بازدید 262215
عماد آبشناس در اسپوتنیک نوشت:

چرا ایران وارد جنگ با اسرائیل نمی شود؟

چرا ایران وارد جنگ با اسرائیل نمی شود؛ این سوالی است که شاید در ذهن بسیاری وجود دارد و به دنبال پاسخی منطقی برای آن هستند. در ادامه یادداشتی از عماد آبشناس که به تازگی خبرگزاری اسپوتنیک منتشر کرده پیرامون همین موضوع می آید.
کد خبر: ۱۲۰۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶ 23 October 2023

چرا ایران وارد جنگ با اسرائیل نمی شود؟

به گزارش «تابناک»،  خوب ساده ترین پاسخ به این سوال این است که ایران و اسرائیل مرز مشترکی ندارند تا ایران بتواند چنین کاری را انجام دهد.

سوالی که برخی این روزها مطرح می کنند این است که چرا ایران مستقیما وارد جنگ میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها نمی شود ولی مدام خواهد اسرائیل باید نابود شود؟
خوب ساده ترین پاسخ به این سوال این است که ایران و اسرائیل مرز مشترکی ندارند تا ایران بتواند چنین کاری را انجام دهد و البته اگر چنین مرزی وجود داشت به احتمال زیاد اسرائیل هم شانس آن را داشت که بر علیه ایران اقدامی انجام دهد.
از سوی دیگر مشاهده می کنیم که امروزه اسرائیلی ها تلاش مذبوحانه ای را انجام می دهند تا به هر ترتیبی شده پای ایران را به جنگ باز کنند.
اسرائیلی ها باور دارند اگر پای ایران به جنگ با آنها باز شود ایالات متحده آمریکا و کشورهای غربی به حمایت از آنها خواهند پرداخت و با ایران وارد جنگ خواهند شد.
از زمانی که نتانیاهو برای اولین بار در اسرائیل به قدرت رسید تا به حال وی دو هدف داشت یکی کشاندن آمریکا به جنگ با ایران و دیگری بیرون راندن فلسطینی های باقی مانده در سرزمین های اشغالی و وادار کردن آنها به کوچ کردن به اردن و مصر.
الان هم وی امیدوار است که بتواند این دو نقشه خود را محقق کند.

وهمچنین حمایت آنها از گروه های تروریستی که اقدامات تروریستی در ایران انجام دادند منجر به کشته شدن ده ها شهروند و دانشمند وشخصیت سیاسی و نظامی ایرانی شد.
اسرائیلی ها همچنین با حمایت از رسانه هایی که به دنبال ایجاد فتنه در ایران بودند وهستند و امروزه سنگ اسرائیل را به سینه می زنند عملا با فضاسازی های دروغین خود موجبات ایجاد تنش های متعدد درون ایران شده اند.
پس اگر ایران به حماس کمک کرده باشد تا حماس بر علیه اسرائیل عملیاتی انجام دهد عملا به نوعی تلافی آن کار اسرائیل به حساب می آید.
البته ایران هم به نوبه خود تلافی موردی کارهای تروریستی که بر علیه ایران انجام شده را نموده اما چون رسانه های وابسته به غرب و اسرائیل روی این مسایل سرپوش گذاشتند تا روحیه اسرائیلی ها و متحدین شان خراب نشود عملا بسیاری از این اتفاقات مسکوت ماندند ولی خوب ماجرای طوفان الاقصی چیزی نبود که بتوان آن را مخفی کرد.
گویند "چیزی که عوض دارد گله ندارد".
از سوی دیگر علیرغم اینکه ایران اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد ولی نباید فراموش کرد که اسرائیل کشوری عضو سازمان ملل به حساب می آید و شروع هرگونه عملیات از طرف ایران برعلیه اسرائیل به نوعی تخلف از منشور سازمان ملل به حساب می آید.
ایران از نظر مقررات بین المللی در صورتی که مورد حمله مستقیم اسرائیل قرار گیرد می تواند واکنش متقابل نشان دهد و خوب اسرائیلی ها هم این مساله را به خوبی می دانند و به همین دلیل آنها هم مستقیم وارد درگیری با ایران نمی شوند.
بدیهی است در صورتی که اسرائیلی ها به ایران حمله کنند و یا اقدام به حمله به ایران کنند آنوقت شرایط فرق می کند و ایران رسما حق آن را پیدا می کند تا واکنش نشان دهد و خوب بررسی روند صنعت تسلیحاتی ایران نشان می دهد که ایرانی ها خود را برای چنین شرایطی آماده کرده اند، یعنی در صورتی که اسرائیل و یا متحدین اسرائیل بخواهند به ایران حمله کنند آنوقت ایران هم توان آن را دارد که واکنشی بسیار شدید تر نشان دهد.
در حالی که شرایط جغرافیایی ایران به گونه ای است که اسرائیلی ها و یا آمریکایی ها برای انجام هرگونه عملیاتی نیاز به آن دارند که هواپیماهای خود را به پرواز در بیاورند تا بتوانند از زاویه های مناسب به تاسیسات ایران حمله کنند، شرایط جغرافیایی اسرائیل و یا اماکن استقرار نیروهای آمریکایی در منطقه به گونه ای است که به راحتی برای ایران در دسترس می باشند وخیلی راحت ایران می تواند آنها را با خاک یکسان کند و علیرغم ادعاهای تبلیغاتی کذایی اسرائیل و آمریکا در باره سامانه های دفاعی خود تجربه نشان داده که ایران به راحتی می تواند این سامانه ها را نابود کند.
ایران هیچ وقت به دنبال نابودی و یا کشتار یهودیان نبوده و همیشه به دنبال آن بوده که فقط احقاق حق انجام شود و حق ملت مظلوم فلسطین پایمال نشود.
بحث پیشنهاد رهبری برای ایجاد یک دولت با دو ملت با راه اندازی یک رفراندوم تحت نظارت سازمان ملل هم در این راستا می باشد و نسبتا بهترین راه حل برای کل بحران به حساب می آید و نشان می دهد هدف ایران نابودی یهودی ها نیست بلکه ایجاد شرایط امن برای زندگی مسالمت آمیز یهودی ها و فلسطینی ها در شرایط مساوی و عادلانه و حفظ حقوق انسانی آنها در این منطقه می باشد.
ایران هم از این نکته غافل نیست و به این دلیل می باشد که امروزه از افتادن در دام اسرائیل پرهیز می کند و نه خود نه همپیمانانش مستقیم وارد جنگ نمی شوند چون می دانند اگر چنین اتفاقی رخ دهد به ضرر فلسطینی ها خواهد بود و همه توجه ها به سمت درگیری ایران و اسرائیل متمرکز خواهد شد و در آن شرایط صهیونیست ها فرصت آن را پیدا خواهند کرد تا یک هلوکاست بر علیه فلسطینی ها به راه بیاندازند.
توجه داشته باشید وقتی که از عبارت صهیونیست ها استفاده می کنیم به این دلیل می باشد که همه یهودی ها صهیونیست نیستند بلکه برخی یهودی ها و حتی غیر یهودی ها (مثل بسیاری نمایندگان کنگره آمریکا و رئیس جمهوری این کشور که رسما خود را یک صهیونیست معرفی می کند) هستند که صهیونیست می باشند و آنها به دنبال اهداف خاصی هستند که یکی از آنها تکرار هلوکاست و کشت و کشتار وقتل عام فلسطینی ها و مردمان دیگر کشورها می باشد.
فراموش نکنید فرقی ندارد شما مردمان بی گناه را در کوره آتش سوزی بکشید و یا با موشک و خمپاره و بمب های فسفری و یا ناپالم و یا اتمی و یا ... بکشید، کشتار کشتار است.
آن کاری که امروزه اسرائیل با فلسطینی ها انجام می دهد چه فرقی با کاری که اروپایی ها در جنگ جهانی دوم با یهودی ها انجام دادند دارد؟
امروزه هم علیرغم تلاش گسترده اسرائیل و کشورهای غربی حامی آن برای توجیه و سرپوش گذاشتن روی جنایاتی که اسرائیل در غزه بر علیه غیر نظامیان مرتکب می شود ولی مشاهده می کنیم فضای جامعه جهانی به شدت بر علیه اسرائیل ومتحدین اش است وهمین که ایران موفق شده با تحرکات دیپلماتیک خود این فضا را بر علیه اسرائیل تحریک کند به خودی خود یک موفقیت و پیروزی در جنگ دیپلماتیک بر علیه اسرائیل به حساب می آید.
تصور برخی مبنی بر اینکه حتما جنگ باید جنگ نظامی باشد تصوری قدیمی بیش نیست، امروزه جنگ های نوین به اشکال مختلف از سیاسی گرفته تا اقتصادی تا رسانه ای تا... تبدیل شده اند و ایران امروزه در این جنگ ها بر علیه اسرائیل پیشگام است وعملا می توانیم بگوییم ایران در عرصه های بین المللی در حال جنگ تمام عیار بر علیه اسرائیل می باشد و سوالی که در تیتر این مقاله مطرح شده یا انحرافی است و یا اینکه توسط افراد غیر مطلع از واقعیت های جهانی مطرح می گردد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۸
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۰۶
چرا با ایران وارد جنگ شود به ایران چه مربوط
پاسخ ها
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
ایران داره به فلسطین کمک می‌کنه پول و موشک و اسلحه
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
مگه روز شمار نابودی اسرائیل نداشتن.
خوب بهترین موقعیت هست برا شما بسیجیان محترم حالت برید بزنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
ایران مسئول آزاد کردن فلسطین نیست اونم وقتی که نه مرز زمینی داره و نه فلسطینیا نیازی به رزمنده ایرانی دارند همینطور که لبنان به آزادی رسید فلسطینیا هم میرسند ایران یه وزنه سنگین هم تراز آمریکاست که مانع دخالت مستقیم آمریکا میشه اگه آمریکا مستقیم وارد جنگ بشه ایران هم میشه شک نکنید
یک مقاله عاقلانه!
ما که نفهمیدیم جواب منطقی که الان دادی چی بود واسه اینکه چرا ایران مستقیم وارد جنگ نمی شود ؟مگه امریکا تو یه هفته عراق رو گرفت مرز مشترک با عراق داشت حتی فرسخ ها دور بود بله الان بیشترین حمایت در غرب بخصوص امریکا حمایت مستقیم میشه و اماده تهاجم هستند پس منطقی اینه که فعلا با اسراییل نجنگیم چون توان مقابله با ده ها کشور رو همزمان نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
امریکا ناو هواپیمابر در تمام دریاها و پلیگاه در تمام کشورها داره
بحث مرز نیست مگر سوریه و لبنان دستتان نیست
پاسخ ها
چشم برزخی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
اگر کسی توسط خداوند برجسته ومقرب شود خداوند به او چشم سومی عطا خواهد کرد که از آن تمام واقعیتها را ببیند برای همین ایران اسلامی توسط چشم برزخی و عنایت الهی رهبری وهدایت می شود واین هدایت به گونه ای است که بسیاری از عقلا وسیاستمداران از درک آن عاجز هستند بنابراین وقتی دانش وعلم وچشم برزخی ندارید بیهوده نظر پراکنی نکرده و نظاره گر قدرت الهی در برابر ظالمان ومستکبران باشید تا وعده خدا برای شما عملی وقابل درک شود
یه سوال همیشه ذهنم رو مشغول کرده اینه که اگه جنگ هر کشوری با اسرائیل بشه اسراییل از بمب اتم استفاده نخواهد کرد
پاسخ ها
فرشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
فقط موندم میگین هلوکاست دوباره میشه علیه فلسطین الان این کشتاروحشیانه وترسناک درغزه اسمش چیه...خدایادارم به بودنت شک میکنم واقعاهستی??
وقتی ماایران در سوریه ویمن وفلسطین وعراق و...داریم کمک میکنیم ،داریم عملیات علیه دشمن انجام میدهیم،داریم نیرو می‌فرستیم با اینکه صدهاکیلیومترازهم فاصله داریم پس وظیفه شرعی و قانونی مابه جبهه مقاومت کمک کنیم.که تا حالا هم تحرکات ایران هرچند ضعیفه ولی خیلی تأثیر گذاشت.
اتفاقا باید با اسرائیل وارد جنگ شود و با توجه به‌ توان و امکانات موجود براساس گفته مسئولین می توانیم اسرائیل را نابود و با خاک یکسان کنیم زیر یکی از مسئولین فرموده بود اگر اجازه داده شود ۲۴ ساعته اسرائیل نابود می کنیم و دیگری فرموده بود موشک هایی داریم که می توانیم اسرائیل را نابود کنیم پس سستی خلاف است و....
یک عده هستند خیلی دوست دارن ایران را به هرقیمت درگیر جنگ کنن
پاسخ ها
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
آن یک عده مسئولین هستند و نه اکثریت ملت - مسئولین هم فقط بلدند شعار بدهند
آخه به ما چه که اسرائیل نابود بشه ، نمی‌دونم با نابودی اسرائیل چه سودی عاید ما میشه لطفاً یکی منو قانع کنه تا خودم نابودش کنم
این شد دلیل؟؟مگه جنگ جهانی دوم ژاپن با امریکا مرز مشترک داشت؟مگه عراق افغانستان مرز مشترک داشت؟؟خب شعار دادین همه فهمیدن چخبره...این دلیل کدوم متفکر پیدا کرد واقعا خنده داره
ایران وارد جنگ نمیشه به چند علت خیلی واضح:
1- در صورت بمباران تهران وشهرهای ایران قیمت مسکن بشدت افت میکنه که این امر برخلاف منافع یه عده مافیای قدرتمنده .
2- در صورت درگیری با آمریکا و اسرائیل خیلی از آقازاده ها ممکنه از آمریکا و اروپا اخراج بشن و در کل سرمایه گذاری که در خارج داشتن نابود بشه.
3- اقتصاد ایران خیلی خیلی ضعیفتره نسبت به کشورای مقابل جنگ و در نتیجه در عرض یکی دو ماه ارزش پول ملی بشدت افت میکنه که باعث اعتراضات داخلی و ادامه دار میشه که بازم به ضرر یه عده ای هست که در شرایط فعلی بسیار ذی نفعن.
4- کشورهای مقابل همه صاحب بمب اتم هستن و به فرض پیروزی در جنگ به نفع ایران، وقتی بببین دارن از هم میپاشن ، اقدام به استفاده میکنن که باعث ویرانی گسترده میشه.
5- موارد بالا در مورد حزب‌الله لبنان هم کاملا صادقه. حزب الله تازه توی موقعیت سیاسی بالا تو لبنان قرار گرفته که سود و قدرت زیادی نصیبش کرده و نمیخواد اینو از دست بده.
بله در جنگ ایران و عراق همین فلسطینی ها با اعزام نیروی کمکی به عراق چقدر جوانان ما را به شهادت رساندن!!
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
تو دیگه چقدر عقده داری. من داییم و پدرم شهید شدن.فلسطین امروز با مردم امروز قابل قیاس با 50 سال پیش نیست.بفم
باید وارد جنگ بشه تحت هر شرایطی
پاسخ ها
تیزهوشان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
لطفا تشویق کنید ما نمیخوایم دوباره میلیون ها شهید بدیم خداوند خودش حواسش به فلسطین هست ایران هم کمکی از دستشون برمیاد انجام میده برای فلسطین . شروع جنگ ایران با عراق فقط بدبختی داره چون امریکا هم پشتشه خودمون رو گول نزنیم الان مثل ۴۰ سال قبل نیست. برای شروع جنگ تلاش نکنید
ایران وارد جنگ بود شما خبر نداری
جوابش یک کلمه است نمی‌توانیم اسرائیل این نیست که به من و شما میگن من چهل ساله دارم میگم اسرائیل با همون وسعت کم سومین قدرت جهانه بفهمیم اینو
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
قدرت سوم ???? پول تو جیبیشو امریکا میده از مالیات مردمش و ثروتمندای یهویدشون
دلیلتون کاملا چرته مگه زمان هخامنش هست که باید با اسب برن برای جنک تنها دلیل ترس از آمریکا و بد نام شدن تو منطقه هست ایران تو موضع دفایی خوبه ولی در بحث حمله تنها موشک نیست که نتیجه جنک رو مشخص میکنه با نیروی هوایی که دارایش کلا شاید۱۰۰ جنکنده نمیشه به جنک با طرف هایی رفت که به روز ترین ابزار جنگی هوایی زمینی ودریایی رو داره رفت آره گلم نمیشه
نیروهای نیابتیش به قدری قدرت داره که نیازی به واردشدن جنگ نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
درشعاردادن و خالی بستن استادیم ولی موقع عمل هزار جور بهانه می آوریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
اره بیچاره ها هر روز توسط،اسرائیل بمباران میشن و ایران میگه اونها ایرانی نیستند اون وقت یک ماه بعدش شهداش رو تو شهرهای ایران تشیع می کنند
شما که توبرنامه زنده تلویزیون میگید هرکی تو اسرائیل زندگی میکنه غاصبه وباید کشته بشه الان تو تحلیلاتون شدن یهود واقعا که
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
واقعا هم غاصبن همشون با آگاهی به اینکه دارن مردم بیگناه رو میکشن و کشور دیگه‌ای رو غصب کردن اونجا زندگی میکنن
چرا باید وارد جنگ بشیم همین الان هم تو بدترین جنگ اقتصادی هستیم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
یه حرکت رو به جلوعه و میتونه ما رو از گوشه رینگ موندن نجات بده اسرائیل حذف بشه دست ما هم باز تر میشه
پس موشکهای حاجی قاسم مگه واسه چنین روزی نبود پس چرا دارید معطل میکنید ما باید تل اویو وحیفا را با خاک یکسان کنیم
جنگ نشده تورم گرانی مردم بیچاره کرده جنگ بشه مملکت از هم میپاشه
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
اسرائیل حدف بشه وضعیت ما هم بهتر میشه و از لحاظ اقتصادی و سیاسی دستمون خیلی بازتر میشه
بخاطر اینکه ایران دنبال اقتصاد کشورش هست و دارن عاقلانه فکر میکنند پناه بر خدا مسولینمون
ایران خودش نمیتونه مستقیم وارد جنگ بشه فقط همان نیروهای نیابتی ایران داره برای بجنگند تمام خودشون هم میدونین که توان جنگ با اسراییل یعنی جنگ با دنیا
کار نژاد پرستان و صهیونیست ها در دل تاریخ و حال و آینده کشتار و برتری جویی بوده است. تلاش برای فهم این موارد تاریخی مشکل نیست. اعیاد صهیونیست همگی مناسبت فتح و ظفر و خونریزی دارند. مظلوم نمایی شگرد آنهاست و یهودیان به هیچ وجه در جنگ جهانی به دست آلمان ها کشته نشد ه اند. و آلمان شکست خورده باید غرامت هولوکاست دروغین را تا سال۲۰۴۵ بپردازد. اسراییل یک پادگان نظامی است با مردمی چند تابعیتی و آمریکا سرباز این پادگان است. سران صهیونیست ادعای مالکیت کل جهان را دارند و غیر یهود را نوکر و بنده و غلام و کنیز و بلکه پست تر میدانند.
اسرائیل ازایران میترسه
چون بیشتر کشور های غربی با اسرائیل علیه ایران هستند مثل آمریکا
انان‌که‌جنگ‌راه‌میاندازند‌مسیرشان‌‌بسوی‌جهنم‌است
آقا این فضلا این به اصطلاح تحلیل ها رو از کجاشون درمیارن؟ کجای این تحلیل علمی بود؟ از یه ادم کوچه بازاری میتونستیم تحلیل عاقلانه تر و به دور از تعصب تری داشته باشیم.
سلام علیکم...
اول اینکه جنگ با اسرائیل مساویست با تمام کشورهای اروپایی ....همناگونه که در حمایت اوکرایین ایستادند .....در حمایت اسرائیل هم خواهند ایستاد.
باید دید در کناره ایران چه کشورهایی خواهند ایستاد واز این رو پایان جنگ دور نگاری واضح نخواهد داشت .....باید در نظر داشت که این خود گونه ای از یک جنگه صلیبی به تمام معنا خواهد بود ....ایا کشورهای مسلمان هم مانند یهودیان وصلیبیان اتحاد و منسجم هستنند.....جنگی که پایانش با پیروزی همراه باشد ...ارزنده تر خواهد بود
ایران با این مشکلات اقتصادی یک ماه هم نمیتونه جنگ کنه
جنگ هزینه داره ، دلار میخواد
این عملیات طوفان الاقصی فقط به خاطر این بود که ناتو درگیر یه جبهه ی دیگه بشه و اکراین در اولویت نباشه
برای کسی مهم نبود که مردم غزه چی به سرشون میاد
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
چهل ساله داریم موشک میسازیم انبار میکنیم یه حا باید استفاده کنیم یا نه ?? ا
درود بر شما پژوهشگر ارزشمند.
اول باید کشورهای عربی بی‌غیرت وارد جنگ شوند کمک به فلستین کنند اگر ایران وارد جنگ شود امریکاه هم وارد میشود جنگ جهانی میشود
چون سری که درد نمیکند دستمال نمی بندد....به ما چه عربهای اونجا چی میشه....کم ضربه خوردیم از اعراب....هرچی تحریم میکشیم از همین هاست
حالا بیا وارد جنگ بشیم گشنه وتشنه اون وقت باید کشور گواتمالاما انگولا واسمون اذوقه بفرستند البته نمیدونم اسماشون رو درست نوشتم یا نه
قدرت ایران بدرد مانورو میخوره چون ایران مثل زمان جنگ ایران و عراق نیست که جوانان ۱۲ ساله میرفتن جنگ الان فقط پیرمردا حمایت میکنن که اونا هم بدرد جنگ نمیخورن
چرا ایران باید وارد جنگ شود مگر ما عرب هستیم به ماچه
فتنه بنی اسرائیل مانند بهانه های بنی اسرائیل راه ب جای نخواهد برد
به ایران چه مربوطه مگر خدای ناکرده ایران بیماری هاری گرفته که به مسائلی که هیچ ارتباطی به کشور ما ندارد وارد جنگ بشه البته سیاست مداران هم نباید دخالت در امور سایر کشورها بکنند واگر توانایی دارند به مردم وضعیت اقتصادی وبیکاری بکنند
ازنظر نویسنده ایران باید با اسرائیل مرز داشته باشد تا بتونن جنگ کنن پس آمریکا و ژاپن که فرسخ ها از هم دور بودن و جنگ کردن چی
چون الان مردم بدبخت گرسنه هستن اگر جنگ شودفاجعه میشه ضمنا الان هشت میلیون بازنشستگی میدن شش میلیون اجاره خونه میدم اون موقع پولی ندارند بدهند
من میگم چرا کشور ما وارد جنگ با اسرائیل نمیشه که اولا نباید هم بشه چون که اسرائیل به کشور ما حمله نکرده که از خودمون دفاع کنیم اینجا فلسطین نیست ایرانه بعدش هم ایران خوب میدونه که اگه با اسی جون جنگ بکنه پشت اسرائیل آمریکا واروپا در میاد ولی کشور ما چی؟ هیچ کشوری حتی اون چین بوگندو کوته هستا اونم بی‌طرف میمونه حتی اون روسیه قلدر بابا بیخودی خودتونو خسته نکنید
همه دنیا علیه اسرائیل هستند ؟؟؟ پس الآن که وقت جنگه ... وقت محو کردن اسرائیل ! الآن که بهترین فرصته !!! البته شاید یه حسابهایی در کاره که ما نمی‌دانیم و نباید بدانیم !
ما هنوز تاوان جنگ عراق داریم می‌دیم این دیگه بالا قوزه
پاسخ ها
غلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
ملت دارد تاوانش را میدهد مسئولین که جایشان راحت است و شعارهای تو خالی میدهند
روی سخنم با اون افراد است که تو اینستا و غیر برا بسیجیا، ... توهین می کنن که چرا نمیرین برا غزه جنگ کنین؟ پس چی شد اونمه شعار که ما اسراییل نابود می کنیم. و انگ ترسو می زنن ، قاطعانه به این افراد خود فروخته اعلام می کنیم « ما نه ترسو هستم و نه مثل شما سست عنصر ، خائن و وطن فروش ، » خیلی هم بدتون نمی آید ایرانو باد کنین بفرستین طرف جنگ و خودتون تو داخل مملکت آتش بپا کنین ، ما تمام جوانب در نظر داریم و این امتحان و در سوریه و عراق پس داده ایم پس به هوهو های شما اصلن گوش نمیدم، هر چقدر هم دلتون خواس میتونین برا آمریکا و انگلیس و اسرائیل پا.. کنین
دوره ای شده که همش از جنگ وادم کشی اوار کردن خانه ها روی زن وبچه های بی گناه باعث تاسف از اخبار این روزها دلمان به درد امده کاش در این دوره از تاریخ زندگی نمی کردیم
سطحی ترین تحلیل که خوشایند عوام است...
تحلیلی آب دوغ خیاری و سراسر کذب و دروغ
چراجنگی‌ منافیع‌ نداشته‌ باشه واردش‌ بشه
دنیا به فکر پیشرفته ما دنبال جنگی که اصلا به ما مربوط نیست
اگر ایران وارد جنگ با اسرائیل شود باید با تمام دنیا جنگ کند
جنگ خوب نیست فقط آخرین راه است اگر منافع ملی ما در خطر باشد باید جنگید
چون آمریکا پشت اسرائیل است.ایران هم ریکس نمیکنه
۸ سال جنگ با عراق کم بود ۵۰۰ هزار نفر شهید کم بود این همه ویرانی کم بود ملت دیگه جنگ نمی خواهند هرکس دوست داره خودش شخصاً برود کمک فلسطین
جنگ نه،
ولی گوشمالی جانانه لازمه.
نتا خیلی پررو شده!
در قانون جنگل سازمان ملل که عملا سازمان چهلمار کشور هست ... حمله بع عراق کاری نداره!!!!! خودش میبره و خودش میدوزه! این دلقک بازی دنبای متمدن امروزی است. فحشا و کثافت کاری و کشتار در زیر سایه سازمان الکی ملل ... کاملا مشروح و آسان است. ایران نباید در بازی این جماعت آدمخوار گیر کنه و با درایت و فرصتی که بدست میاره..‌ در موضوع اسرائیل نقش بازی کنه.
خب هیچ وقت کسی در ایران نگفته ما اسراییل رو نابود می کنیم. رهبری هم اتفاقا همین چند روز قبل مجدد برای هزارمین بار گفتند اسراییل توسط خود فلسطیمبها نابود خواهد شد ‌ همیشه گفته شده اسراییل نابود خواهد شد .کسی نگفته نابود می کنیم.و این بدیهی هست چون ظلم پایدار نیست. قطعا سیاست نظامی حمهوری اسلامی ایران فقط و فقط برپایع بازدارندگی و دفاع هست. ما از مظلوم حمایت نی کنیم ولی قرار نیست بریم براش بجنگیم و ماهی برلش بگیریم .ما ماهی گیری یادش میدیم ولز خودش باید ماهی بگیره. نهایتا شاید دردبرهه اایی اگه لازم باشه نیروهای محدکدی برای کمک و حمایت فرستاده بشه مثل سوریه. اصلا اگه قرار بود ایران مستقیما وارد جنگ با اسراییل بشه که مقاومت شکل نمی گرفت و از گروه های متعدد مقاومت حمایت نمی شد. صمن اینکه این گروه ها خودشون به تنهایی انچنان قدرتی دارند تا جلو اسراییل بایستند و چنانچه نیازی هم به مداخله باشه متناسب با واکنش اسراییله ‌.
امریکا با ژاپن و ویتنام مرز مشترک نداشت ولی وارد جنگ شد.مرز را بهانه نکنید
بحث بحث مرز نیست.ایران مرکز و فرماندهی جبهه مقاومت در سرتاسر جهان و منطقه را دارد پس عاقلانه نیست ایران با تمام قدرت و مستقیم وارد جنگ شود.ایران در حال حاظر با بازوهای خود در حال اقدام هست. جنگ را شروع کرده . و این که جبهه های مقابل از ترس این که اگر ما وارد جنگ شویم ایران هم مستقیم وارد می‌شود وارد مستقیم جنگ نمی‌شوند. .این خود باز داندگی بزرگی است.به نفع جبهه مقاومت.تا بتکار عمل در این جنگ را بهتر به دست بگیرنداین را در سخنان سید حسن نصرالله هم به وضوح مشخص بود که نمی خواهند پای ایران مستقیم وارد این جنگ شود.تهدید کرد اگر با ایران جنگ آغاز شود یعنی جنگ در کل منطقه. در آخر.شک نیست به یاری صددرصد خدا پیروز این نبر جبهه مقاومت( حق) هست. ان شاءالله. اللهم عجل لولیک الفرج.
خیلی وقت بود یه مقاله خوب مثل این نخونده بودم ممنون ?
جنگ بشه بهتره تکلیف همه معلوم میشه
چون ایران حمله کنه فقط اسرائیل نابود نمیشه ایران هم نابود میشه مقامات حق اینکار را ندارند چه کسانی این پیشنهاد جنایتکارانه و... می‌دهند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۱
متاسفم برات با کوته فکریت
ببخشید این چه استدلالیه چون مرز زمینی مشترک نداریم با اسراییل وارد جنگ نمیشیم پس این همه موشک قاره پیما برای چیه؟ ،
چرا فکر میکنید همه ایرانیها موافق حمله مستقیم ما به اسراییل هستن جنگ 8ساله خیلی فرق داشت
مرز مشترک نداریم
پس امیر عبدالهیان برای چی میاد میگه اگه غزه جنگ بشه ایران وارد جنگ با اسرائیل میشه
چرا به داد مردم غزه نمیرسن. بخاطر خدا کمکشون کنید..
همه شدن کارشناس جنگ...انگار قدرت ایران دست ایناست. یا پیش بینی میکنن کم چرت وپرت بگین خواهشا.جنگ بشه اونایی که میگن جوان ها نمیرن به جنگ فقط پیرمردها میرن ‌.اونا غیرت ندارن اسراییل وآمریکا واسه اونا از خانواده شون با اهمیت تره
سلام اسرائیل داره خودش خودشه نابود میکنه ومطمئن باشید برای ایران کاری نداره نابودی اسرائیل ولی همینقدر میدونم صبر حضرت آقا خیلیه وعجولانه تصمیم نمیگیرن
ملت ما بدون جنگ از گرسنگی دارن فلج میشن دیگه جنگ بشه کلن می‌میریم
سلام دوستان عزیزم مخوام‌ بگم یه روزی این دنیا تموم میشه مگه کره زمین چه قدر میخوادعمر کنه لبیک یامهدی
ایران الان داره بهترین کارو می‌کنه امنیت مردمشو حفظ می‌کنه موشکو میده نیروهای نیابتیش میزنن تو اسراییل یک حقوقی هم بهشون میده
دو تا خوبی داره یک خرابی جنگ تو ایران نیست
جواب خراب کاریا اسراییل را هم میده
نمیگه کی بود کی بو دما نبودیم
ولی اگه یک موشک از ایران شلیک بشه جوابشو تو خاک خودمون میزنن
پس سیاست درست همینه که دارن اجرا میکنن
پاسخ ها
اصغر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
بابا شما دیگه چقدر زرنگید ؟ منو بگو که فکر میکردم که از اسرائیل ترسیده اید.
با سلام
اولا جنگ اسراائیل با فلسطین دعوای حقوقی و اصلا به مسائل دینی و مذهبی ربطی نداره
پس شرکت در جنگ وظیفه دینی نیس
دوما کشورهای اسلامی حتی ایران درصد کمی به اسلام عمل میکنن اسمشون از قدیم اسلامی هست ولی در عمل و فرهنگ وتفکرات زندگیشون بشتر غربی هستن
حالا با این درصد خبلی کم میشه وارد جنگ شد ؟ چون همه تماشاچی هستن
سوما از آنجا که جمهوری اسلامی همیشه حامی مظلومان جهان هست بر اساس آموزه های اسلامی یقین دارد ظالم پایدار نمی ماند و وسرائیل نابود خواهد شد بدون شک همچنان که بنی امیه نابود شد
كامنتها رو كه مي خونم مي بينم به كاسبان تحريم، كاسبان جنگ هم اضافه شده. خدا بخير كنه. سرنوشت هشتاد ميليون آدم از دست اين كاسبها كه نونشون رو به خون ملت مي زنن و مي خورن رو هواست
برادران و خواهران گرامی جنگ را خدا نصیب هیچ کس و هیچ گروه وکشوری نکند زیرا جنگ اولین تاثیرش خشونت بر همه افراد جامعه است جنگ گل و بلبل نیست جنگ توپ است و تفنگ نه پدر پسر می شناسد نه مهر فرزندی به دل دارد لذا ارزوی جنگ نکنید امنیت بهترین سوغات زندگی هست انرا قدر بدانیم و از خالق منان ارامش و اسایش ابدی توام با سلامتی جسمانی و اقتصادی جامعه را طلب کنیم مرگ بر ادمکش و برگ بر اسرائیل و امریکای جنایتکار
به دوعلت ایران هرگز وارد جنگ با اسراییل نمی شود‌.۱-اسراییل با آنکه آنرا به رسمیت نمی شناسد ولی اسراییل سازمان ملل کذایی آن را به رسمیت می شناسد.۲-ایران با اسراییل هم مرز نیست.جمهوری اسلامی خیچ زمان ودر هیچ شرایط شروع کننده جنگ وبوجود آوردن هولوکاست دیگر نیست.
جنگ وجنگ است عزت وشرف ما توی این جنگ است
خسته نباشید ،که مشارکت کردید و نظراتتون ارائه دادید،تا نطرات بعدیتون بدرود
یکی اینوسط به من بگه پراید چرا شده چهارصد میلیون اونم تقصیر اسرائیل...¿¡
من دارم فک می کنم چقد این اسراییلیا پرو هستن.رویی که اینا دارن کوه سنگ پا تو قروین نداره.بابا لامصب تو از پس حماس بر نمیای ،تازه اگه بتونی حماسو نابود کنی که نمیتونی بعد از اون حزب الله ،انصارالله و صدتا گروه دیگه که کامل محاصرتون کردن میان سراغتون اونوقت برای ایران شاخو شونه میکشی؟ .بعد فک کن ایران بخواد از یه همچین سوسکی بترسه.
اسرائیل و آمریکای وحشی که امروز بیش از 8 هزار کودک، مرد و زن فلسطینی را تکه تکه میکنید! هم مرگ بر جهان شما نیز بگذرد، هم رونق جهان شما نیز بگذرد. زین کاروانسرای بسی کاروان گذشت، ناچار کاروان شما نیز بگذرد. باد خزان نکبت ایام ناگهان، بر باغ و بوستان شما نیز بگذرد. آب اجل که هست گلوگیر خاص و عام، بر حلق و بر دهان شما نیز بگذرد. ای تیغتان چو نیزه برای ستم دراز، این تیزی سنان شما نیز بگذرد. چون داد عادلان به جهان در بقا نکرد، بیداد ظالمان شما نیز بگذرد. در مملکت چو غرش شیران گذشت و رفت این عوعوی سگان شما نیز بگذرد.
باز هم ایرانی و باز هم کارشناسی و صاحب نظر در مسائلی که هیچ مطالعه ای در مورد آن ندارد! کامنت ها رو ببینید!!!!
جنگ یعنی نابودی پس جنگ خوب نیست خدا به هیچ کس دچار نکن جنگ عراق ایران چقدر شهید دادیم
نداشتن مرز مشترک باعث شده حمله نکنیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اسرائیل اگه این دلیل را ببینه خود به خود نابود میشه..
چون نباید آغاز کننده جنگ باشد چون متهم ب شروع جنگ خواهد شد
بنظرم ایران باید بزنه به سیم آخر اسراییل از روی زمین جمع کنه هر چیم بخواد بشه مرگ باعزت خیلی شرف داره به زندگی با زلتی که اسراییل و آمریکا هستن.
ملت بی گناه ایران دارند تاوان بی غیرتی دولت های عرب را می پردازند
باید جنگ کنیم
اسرائیل نابود شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی