط کلانتری‌ها جمع‌آوری و برای بهبود وضعیت و همچنین ترک اعتیاد به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه برای جمع‌آوری معتادان متجاهر که باعث بروز ناهنجاری در بخش‌های مختلف جامعه می‌شود، همه دستگاه‌های مرتبط باید عملکرد موثرتری در این حوزه داشته باشند بیان داشت: جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر باعث کاهش سرقت به خصوص سرقت‌های خرد می‌شود چراکه خانواده این افراد و هم عموم مردم از تبعات تجاهر، تکدی گری و دیگر آسیب‌های این قشر ابراز نارضایتی دارند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت با اشاره به نقش مردم در افزایش امنیت محله محور یادآور شد: پیشگیری مهم‌ترین اصل در عرصه مبارزه با پدیده ویرانگر اعتیاد است از این رو پلیس به مبحث آموزش شهروندان نیز توجه ویژه داشته و همواره در کنار انجام وظایف ذاتی خود در امر آموزش اقشار مختلف جامعه نیز اهتمام ویژه‌ای خواهد داشت و اجرای این طرح حجیم موجب رضایت شهروندان عزیز و کسبه محلات شده است.

سرهنگ قاسم پور در پایان خاطرنشان کرد: پلیس پیشگیری پایتخت این طرح‌ها را با هدف بهبود وضعیت معتادان و بازگرداندن آنها به زندگی عادی و سالم سازی فضای جامعه و افزایش شور و نشاط اجتماعی با تمام توان ادامه می‌دهد و پلیس آماده دریافت اخبار از طریق تماس با سامانه ۱۱۰ جهت جمع‌آوری پاتوق‌های معتادین است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
همین روزها ترک اعتیاد کرده و قبراق و سر حال مشغول سازندگی میشوند !!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست