بازدید 7739
۵

رایزنی مسکو با باکو پیرامون نشست «۳+۳»

وزرای امور خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان روز شنبه درباره برگزاری نشست صلح جمهوری آذربایجان با ارمنستان با حضور کشورهای همسایه از جمله ایران گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۱۱۹۹۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶ 21 October 2023

 

به گزارش  تابناک، وزرای خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان درخصوص برگزاری نشست صلح بین باکو و ایروان با حضور ایران و برخی کشورهای دیگر گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، «سرگئی لاوروف» و «جیحون بایراموف» وزرای امور خارجه روسیه و جمهوری آذربایجان روز شنبه درباره نشست صلح جمهوری آذربایجان با ارمنستان با حضور کشورهای همسایه تلفنی گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش، این دو وزیر خارجه در مورد مسائل جاری، روابط دوجانبه و همچنین رویدادهای منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.

««نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان اخیرا اعلام کرد که با برگزاری نشستی در قالب «۳+۳» (جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ایران، گرجستان، ترکیه و روسیه) که با پیشنهاد «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان بوده، موافقت کرده است.

پاشینیان در این باره گفت: «در آن زمان توافق شد که نشست بعدی در قالب «۳+۳» در تهران برگزار شود، ما آمادگی داریم مذاکرات را در این قالب ادامه دهیم.»

به گزارش این منبع خبری، در تماس تلفنی بین لاوروف و بایراموف مذاکرات بین باکو و ایروان در قالب گروه «۳+۳» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان تاکنون ۲ بار باهم جنگیده‌اند. در تازه‌ترین تنش بین این دو کشور همسایه جمهوری آذربایجان با حمله برق آسا به قره باغ کوهستانی قسمت‌هایی از این منطقه را به تصرف درآورد. در پی این عملیات جمهوری خودخوانده قره‌باغ کوهستانی اعلام انحلال کرد و تقریباً همه ساکنان ارمنی این منطقه به ارمنستان گریختند.

رئیس جمهور جمهوری آذربایجان اخیرا در سخنانی بحث برانگیز از بازگشت به «زنگزور» منطقه مورد مناقشه با ارمنستان خبر داد. «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان اظهار داشت:«به زنگزور هم برمی‌گردیم، اما با آرامش.»

این در حالی است که ارمنستان بر این باور است که ایجاد این کریدور ادعایی باعث قطع دائم مرزهای ایران و ارمنستان می‌شود و به باکو دسترسی بدون مانع به جمهوری خودمختار «نخجوان» خواهد داد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۵
بی عرضگی نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان از جمله دلایل گستاخی روز افزون الهام پوتینوویچ اردوغانف استاندار باکو است. تعجب از رئیس جمهوروپارلمان ارمنستان که چرا این مردک بی لیاقت را عزل نمیکنند. اینطورپیش بره استاندارباکو فرداپس فردا مدعی کوه آرارات هم میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
چی داری می گی خودتو به یه روانپزشک نشون بده این جوری کار دست خودت می دی
حسن
| Turkey |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
مطمئنی اسمت داوید نیست؟ انگار آزادی خاک آذربایجان از اشغال ارمنیهای مزدور غرب خیلی بهت فشار آ ورده.
پیشنهاد(۳+۳) را اردوغان در جشن پیروزی ارتش جمهوری آذربایجان ارائه داد، ولی آقای ظریف و ایرانشهری ها یک بیت شعر فولکلور را بهانه کرده و در فضای مجازی شروع به حتاکی کردند! بعد از سه سال برگزاری مانور و استاندار باکو خواندن علیف و تحمیل کلی هزینه و خسارت به کشور، الان میزبان ( ۳+۳) هستیم! جالب نیست؟!
دقیقا همینطور است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار