بازدید 6328
در پی بازتاب رسانه‌ای و با واکنش شورای شهر،

بالن‌های حاشیه‌ساز شهرداری تهران «بدون پذیرش مسئولیت» جمع شد!

این بالن‌ها در نقاطی که کارگاه عمرانی برقرار بود، وجود داشت و کار خلاقانه‌ای بود تا مردم بدانند خدمت‌رسانی به آن‌ها در حال انجام است، ولی جنس گاز این بالن‌ها اشتعال‌پذیر بوده و باید ایمنی را در نظر می‌گرفتند؛ البته بچه‌ها از لای فنس‌ها وارد شده و چون گاز بالن کم شده و پایین آمده بود، دچار اشتعال شده است.
کد خبر: ۱۲۰۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱ 22 October 2023

بالن‌های حاشیه‌ساز شهرداری تهران «بدون پذیرش مسئولیت» جمع شد!بالن‌های به پرواز درآمده توسط شهرداری تهران که یکی از آن‌ها حادثه ساز شده بود، در سکوت جمع آوری شد.

به گزارش «تابناک»؛ در روز‌هایی که شهردار تهران به همراه هیاتی به پکن سفر کرده تا در اجلاسی با نام راه ابریشم حضور بیابد و قرار است با انعقاد تفاهم نامه و قرارداد‌هایی در مسیر برخی مشکلات پیش روی بعضی پروژه‌های شهری در تهران مانند کمبود واگن مترو گام‌هایی بردارد، یکی از اقدامات به اجرا درآمده در زیرمجموعه شهرداری تهران حادثه ساز شد و توجه‌ها را به خود جلب کرد؛ حادثه‌ای که سوختگی شش کودک را در پی داشت!

صحبت درباره بالن‌های قرمز رنگی است که در گوشه و کنار تهران، بر فراز شماری از پروژه‌های در دست اجرای شهرداری که تا پایان سال و یا در بهار آتی به اتمام خواهند رسید و مورد بهره برداری قرار می‌گیرند، به پرواز درآمده بودند و یکی از آن‌ها در بوستان مادر در منطقه چیتگر، به دلایلی نامعلوم سقوط کرده و منفجر شد تا شش کودک دچار سوختگی ۱۰ تا ۲۰ درصدی شده و به کمک اورژانس به بیمارستان منتقل شوند.

بالن‌های حاشیه‌ساز شهرداری تهران «بدون پذیرش مسئولیت» جمع شد!

رویدادی که در کمال تعجب، واکنش شهرداری تهران به آن تنها سکوت بود؛ سکوتی که هنوز ادامه دارد و از این رو عجیب به نظر می‌رسد که این حادثه در نتیجه اجرای ناایمن ایده‌ای به وقوع پیوسته که برای اطلاع رسانی برپا شده است. تناقضی که موجب شده فرجام این بالن‌های قرمز رنگ هم قابل توجه به نظر برسد چراکه با رسانه‌ای شدن ماجرا، شورای شهر به حادثه رقم خورده واکنش نشان داد و حالا خبر از برچیدن بالن‌ها داده است.

نرجس سلیمانی، یکی از اعضای شورای شهر تهران بود که به این ماجرا واکنش نشان داد و تاکید کرد: «اینکه چند خانواده دچار حادثه شده و بچه هایشان در سطح شهر آسیب دیده اندند، نشان می‌دهد که شهر ما شهر دوستدار کودک نیست و هنوز برای این که کودک را به عنوان یک شهروند بسیار مهم و ارزشمند بشناسد، آماده نیست.»

وی در پاسخ به این که گفته شده بالن در محدوده‌ای فنس کشی شده قرار داشته و حادثه در آن محیط محصور رقم خورده، گفت: «این که بگوییم دور مجموعه فنس و حصار کشیده شده بوده عذر بدتر از گناه است و نباید توجیه کرد. نمی‌توانیم بگوییم دورش فنس کشی شده پس کارمان را درست انجام داده ایم. مسلما وقتی کودک یک بالن قرمز در حال کم شدن ارتفاع را می‌بیند چه دورش فنس کشیده باشند یا نه، به سمتش می‌رود.»

اظهاراتی که ظاهر موافقانش در شورا به اندازه‌ای بوده که به تصمیم گیری منجر شود. این را می‌شود از اظهارات علیرضا نادعلی شهرستانکی، سخنگوی شورای شهر تهران در حاشیه نشست امروز شورا دریافت که تاکید کرده است: «تمام بالن‌های تبلیغاتی در نقاط محصور غیرقابل دسترسی بود، ولی بخاطر حادثه هفته قبل، بلافاصله تمام آن‌ها جمع آوری شد.»

وی در ادامه گفته: «این بالن‌ها در نقاطی که کارگاه عمرانی برقرار بود وجود داشت و کار خلاقانه‌ای بود تا برای مردم بدانند خدمت‌رسانی به آن‌ها در حال انجام است، ولی جنس گاز این بالن‌ها اشتعال‌پذیر بوده و بایستی ایمنی را در نظر می‌گرفتند؛ البته بچه‌ها از لای فنس‌ها وارد شده و چون گاز بالن کم شده و پایین آمده بود، دچار اشتعال شده و بچه‌ها را مصدوم کرده است.»

نادعلی با تاکید بر اینکه وضعیت عمومی مصدومان خوب است، تاکید کرد: «امروز با خانواده‌های بچه‌ها ملاقات می‌کنیم، هرچند وضعیت عمومی آن‌ها خوب و حالشان رو به بهبود است.»

پایان پروژه خلاقانه و ابتکاری شهرداری تهران که امیدواریم با پایان خوشی برای کودکان آسیب دیده همراه شده و آثار بلندمدتی برای ایشان به دنبال نداشته باشد، اما زمانی قابل توجه و درست به نظر می‌رسد که شهرداری مسئولیتش را در قبال این حادثه بپذیرد و دست کم به آنچه سخنگوی شورا و برخی اعضای این پارلمان شهری اذعان کرده‌اند، پایبندی نشان دهد؛ اینکه ایمنی بایستی سرلوحه هر پروژه ای باشد، مخصوصا زمانی که محل اجرای پروژه شهر است و هیچ اولویتی بالاتر از شهروندان وجود ندارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
سلام و وقت بخیر
آیا امکانش هست یک گزارش در مورد ایستگاه مترو محمدیه و عدم نصب پله برقی های این ایستگاه در طی چند سال گذشت تهیه کنید ؟
این معضل باعث دردسر زیاد برای افراد سالمند شده و تردد این عزیزان بسیار سخته.

زنده و پاینده باشید
چه اشکالی داشت
بالنهای اشتعال پذیر لااقل اشتغالزا بود!!
ایران است دیگه چه توقعاتی دارید واقعا
ایده های خلاقانه زاکانی!!!!!!
چرا می گید بدون پذیرش مسئولیت مسئولیتش به گردن اون شش کودکی افتاد که از فنس رد شده اند. مثل بقیه خرابکاری های زاکانی که همیشه آسیب دیده ها خودشان مقصرند
این احکام بدویت است کسانیکه کمک کردند واقعیت جعل نشود باید تشویق می شدند
نمونه ای از مدیریت جهادی !!!!!!
بسیار ایده خوبی بود می توانند با گاز بی خطر پر کنند و دوباره نصب کنند .
چه خبر از اقای شهردار نجومی؟ همونی که رگ گردنش باد میکرد تو مناظرات؟ همونی که دخترش تو سوئیسه و دامادش شده مشاورش؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
میگه بخاطر اینکه این رشته تو ایران نیست رفته سوییس بخونه برگرده خدمت کنه
نام رشته؟ علوم انسانی خخخخخخخ
اقای پوششی مردم رو چی فرض کردی؟
زاکانی کجاست؟
فوری فوتی انقلابی.زاکانی
راستی اگر این اتفاق در کشورهایی که جان ومال مردم مهم باشه . اتفاق بیفته به همین راحتی ازش می گذرند یا اینکه مدعی العموم مقصر ومسئول اصلی را نقره داغ می کنه . انوقت انتقاد می کنم که واکنش غرب نسبت به آسیب به چشم آبی ها وموسیاه چقدر متفاوته معلوم وقتی جون افراد برای خودم مهم نباشه برای دیگران مهمه ؟ (البته میزان انتقاد از مسئولین هم بستگی به این داره که مربوط به گام گروه وجیهه هستند.)
اقای لمپن سیاسی که که معتقد بود همه مشکلات بخاطر بی غیرتی مدیران است الان کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من بالن ها را از نزدیک ندیده ام
اما مشکل نشتی این بالن ها با اضافه کردن یک بادکنک بزرگ یکپارچه یا توپی بزرگ در داخل آن به سادگی قابل حل بود. (البته اجرای هر کدام از این ایده ها کمی پیچیدگی تکنیکی دارد)
این بالن ها باید به یک ارتفاع سنج الکترونیکی یا مکانیکی مجهز می شدند که در صورتی که ارتفاع بالا از سطح مشخصی کمتر شد، شیر تخلیه بالن به صورت خودکار فعال شده و بالن قبل از رسیدن به زمین تخلیه می شد.
این شیر تخلیه از یک ریسمان و وزنه آویخته (شاغول) تا تجهیزات پیشرفته ی الکترونیکی می توانست متغیر باشد.
5شنبه و جمعه گذشته قرار بود یک رویداد مهم محیط زیستی در ایوان انتظار متروی ولیعصر برگزار شود. 5 شنبه برگزار شد به خیر و خوشی. جمعه صبح درحالی که بسیاری از فعالان محیط زیست، حتی از شهرهای اطراف، خود را به مکان مورد نظر رسانده بودند در کمال ناباوری دیدند که معاونت اجتماعی متروی تهران به دلیل احتمال حضور بانوان بدحجاب در این رویداد، آن را کنسل کرده.
خلاصه اراده بساری دارند در انجام کارهای اشتباه و جلوگیری از انجام کارهای درست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست