بازدید 2618

مبارزه با جیب‌برها در کشور کلید خورد

رئیس پلیس آگاهی فراجا از اجرای مرحله نخست طرح مبارزه با سارقان جیب‌بر و دستگیری اعضای چند باند و کشفیات قابل توجه خبر داد.
کد خبر: ۱۲۰۰۰۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵ 22 October 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی فراجا اظهار داشت: در راستای کنترل و کاهش جیب بری در سطح استان‌های هدف، طرح مقابله با سارقان جیب بر، در مهرماه امسال به مدت ۲ روز با همکاری پلیس پیشگیری به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: تلاش کارآگاهان با اجرای این طرح منجر به دستگیری اعضای چند باند جیب بر و همچنین کشفیات قابل توجهی شد.

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: با توجه به شلوغی و ازدحام جمعیت در مراکز خرید و ایستگاه های مترو و اتوبوس‌ها عده‌ای با سوء‌استفاده از این شرایط عمدتا در قالب گروه های ۳ یا ۴ نفره و در مواردی به صورت انفرادی اقدام به سرقت به شیوه جیب بری می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: شگردهای مختلف تمرکز از قبیل ضربه (تنه زدن) و مطرح کردن برخی موضوعات اجتماعی آغاز گفت‌وگو و تمرکز شخص مورد نظر را کاهش داده و در همین زمان سارق اصلی اقدام به سرقت اموال داخل جیب افراد از قبیل گوشی تلفن همراه، وجوه نقد و مواردی از این دست می‌کنند.

سردار قنبری به شهروندان توصیه کرد، از حمل و جابه جایی وجوه نقد زیاد و اسناد و مدارک معتبر و اشیای با ارزش در مواقع غیر ضروری جدا خودداری کنند.

این مقام ارشد انتظامی همچنین توصیه کرد که در اماکن عمومی و معابر شلوغ به حرکات فیزیکی اطرافیان خود دقت کنند و در صورت برخورد یا رفتار غیر طبیعی افراد دقت کافی کرده و ضمن حفظ خونسردی مراقبت بیشتری از اموال همراه خود داشته و در صورت امکان مراتب را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی