بازدید 1964

چشم‌انداز بازار طلای سیاه/ نفت به 140 دلار می‌رسد؟

یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مالی در سطح بین‌الملل به نام آلیانز ترید قیمت نفت خام را 140 دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرده است. این شرکت با تکیه بر تنش‌ موجود میان حماس و اسرائیل چنین چشم‌اندازی را برای بازار طلای سیاه در نظر گرفته است.
کد خبر: ۱۲۰۰۰۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۰ 22 October 2023

اوراق گواهی سپرده نفت خام چیست؟ چگونه بخریم؟ - فردای اقتصاد

به گزارش تابناک، بلومبرگ در گزارشی نوشت که آلیانز ترید (یکی از بزرگ‌ترین ارائه‌دهندگان خدمات مالی در سطح بین‌الملل) قیمت نفت خام را 140 دلار در هر بشکه پیش‌بینی کرده است. افزایش قیمتی که احتمالا جهان را وارد رکود می‌کند. آنا بواتا، رئیس تحقیقات اقتصادی آلیانز ترید، در این باره توضیح داد: تنش در خاورمیانه و گسترش درگیری بین اسرائیل و حماس می‌تواند یکی از محرک‌های اصلی این افزایش قیمت باشد.

بواتا همچنین ادامه داد: از آن‌جایی که نفت بیش از دیگر کالاها تحت تاثیر تحرک‌ها و تنش‌ها در سطح بین‌الملل قرار می‌گیرد تحقق فروش نفت 140 دلاری در هر بشکه فرضیه دور از ذهنی نیست.
لازم به ذکر است که قبل از این درگیری (حماس و اسرائیل)، تحلیلگران صنعتی قیمت نفت خام  برای سال 2023 را افزایشی پش‌بینی کرده بودند، اما تنها تعداد معدودی از کسانی که در نظرسنجی رویترز در سپتامبر شرکت کردند، پیش بینی افزایش قیمت نفت خام به 100 دلار را اعلام کرده بودند
 
حتی برخی پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که احتمال عرضه نفت با قیمت 120 دلار در هر بشکه برای سال 2024 وجود دارد. البته بواتا در ادامه تصریح کرد: واضح است که در حال حاضر آنچه ذکر شد در حد فرضیه است و سناریوی پایه‌ای برای آن وجود ندارد.وی پیش‌بینی کرد که افزایش چشمگیر قیمت نفت می‌تواند نرخ تورم جهانی  را به بیش از پنج درصد برساند.
 
نظرسنجی رویترز در روز جمعه نشان داد که 42 اقتصاددان و تحلیلگر اکنون قیمت نفت برنت  را به طور متوسط 84.09 دلار در هر بشکه در سال 2023 می‌بینند که از پیش بینی 82.45 دلاری در ماه اوت بیشتر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست